Ο κύριος Χριστοδουλάκης αναφέρθηκε στις αστοχίες των προηγούμενων αναπτυξιακών νόμων, επισημαίνοντας ότι είναι επιβεβλημένο αυτές να μην επαναληφθούν στο νέο αναπτυξιακό νόμο ο οποίος εκπονείται.
Είναι ενδεικτικό ότι στον αναπτυξιακό νόμο του 2004 ολοκληρώθηκαν μόλις 5.100 έργα, παρά το γεγονός ότι είχαν εγκριθεί περίπου 10.000, με αποτέλεσμα 2.000 εξ αυτών να θεωρούνται ανενεργά.
Σε ό,τι αφορά τον αναπτυξιακό νόμο του 2011, από τα 1.200 έργα που είχαν εγκριθεί έχουν ολοκληρωθεί μόλις τα 9. Προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση, το υπουργείο οικονομίας θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει κονδύλια ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία μπορεί να προέλθουν από το νέο ΕΣΠΑ.
Οι νέες κατευθύνσεις του νέου Αναπτυξιακού νόμου
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) έχουν μεγάλο πρόβλημα εξεύρεσης ίδιων κεφαλαίων. Για το σκοπό αυτό προτείνετε η δημιουργία ενός Fund στο οποίο θα υπαχθούν οι ΜΜΕ. Το fund θα είναι εισηγμένη εταιρεία ώστε να ελέγχεται από όλους τους αρμόδιους μηχανισμούς.
Σήμερα υπάρχει απουσία ενός μηχανισμού αξιόπιστης μέτρησης της πιστοληπτικής ικανότητας των επιχειρήσεων. Δημιουργία ενός Οργανισμού Πιστοληπτικής Αξιολόγησης Η οργάνωση θα αναληφθεί από την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών που θα αξιολογεί την φερεγγυότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και θα δίνει μια διαβάθμιση η οποία θα είναι δημόσια. Η διαβάθμιση της εταιρίας θα είναι προϋπόθεση για την ένταξη της στον αναπτυξιακό νόμο.
Σήμερα η χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης στην Ελλάδα είναι σε χαμηλά επίπεδα (0,3% του ΑΕΠ) πολύ χαμηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ. Πρέπει να ενισχυθεί η δυνατότητα των επιχειρήσεων να καινοτομούν. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα επιδοτεί την έρευνα και ανάπτυξη των επιχειρήσεων που θα αποτελεί και ιδιαίτερο κριτήριο επιλεξιμότητας.
Σήμερα υπάρχουν πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας.. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα επιδοτεί τις επιχειρήσεις που συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση της απασχόλησης. Χωρίς νέα μαζική απασχόληση, η χώρα και η κοινωνία θα καταρρεύσει.