Με εγκύκλιο που υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Οδυσσέας Ζώρας, και εστάλη σε όλα τα ΑΕΙ, ξεκαθαρίζεται ότι είναι υποχρεωτική η τηλεκπαίδευση στα Τμήματα των Σχολών των Πανεπιστημίων που τελούν υπό κατάληψη.
Από πλευράς Υπουργείου θεωρείται δεδομένη ότι «η αρμοδιότητα της Συγκλήτου των Α.Ε.Ι. ανάγεται αφενός στην υποχρέωσή της να συμμορφώνεται προς τις κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες που δίνονται από την εποπτεύουσα αρχή της, αφετέρου στην υποχρέωσή της να προβεί σε όλα τα απαιτούμενα τεχνικά και οργανωτικά μέσα, προκειμένου να διενεργηθεί απρόσκοπτα η εξεταστική περίοδος των φοιτητών».
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η απαίτηση για τη διενέργεια τηλεξετάσεων εφόσον βέβαια δοθεί η απαραίτητη έγκριση από την Σύγκλητο κάθε Πανεπιστημίου. Εξάλλου πριν λίγες μέρες ο υπουργός Παιδείας σε τηλεοπτικές του δηλώσεις είχε διαμηνύσει ότι από πλευράς οργάνωσης και υποδομών υπάρχει πλήρη ετοιμότητα για τη διεξαγωγή των εξετάσεων των ΑΕΙ σε ψηφιακή μορφή και την αντίστοιχη ολοκλήρωση των μαθημάτων στα τμήματα των σχολών που υπάρχει πρόβλημα με τις καταλήψεις
«Είμαστε έτοιμοι και για την ολοκλήρωση των μαθημάτων και για την διεξαγωγή των εξετάσεων με ψηφιακά μέσα, άλλωστε υπάρχει η εμπειρία από την περίοδο της πανδημίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Άρχισαν τα όργανα για τις τηλεξετάσεις με φόντο το αδιάβλητο
Ενδεικτικό του σκεπτικισμού των διδασκόντων είναι η απόφαση του Τμήματος Χημείας του ΕΚΠΑ που όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά "Το Χημικό του ΕΚΠΑ αδυνατεί να διεξαγάγει με ασφαλή και αδιάβλητο τρόπο εξετάσεις εξ αποστάσεως. Οι παρούσες συνθήκες δεν εξασφαλίζουν έλλειψη διαβλητότητας σε υψηλό βαθμό και δεν μπορούν να συντονιστούν οι εξετάσεις χωρίς την φυσική παρουσία των μελών ΔΕΠ στο Τμήμα . Η σημερινή Συνέλευση του Τμήματος Χημείας λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα καθώς και τις υφιστάμενες συνθήκες λειτουργίας αυτού, δηλώνει ότι αδυνατεί να διεξαγάγει με ασφαλή και αδιάβλητο τρόπο εξετάσεις εξ αποστάσεως.
Συγκεκριμένα δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε εξ αποστάσεως εξετάσεις υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες δια τους παρακάτω δύο λόγους:
1. Οι παρούσες συνθήκες δεν εξασφαλίζουν έλλειψη διαβλητότητας σε υψηλό βαθμό
2. Δεν μπορούν να συντονιστούν οι εξετάσεις χωρίς την φυσική παρουσία των μελών ΔΕΠ στο Τμήμα Χημείας.
Τα τεχνικά ατομικά μέσα (π.χ. μικρής ταχύτητας οικιακό διαδίκτυο) που διαθέτουν δεν είναι επαρκή για την ομαλή διεξαγωγή των εξ αποστάσεων εξετάσεων."
Καθηγητής Πολυτεχνείου αποδομεί τις ψηφιακές εξεταστικές με ένα... απλό πείραμα και το ChatGPT
Μάλιστα, ο καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας θέλοντας να αποδείξει εμπράκτως πόσο πόσο διαβλητές είναι οι εξετάσεις εξ αποστάσεως έκανε ένα πείραμα που καταδεικνύει όλα τα τρωτά αυτής της εξέτασης με την βοήθεια της..τεχνητής νοημοσύνη.
«Με προσπάθεια λίγων λεπτών ο φοιτητής παίρνει 9 ή 10»
Το πείραμα που κοινοποίησε με ανάρτησή του ο καθηγητής Νίκος Μπελαβίλας αποδεικνύει πόσο ανούσια θα ήταν η εξέταση των φοιτητών εξ αποστάσεων - με δεδομένη πλέον την ευρεία χρήση του ψηφιακού εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.
«Έστησα δύο εικονικές δικτυακές πανεπιστημιακές εξετάσεις με την τεχνητή νοημοσύνη στο ChatGPT. Το μηχάνημα πέρασε και τις δύο», σημειώνει στην ανάρτησή του.
Απασχόληση μόλις μισής ώρας, δίνοντας στο ChatGPT για δύο μαθήματα της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχ. «θέματα» και σε 5’’ οι απαντήσεις. Θα τις δείτε πιο κάτω. Αν γνωρίζετε αρχιτεκτονική και πολεοδομία βαθμολογήστε. Σίγουρα προβιβάσιμοι βαθμοί προς το «Πολύ Καλά» δηλαδή 7-8. Με προσπάθεια λίγων λεπτών ακόμη μπορεί να πετύχει το “Άριστα» δηλαδή 9 ή 10.
Σε ερωτήσεις κρίσεως, το ChatGPT γράφει σίγουρα «Άριστα». Πέτυχε επίσης η δοκιμή σε ερώτηση σύγκρισης αρχιτεκτονικών ρευμάτων του 20ου αιώνα. Φαίνεται ότι γραπτές δικτυακές εξετάσεις σε θεωρητικά μαθήματα είναι αδύνατον να υπάρξουν. Η άγνοια του Υπουργείου Παιδείας είναι πρωτοφανής.
Όπως τονίζει, «ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, για το αν οι φοιτητικές καταλήψεις είναι νόμιμες ή παράνομες, κάποιος πρέπει να ενημερώσει το Υπουργείο Παιδείας ότι οι δικτυακές εξετάσεις πλέον είναι διαβλητές».