Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Games
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ελλάδα 02.03.2023 13:42 UPD 02.03.2023 13:45

Η μέρα με την νύχτα: Το Dnews προχωρά σε crash test των σιδηροδρόμων Ελλάδας και Ολλανδίας

Image of Ειρήνη Μιλή Ειρήνη Μιλή
AMNA AMNA
Ηλεκτρονικα συστήματα σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, πλοηγούς (gps) σε μικρές αποστάσεις μεταξύ τους, 24ωρη παρακολούθηση των δρομολογίων, μαγνήτες για την ακινητοποίηση των συρμών στις περιπτώσεις υπερβάσης των ορίων ταχύτητας αλλά και συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού, αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια του σιδηροδρομικού κλάδου στην Ολλανδία.

«Αν βαθμολογούσαμε και συγκρίναμε τα σιδηροδρομικά δίκτυα, με άριστα το 10 αν το ολλανδικό είναι στο 8, τότε το ελληνικό είναι στο 3» δηλώνει μεταξύ άλλων στα Dnews, ο κ. Χρήστος Κουσουνής ο οποίος διετέλεσε για 13 χρόνια υπεύθυνος στην ασφάλεια για τα ατυχήματα στα τρένα στην Ολλανδία.

Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη στο οποίο τουλάχιστον 46 άτομα, μέχρι στιγμής, έχουν χάσει τη ζωής τους μας κάνει να αναρωτηθούμε πολλά. Ποια είναι τα αίτια που προκάλεσαν την σύγκρουση των τρένων, γιατί και τι λειτουργεί λάθος στο σιδηροδρομικό μας σύστημα και το κυριότερο τι συμβαίνει σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα; Υπάρχουν αντίστοιχα συμβάντα; Ο κ. Κουσουνής μιλά στα Dnews και εξηγεί πως είναι τα πράγματα στην Ολλανδία καθώς και τι πρέπει να συμβεί στην χώρα μας. Σύμφωνα με τον ίδιο τα τελευταία πέντε χρόνια το ποσοστό ατυχημάτων στην Ολλανδία είναι περίπου στο 1%.

ollandia515

Εάν υπήρχε το σωστό σύστημα τίποτα δεν θα είχε συμβεί - την μεγαλύτερη ευθύνη την έχει ο οργανισμός

«Ο σταθμάρχης έκανε την αλλαγή και δεν μπόρεσε να δει ή να ελέγξει ότι στην άλλη γραμμή ερχόταν το εμπορικό με αποτέλεσμα τα δυο τρένα να συγκρουστούν με μεγάλη ταχύτητα. Είναι ανθρώπινο λάθος, όπως και σε πολλές χώρες γίνονται διότι δεν υπάρχει σωστό ηλεκτρονικό δίκτυο, ωστόσο εάν υπήρχε το σωστό σύστημα τίποτα δεν θα είχε συμβεί. Στην Ελλάδα ειδικά όταν μιλάμε για μία εθνική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη πρέπει να έχουν τέτοιο σύστημα. Μπορείς να κατηγορήσεις τον σταθμάρχη, αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη την έχει ο οργανισμός. Και στην Ολλανδία είναι όλα ιδιωτικά και ο κόσμος διαμαρτύρεται και συμβαίνουν ατυχήματα αλλά ποτέ κάτι αντίστοιχο. Τα τελευταία πέντε χρόνια το ποσοστό ατυχημάτων πρέπει να είναι στο 1%. Με άριστα το 10 αν στην Ολλανδία έχεις ένα 8 στην Ελλάδα έχεις ένα 3», σημειώνει στα Dnews.

Στην Ολλανδία κάθε 5 λεπτά έχει δρομολόγια επιβατικών και εμπορικών τρένων. Υπάρχουν κέντρα που βλέπεις όλες τις γραμμές, εάν προκύψει κάποιο πρόβλημα ή εάν κάνεις ένα λάθος, το σύστημα ειδοποιεί και οι μηχανοδηγοί μπορούν να αντιδράσουν.

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ 2'

Όσα πρέπει να ξέρετε
για να ξεκινήσετε τη μέρα σας.

