Η απεργία αφορά τους ναυτεργάτες των πλοίων που θα βρίσκονται σε όλη τη γεωγραφική έκταση και περιοχή του λιμανιού του Πειραιά. Λόγω της απεργιακής κινητοποίησης όσα πλοία βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά δεν πρόκειται να αποπλεύσουν.
«Τα αντεργατικά μέτρα για την κατάργηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, η αντιδραστική παρέμβαση στις εκλογικές διαδικασίες των ναυτεργατικών οργανώσεων, τα κοινωνικοασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά προβλήματα» βρίσκονται στο επίκεντρο των κινητοποιήσεων των ναυτικών, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
Προσθέτει επίσης ότι το συγκεκριμένο ναυτεργατικό σωματείο κήρυξε την απεργιακή κινητοποίηση της Πέμπτης αποστέλλοντας έγκαιρα εξώδικο με τα αιτήματα των ναυτικών, ενώ αναφέρει ότι «η απόφαση της ΠΕΝΕΝ για την απεργία είναι η πρώτη που λαμβάνεται από ένα ναυτεργατικό σωματείο μετά από 41 χρόνια».
Υπογραμμίζει επίσης ότι ο κλάδος ενημερώθηκε και ενημερώνεται σε καθημερινή βάση με επισκέψεις στα πλοία της ακτοπλοΐας.
«Η κυβέρνηση της ΝΔ με τον ν.4714 που ψήφισε στις 29 Ιούλη, κάνει πράξη την απαίτηση των εφοπλιστών για κατάργηση των κλαδικών ΣΣΕ και εφαρμογή των "διεθνών κρατούντων" δηλ. συνθήκες εργασίας που επικρατούν για το σύνολο των αλλοδαπών ναυτεργατών», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), της Πανελλήνιας Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», της Πανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και της Πανελλήνιας Ενωσης Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών Εμπορικού Ναυτικού.
Τα τέσσερα ναυτεργικά σωματεία που συμμετέχουν στην απεργία της Πέμπτης 24/9 υποστηρίζουν ότι «τις επόμενες μέρες με τη μαζική ακινησία των επιβατηγών πλοίων, τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, θα ενταθεί η ανεργία, με την πλειοψηφία των ναυτεργατών να έχει εργαστεί ελάχιστους μήνες, ενώ ακόμα και η επιδότηση σε όσους είναι σε αναστολή έχει δοθεί μόνο για τον Μάιο».



























