Πέθανε ο θρύλος της μόδας Τζόρτζιο Αρμάνι, σε ηλικία 91 ετών.
«Με απέραντη θλίψη, η Armani Group ανακοινώνει τον θάνατο του ανθρώπου που υπήρξε δημιουργός, ιδρυτής και ακούραστη κινητήρια δύναμή της, του Τζόρτζιο Αρμάνι», ανέφερε η ανακοίνωση του ομίλου.
«Πέθανε ειρηνικά, περιτριγυρισμένος από τα αγαπημένα του πρόσωπα. Ακούραστος έως το τέλος, δούλεψε μέχρι τις τελευταίες του ημέρες, αφιερώνοντας τον εαυτό του στην εταιρεία, τις κολεξιόν και τα πολλά τρέχοντα και μελλοντικά πρότζεκτ», ανέφερε ακόμα η ανακοίνωση. Σύμφωνα με τη ρητή επιθυμία του, η κηδεία θα τελεστεί ιδιωτικά.
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι «πάντα έκανε σήμα κατατεθέν του την ανεξαρτησία, της σκέψης και της δράσης. Η εταιρεία, σήμερα και πάντα, αντανακλά αυτό το πνεύμα. Η οικογένειά του και οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν την πορεία του ομίλου, σεβόμενοι και τηρώντας αυτές τις αξίες», επισημαίνει ακόμα η εταιρεία.
{https://www.instagram.com/p/DOLpsGcDEcY/?hl=en}
Το τελευταίο χρονικό διάστημα αντιμετώπισε προβλήματα υγείας. Τον Ιούνιο νοσηλεύτηκε για μερικές ημέρες στο Μιλάνο και απουσίασε από επιδείξεις μόδας του οίκου του, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην καριέρα του.
Ο «Re Giorgio»- βασιλιάς Τζόρτζιο- όπως τον αποκαλούσαν συνήθιζε να επιβλέπει κάθε λεπτομέρεια των κολεξιόν του και κάθε πτυχή της επιχείρησής του, από τη διαφήμιση έως το να διορθώνει τα μαλλιά των μοντέλων προτού βγουν στην πασαρέλα.
Ο σχεδιαστής μόδας και επιχειρηματίας είχε συνδέσει το όνομά του με το σύγχρονο ιταλικό στιλ και την κομψότητα. Συνδύαζε το ταλέντο του σχεδιαστή με την οξυδέρκεια του επιχειρηματία, διοικώντας μία εταιρεία με ετήσιο τζίρο περίπου 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνει το Reuters.
{https://www.youtube.com/watch?v=h_7ZJQxwHng}
Δούλευε έως το τέλος
Στα 91 του, ο Τζόρτζιο Αρμάνι παρέμενε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, CEO, αλλά και μοναδικός μέτοχος της εταιρείας που ίδρυσε πριν από 50 χρόνια.
Όταν μίλησε στους Financial Times- στην τελευταία του συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στις 29 Αυγούστου- ανάρρωνε στο σπίτι του, αλλά προετοίμαζε τους εορτασμούς για τα 50 χρόνια της εταιρείας του και την παρουσίαση της νέας κολεξιόν, που είχαν προγραμματιστεί για τα τέλη Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου.
«Επέβλεψα κάθε πτυχή του σόου μέσω βιντεοκλήσης, από τις πρόβες και τη σειρά, μέχρι το μακιγιάζ. Ό,τι θα δείτε έγινε υπό τις οδηγίες μου και έχει την έγκρισή μου», διαβεβαίωνε.
«Η μεγαλύτερη αδυναμία μου είναι ότι ελέγχω τα πάντα», είχε παραδεχθεί στη συνέντευξη. «Δεν ξέρω αν θα χρησιμοποιούσα τη λέξη “εργασιομανής”, αλλά η σκληρή δουλειά είναι σίγουρα σημαντική για την επιτυχία. Το μόνο που μετανιώνω στη ζωή μου είναι ότι πέρασα πάρα πολλές ώρες δουλεύοντας και όχι αρκετό χρόνο με φίλους και συγγενείς», είχε συμπληρώσει.
Τι έλεγε για τη διαδοχή του
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στους Financial Times, μιλούσε για τη διαδοχή του.
Το σχέδιό του προέβλεπε μία «σταδιακή μεταβίβαση των ευθυνών που πάντα αναλάμβανα, σε εκείνους που είναι πιο κοντά μου, όπως ο Λέο Ντελ Όρκο (επικεφαλής της ανδρικής μόδας), τα μέλη της οικογένειάς μου και όλη η ομάδα εργασίας», έλεγε τότε. «Θα ήθελα η διαδοχή να είναι φυσική και όχι μία στιγμή ρήξης», ανέφερε ακόμα.