* Με την εγγραφή σας στο newsletter του Dnews, αποδέχεστε τους σχετικούς όρους χρήσης

ollandia314

Σύμφωνα με τον κ. Κουσουνή τα τρένα από την στιγμή που υπάρχει κίνδυνος σταματάνε αυτόματα, οπότε εάν γίνει σύγκρουση θα είναι με μικρή ταχύτητα. «Τα ατυχήματα που έχουν γίνει είναι συνήθως στην αλλαγή της γραμμής όπου τα τρένα όμως δεν αναπτύσσουν με μεγάλη ταχύτητα. Δεν υπάρχουν θύματα παρά μόνο υλικές φθορές. Όλα τα τρένα είναι εξοπλισμένα, ενώ δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να βρεθούν δυο τρένα στην ίδια γραμμή. Όλα παρακολουθούνται, είναι όπως στα αεροπλάνα, τις γραμμές και σε ποιο χιλιόμετρο βρίσκεται το τρένο. Και να κάνει κάποιος εργαζόμενος ένα παρόμοιο λάθος το σύστημα το βλέπει και δίνει εντολή στον πίνακα και αυτόματα ειδοποιούνται και οι δυο οδηγοί. Εδώ όλα είναι ηλεκτρονικά».

Ο ολλανδικός σιδηρόδρομος έχει τέσσερα μεγάλα ολλανδικά κέντρα. Στο Άμστερνταμ, στο Τσβόλε, στο Αϊντχόβεν και στην Ουτρέχτη. Όλη μέρα, 24 ώρες το 24ωρο ελέγχονται τα πάντα.

«Ακόμα και οι σιδηροδρομικές γραμμές είναι μαγνητικές, ενώ στην Ελλάδα όχι. Το όριο υψηλότερο όριο ταχύτητας (ανάλογα τις γραμμές) είναι 130χλμ. Αν ωστόσο για τον οποιοδήποτε λόγο ξεπεραστεί οι μαγνητικές γραμμές «κρατούν» το τρένο. Σε κάθε ένα χιλιόμετρο υπάρχει gps, σε αντίθεση με την Ελλάδα που δεν υπάρχει ή δεν λειτουργεί κανένα. Αυτό είναι το σημαντικότερο, από εκεί πρέπει να ξεκινήσουν οι υποδομές στην Ελλάδα», επισημάνει στα Dnews.

ollandia316

Τέλος, όσον αφορά το προσωπικό ένα θελήσει κάποιος να δουλέψει στον ολλανδικό σιδηροδρομικό κλάδο, θα πρέπει να εκπαιδευτεί για τουλάχιστον έξι μήνες, να έχει συμπληρώσει τις απαραίτητες ώρες και να είναι πρώτα βοηθός. «Εδώ δεν προσλαμβάνουν τον οποιοδήποτε και χωρίς την απαρατήρητη εκπαίδευση», καταλήγει ο κ. Κουσουνής.

ollandia48

# TAGS

  • ΤΕΜΠΗ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Μία ευχή γίνεται δύο εφέτος τα Χριστούγεννα με τα Ευχοστολίδια

Μία ευχή γίνεται δύο εφέτος τα Χριστούγεννα με τα Ευχοστολίδια

35 χρόνια interwetten – 35 δώρα για όλους: Η μεγαλύτερη γιορτή της χρονιάς μόλις ξεκίνησε!

35 χρόνια interwetten – 35 δώρα για όλους: Η μεγαλύτερη γιορτή της χρονιάς μόλις ξεκίνησε!

