H έρευνα των αρχών σε αυτή τη φάση προσανατολίζεται σε τουλάχιστον τέσσερα άτομα που υπηρεσιακά βρίσκονται πάνω από τον σταθμάρχη της Λάρισας και φέρεται να έχουν μερίδιο ευθύνης για τα όσα συνέβησαν τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
Σύντομα αναμένεται να βρεθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης για εξηγήσεις κι άλλα στελέχη του ΟΣΕ, ενώ εάν κριθεί λάθος χειρισμός ή παραλείψεις από μέρος τους, η άσκηση νέων ποινικών διώξεων είναι μονόδρομος.
Μέχρι στιγμής, ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών έχει ασκηθεί μόνο στον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας.
Παράλληλα, στα χέρια της ανακρίτριας βρίσκονται τα πορίσματα των δικαστικών πραγματογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη, με τις δικαστικές αρχές να ερευνούν την υπόθεση αναζητώντας τι συνέβη και ποιοι είναι οι υπεύθυνοι.
Οι δύο εξειδικευμένοι επιστήμονες, σύμφωνα με το ΣΚΑΪ, συνέταξαν και παρέδωσαν πόρισμα στις ανακριτικές αρχές, αφού ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή.
Τα πολυσέλιδα πορίσματα είναι στην κατοχή των ανακριτικών αρχών και περιέχουν κρίσιμα στοιχεία που «φωτίζουν» τα αίτια του δυστυχήματος και τις ευθύνες αυτών που σε πρώτη φάση το προκάλεσαν.
Έτσι, δεν αποκλείτεται ακόμη και εντός της ημέρας θα ασκηθούν συμπληρωματικές διώξεις.
Η διαδικασία έχει προχωρήσει για την απόδοση ποινικών ευθυνών στον επιθεωρητή που τοποθέτησε τον 59χρονο σταθμάρχη στις νυχτερινές βάρδιες.
Στο μικροσκόπιο των ερευνών βρίσκονται και πρόσωπα που εμπλέκονται στην τραγωδία στα Τέμπη, όπως στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας που όφειλε να είναι στο πόστο του ως τις 23:00.
Το περιβάλλον του προηγούμενου σταθμάρχη επιμένει ότι έφυγε κανονικά στην ώρα του.
Στο Star, μίλησαν οι δύο σταθμάρχες που έκαναν τις προηγούμενες βάρδιες. Όπως είπαν, τα ωράρια ήταν εξαντλητικά ενώ ο ένας τόνισε πως θα μπορούσε να ήταν αυτός στη θέση του, αλλά άλλαξε τη βάρδια λόγω φόρτου εργασίας.
Ο ένας σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι αναγκάστηκε να αλλάξει τη βραδινή βάρδια του με την πρωινή λόγω εξάντλησης, αφού δούλευε χωρίς ρεπό επί 20 ημέρες. Πρόκειται για τη βραδινή βάρδια της 28ης Φεβρουαρίου με την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι σταθμάρχες αναγκάζονταν να αλλάζουν μεταξύ τους τις βάρδιες, ώστε να εξυπηρετήσουν τις δικές τους υποχρεώσεις που είχαν, καθώς τα ωράρια είναι εξαντλητικά.
Σχετικά με τον σταθμάρχη που είχε την προηγούμενη βάρδια από τον 59χρονο κρατούμενο, ισχυρίζεται ότι έκανε επιτυχημένα 35 ελιγμούς τρένων από τις 14:00 έως τις 23:00 και ότι σχόλασε στην ώρα του.
Ο ίδιος είπε πως ο πρώτος ελιγμός του 59χρονου συναδέλφου του προκάλεσε την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.