«Αν αυτό που δημιούργησα πριν από 50 χρόνια εκτιμάται ακόμα από ένα κοινό που τότε δεν είχε γεννηθεί καν, αυτό είναι η απόλυτη επιβράβευση», είχε πει στη συνέντευξη.
Από την ιατρική, θρύλος της μόδας
Γεννήθηκε το 1934 στην Πιατσέντσα, ένα από τα τρία παιδιά του Ούγκο Αρμάνι- που ήταν λογιστής σε εταιρεία μεταφορών και της Μαρία Ραϊμόντι, η οποία δεν εργαζόταν. Παρά τις περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες της οικογένειας, οι γονείς του διέθεταν μία εσωτερική κομψότητα, είχε πει στο ντοκιμαντέρ «Made in Milan». Το στιλ της μητέρας του φαινόταν στα ρούχα που έφτιαχνε για τα τρία παιδιά της. «Μας ζήλευαν όλοι οι συμμαθητές μας. Φαινόμασταν πλούσιοι, παρότι ήμασταν φτωχοί», είχε δηλώσει.
Ο πατέρας του πίεσε τον Αρμάνι να σπουδάσει ιατρική, αλλά έπειτα από δύο χρόνια τα παράτησε και υπηρέτησε τη στρατιωτική θητεία του. Εργάστηκε ως πωλητής στο πολυκατάστημα La Rinascente του Μιλάνου και στη συνέχεια ως σχεδιαστής ανδρικών ενδυμάτων στον οίκο Cerruti.
Το 1975 ίδρυσε τη δική του εταιρεία, με αρχικό κεφάλαιο 10.000 δολάρια, σε ένα μικροσκοπικό γραφείο, μικρότερο από το μπάνιο του σπιτιού όπου ζούσε μέχρι τον θάνατό του. «Στόχος μου στην αρχή ήταν να δείξω το όραμά μου και να ντύσω τους ανθρώπους. Κατά κάποιο τρόπο, η ιδέα παραμένει ίδια σήμερα», είχε πει στους FT.
Ίδρυσε την εταιρεία του με τον Σέρτζιο Γκαλεότι, τον οποίο είχε γνωρίσει στην Τοσκάνη το καλοκαίρι του 1966. «Ο Σέρτζιο ήταν εκείνος που πίστεψε σε εμένα. Και με έκανε να πιστέψω στον εαυτό μου. Με έκανε να δω έναν μεγαλύτερο κόσμο», είχε πει στο GQ. Ο Γκαλεότι, που είχε AIDS, πέθανε το 1985 σε ηλικία 40 ετών.
Ο Αρμάνι και το Χόλιγουντ
Ήταν από τους πρώτους σχεδιαστές μόδας που αντιλήφθηκαν ότι το να ντύνουν σταρ του Χόλιγουντ- και η δημοσιότητα που αυτό έφερνε- ήταν κομμάτι της δουλειάς του.
Άνοιξε γραφείο για VIP στο Λος Άντζελες το 1988, δέκα χρόνια προτού άλλες εταιρείες μόδας αρχίσουν να συνειδητοποιούν τη δύναμη που έχει η προώθηση από διάσημους. Όμως, ο Αρμάνι δεν ήταν απλά ένας σχεδιαστής που επέλεγαν οι σταρ για το κόκκινο χαλί.
Επιμελήθηκε τα κοστούμια σε περισσότερες από 200 ταινίες σε πέντε δεκαετίες, ξεκινώντας με το «Επάγγελμα: Ζιγκολό», το 1980. Μεταξύ άλλων, συνεργάστηκε στις ταινίες «Οι αδιάφθοροι», «Τα καλά παιδιά» και ο «Ο Λύκος της Γουόλ Στριτ». Ο Μάρτιν Σκορσέζε σκηνοθέτησε το 1990 το ντοκιμαντέρ «Made In Milan» για τον Τζόρτζιο Αρμάνι.
Έχει ντύσει αμέτρητους ηθοποιούς και πολλοί έχουν υμνήσει το στιλ του. «Δεν πιστεύω ότι είχα καν κανονικό κοστούμι προτού κάνω το “Επάγγελμα: Ζιγκολό”. Πιθανότατα δίδαξε σε ολόκληρο τον ανδρικό κόσμο τη χαρά του να φοράς ένα όμορφο κοστούμι», είχε πει ο Ρίτσαρντ Γκιρ για τον Τζόρτζιο Αρμάνι, μιλώντας στους FT.
Χαρακτηριστική και η ατάκα του Τζόναθαν Μπέιλι, στο ίδιο αφιέρωμα. «Θα μπορούσες να μου δέσεις τα μάτια και θα ήμουν σε θέση να πω αν φοράω Αρμάνι ή όχι».
Φωτογραφίες: AP






