ΔΕΗ: Φως στο φόβο των γυναικών στις νυχτερινές μετακινήσεις

ΔΕΗ: Φως στο φόβο των γυναικών στις νυχτερινές μετακινήσεις

Όταν οι διαβάσεις ξεθωριάζουν, ποιος προστατεύει τα παιδιά μας;

Όταν οι διαβάσεις ξεθωριάζουν, ποιος προστατεύει τα παιδιά μας;

Από τη συνδρομή στο Netflix… στην εποχή της αυτοματοποίησης

Από τη συνδρομή στο Netflix… στην εποχή της αυτοματοποίησης

Ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στη Μάνδρα: «Σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να κατέβει πάλι ποτάμι»

Ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στη Μάνδρα: «Σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να κατέβει πάλι ποτάμι»

Η κακοκαιρία δεν πτοεί τους αγρότες: Δυναμώνουν τα μπλόκα σε όλη τη χώρα

Η κακοκαιρία δεν πτοεί τους αγρότες: Δυναμώνουν τα μπλόκα σε όλη τη χώρα

Κακοκαιρία Byron: Πότε οι εργαζόμενοι μπορούν να μην εργαστούν και να πληρωθούν

Κακοκαιρία Byron: Πότε οι εργαζόμενοι μπορούν να μην εργαστούν και να πληρωθούν

Εφορία: Ποια τιμολόγια χαρακτηρίζονται εικονικά - Η πληρωμή μέσω τράπεζας δεν αρκεί

Εφορία: Ποια τιμολόγια χαρακτηρίζονται εικονικά - Η πληρωμή μέσω τράπεζας δεν αρκεί

Πότε η παράλληλη λήψη μισθού και σύνταξης μπλοκάρει την αναγνώριση συντάξιμου χρόνου

Πότε η παράλληλη λήψη μισθού και σύνταξης μπλοκάρει την αναγνώριση συντάξιμου χρόνου

Αναπνευστικοί ιοί: 6 απλές συμβουλές για να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας

Αναπνευστικοί ιοί: 6 απλές συμβουλές για να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας

Ο ΙΣΑ ζητά από τον ΕΟΠΥΥ να πληρωθεί σε δόσεις το clawback Σεπτεμβρίου

Ο ΙΣΑ ζητά από τον ΕΟΠΥΥ να πληρωθεί σε δόσεις το clawback Σεπτεμβρίου

Αναπνευστικοί ιοί: 6 απλές συμβουλές για να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας

Αναπνευστικοί ιοί: 6 απλές συμβουλές για να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας

Γενικοί Γιατροί: Εκφράζουν την ανησυχία τους για το Εθνικό Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Παχυσαρκίας

Γενικοί Γιατροί: Εκφράζουν την ανησυχία τους για το Εθνικό Πρόγραμμα Καταπολέμησης της Παχυσαρκίας

Επενδυτικό άλμα 1 δισ. ευρώ από την enaon – Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν τα τέλη χρήσης από το 2027

Επενδυτικό άλμα 1 δισ. ευρώ από την enaon – Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν τα τέλη χρήσης από το 2027

Η κρυφή ενεργειακή κρίση της ΤΝ και το παράθυρο ευκαιρίας για την Ελλάδα

Η κρυφή ενεργειακή κρίση της ΤΝ και το παράθυρο ευκαιρίας για την Ελλάδα

Τελευταία ευκαιρία για το επίδομα θέρμανσης- Πάνω από 1,1 εκατ. οι αιτήσεις

Τελευταία ευκαιρία για το επίδομα θέρμανσης- Πάνω από 1,1 εκατ. οι αιτήσεις

Ενεργειακό κόστος: Προ των πυλών οι ανακοινώσεις για τα μέτρα στήριξης της βιομηχανίας- Στα σκαριά και πρόσθετες παρεμβάσεις

Ενεργειακό κόστος: Προ των πυλών οι ανακοινώσεις για τα μέτρα στήριξης της βιομηχανίας- Στα σκαριά και πρόσθετες παρεμβάσεις

Τιμολόγια ρεύματος: Ελκυστικά παραμένουν τα μπλε και τον Δεκέμβριο - 11 προγράμματα κάτω από 10 λεπτά/KWh

Τιμολόγια ρεύματος: Ελκυστικά παραμένουν τα μπλε και τον Δεκέμβριο - 11 προγράμματα κάτω από 10 λεπτά/KWh

Η Ελλάδα στις έξι ευρωπαϊκές αγορές με φθηνότερα σταθερά τιμολόγια από τα κυμαινόμενα

Η Ελλάδα στις έξι ευρωπαϊκές αγορές με φθηνότερα σταθερά τιμολόγια από τα κυμαινόμενα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κακοκαιρία Byron: Σε 24ωρη επιφυλακή ο δήμος Αθηναίων

Ελλάδα 16:27

Κακοκαιρία Byron: Νέο «σφυροκόπημα» σε Μακεδονία, Θεσσαλία, Αιγαίο - «Βούλιαξε» η χώρα (εικόνες και βίντεο)

Ελλάδα 16:22

«Υγεία πάω απ’ όλα» με τη Φωτεινή Γεωργίου: Όσα θα δούμε το Σάββατο στον ΑΝΤ1

Life 16:18

Μαρινάκης σε αγρότες: Καμία ανοχή σε παραβατικές συμπεριφορές - Ο νόμος θα εφαρμοστεί, χωρίς αστερίσκους

Πολιτική 16:13

Reuters: Πυράλους από το Ισραήλ παίρνει η Ελλάδα - «Πράσινο φως» από τη Βουλή

Διεθνή 16:12

«Μια νύχτα μόνο»: Η Αρετή αρχίζει να παραδίνεται στον έρωτα του Οδυσσέα

Life 16:09
Όλες Οι Ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κακοκαιρία Byron: Μπαράζ μηνυμάτων από το 112 σε 11 περιοχές - Δύσκολη νύχτα και στην Αττική

Ελλάδα 23:11

Κράτος σε παράλυση λόγω κακοκαιρίας: Στη λάσπη Νέα Πέραμος και Μάνδρα, εγκλωβισμένοι σε σπίτια και ΙΧ

Ελλάδα 11:05

Οργή της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής για τα κλειστά σχολεία

Παιδεία 17:08

Κλειστά σχολεία 5/12, αλλά σε όλα υποχρεωτική τηλεκπαίδευση: Η απόφαση του Υπουργείου

Παιδεία 16:49

Κλήρωση Τζόκερ 4/12/2025: Αυτοί οι αριθμοί δίνουν πάνω από 3,1 εκατ. ευρώ

Ελλάδα 22:04
Ειδήσεις από την Περιφέρεια - σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα ενημερωτικά μέσα της Περιφέρειας

# HOT TOPICS

  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΤΙΜΕΣΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

αναλύσεις & ρεπορτάζ
από την συντακτική ομάδα τουDnews

ΤΙΜΕΣ ΡΕΥΜΑ ΤΙΜΕΣ ΦΥΣ. ΑΕΡΙΟ

Σχετικά Άρθρα

Reuters: Πυράλους από το Ισραήλ παίρνει η Ελλάδα - «Πράσινο φως» από τη Βουλή

Reuters: Πυράλους από το Ισραήλ παίρνει η Ελλάδα - «Πράσινο φως» από τη Βουλή

Διεθνή 05.12.2025 16:12
Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά

Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά

Ελλάδα 05.12.2025 12:31
Σε πολυμερή διακρατική συμφωνία για τον εντοπισμό αδήλωτης ακίνητης περιουσίας συμμετέχει πλέον η Ελλάδα

Σε πολυμερή διακρατική συμφωνία για τον εντοπισμό αδήλωτης ακίνητης περιουσίας συμμετέχει πλέον η Ελλάδα

Οικονομία 04.12.2025 12:10
Google: «Σεισμός τώρα», η κορυφαία αναζήτηση στην Ελλάδα το 2025 - Τι έψαξαν οι Έλληνες

Google: «Σεισμός τώρα», η κορυφαία αναζήτηση στην Ελλάδα το 2025 - Τι έψαξαν οι Έλληνες

Τεχνολογία 04.12.2025 10:55

NETWORK

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οι Δήμοι της Αττικής συνεχίζουν να πληρώνουν ακριβά την αδιαφάνεια και την κακοδιαχείριση του ΕΔΣΝΑ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οι Δήμοι της Αττικής συνεχίζουν να πληρώνουν ακριβά την αδιαφάνεια και την κακοδιαχείριση του ΕΔΣΝΑ

ienergeia.gr 12.05.2025 - 13:53
Μαλαισία: Απαγόρευσε τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την Ισπανία λόγω έξαρσης της πανώλης των χοίρων

Μαλαισία: Απαγόρευσε τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την Ισπανία λόγω έξαρσης της πανώλης των χοίρων

healthstat.gr 12.05.2025 - 14:57
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 5η Διάσκεψη για το Πράσινο από ΕΚΠΑ-ΚΕΔΕ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 5η Διάσκεψη για το Πράσινο από ΕΚΠΑ-ΚΕΔΕ

ienergeia.gr 12.05.2025 - 15:48
FDA: Έδωσε την έγκρισή του για το νευρικό μόσχευμα της Axogen

FDA: Έδωσε την έγκρισή του για το νευρικό μόσχευμα της Axogen

healthstat.gr 12.05.2025 - 15:34
Β. Πούτιν και Ν. Μόντι επιδιώκουν να ενισχύσουν τους δεσμούς Ρωσίας- Ινδίας

Β. Πούτιν και Ν. Μόντι επιδιώκουν να ενισχύσουν τους δεσμούς Ρωσίας- Ινδίας

ienergeia.gr 12.05.2025 - 14:40
Ο ΙΣΑ ζητά από τον ΕΟΠΥΥ να πληρωθεί σε δόσεις το clawback Σεπτεμβρίου

Ο ΙΣΑ ζητά από τον ΕΟΠΥΥ να πληρωθεί σε δόσεις το clawback Σεπτεμβρίου

healthstat.gr 12.05.2025 - 15:51
Απάτη άνω των 400.000 ευρώ σε βάρος του ΕΟΠΥΥ – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα εικονικών συνταγογραφήσεων

Απάτη άνω των 400.000 ευρώ σε βάρος του ΕΟΠΥΥ – Εξαρθρώθηκε κύκλωμα εικονικών συνταγογραφήσεων

healthstat.gr 12.05.2025 - 16:10
Θεοχάρης για IMEC: Η Ελλάδα έρχεται στο τραπέζι των συζητήσεων με πλεονεκτήματα

Θεοχάρης για IMEC: Η Ελλάδα έρχεται στο τραπέζι των συζητήσεων με πλεονεκτήματα

ienergeia.gr 12.05.2025 - 15:26
Dnews

ΟΠΙΝΙΟΝ ΠΟΣΤ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. "OPINIONPOST" Διεύθυνση: ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ 8, 16346 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΘΗΝΑ, Ελλάδα
ΑΦΜ: 800961697 - ΔΟΥ: Φ.Α.Ε. Πειραιά
ΑΡ. ΓΕΜΗ: 145803601000
Τηλ: 210 7517080
E-mail: info@dnews.gr

Domain name: Dnews.gr (Dikaiologitika.gr)
Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθύνων Σύμβουλος: Νίκος Ανδριόπουλος (andriopoulos@opinion-post.gr)
Ιδιοκτησία: OPINIONPOST A.E. - Μέτοχοι: ENERGY REGISTER Α.Ε. / Ανδριόπουλος Νικόλαος
Δικαιούχος Domain: OPINIONPOST A.E. - Διαχειριστής Domain: Σωτήρης Μπέσκος
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Παναγιώτης Ευθυμιάδης
Διευθυντής Σύνταξης: Κώστας Σαρρηκώστας

  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • COOKIES
  • ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μέλος ΕΝΕΔ

Copyright © 2011 - 2025 OpinionPost S.A. All rights reserved.

Developed by Nuevvo.

ΜΕΛΟΣ #242054 Μ.Η.Τ. Μέλος #242054 του Μ.Η.Τ.
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Life
  • Παιδεία
  • Υγεία
  • Αθλητισμός
  • Επιστήμη
  • Επιχειρήσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Ο Πληροφοριοδότης
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Τεχνολογία
  • Auto - Moto
  • Entertainment
  • Market Maven
  • News In English
  • Opinions
  • Ειδήσεις Από Την Περιφέρεια
  • Όλες οι Ειδήσεις
Games