Πρόκειται για τον κόλπο που “βρέχει” το Τόγκο, τη Νιγηρία και το Καμερούν τις χώρες δηλαδή που καταγράφονται εσχάτως οι περισσότερες επιθέσεις πειρατών. Μάλιστα, το περιστατικό με το “Happy Lady” έρχεται λίγες μόνο ημέρες μετά την απελευθέρωση του 20 χρόνου Έλληνα ναυτικού, μέλους του πληρώματος του επίσης ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου “Ελκα Αριστοτέλης”, ο οποίος είχε βρεθεί όμηρος στα χέρια πειρατών μετά από επίθεση που είχε δεχθεί το πλοίο στη Λομέ του Τόγκο.
Στο Dikaiologitika News μίλησε Έλληνας πλοίαρχος, ο οποίος γνωρίζει την επικίνδυνη περιοχή, ενώ έχει βιώσει το δράμα να αποχαιρετήσει συμμαθητή του από τη σχολή ΑΕΝ Ύδρας, που έχασε τη ζωή του το 2015 στη Νιγηρία, όταν έγινε μάχη μεταξύ πειρατών και ένοπλων φρουρών στο Μ/Τ Κάλαμος.
Επιβάλλουν ντόπιους φρουρούς
“Ο κόλπος της Γουινέας, έχει πάρει τη σκυτάλη από τον κόλπο του Άντεμ, και εδώ επειδή κάνει κουμάντο η μαφία της Νιγηρίας, τα πράγματα είναι ακόμη πιο επικίνδυνα, γιατί έχουμε να κάνουμε με πιο βίαιους πειρατές”, τονίζει και προσθέτει “το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι πως οι τρεις συγκεκριμένες χώρες απαγορεύουν τα πλοία να έχουν τη φρουρά που επιθυμούν και επιβάλλουν την πρόσληψη ντόπιων. Οι ντόπιοι δυστυχώς αποδεικνύονται ανεπαρκείς και αυτό είναι το πιο κομψό που μπορώ να πω”.
Κανόνια νερού και συρματοπλέγματα
Σε ό,τι αφορά τα πρόσθετα μέτρα προστασίας που έχουν ξεκινήσει και λαμβάνουν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι σύμφωνα με τον Έλληνα πλοίαρχο τα κανόνια νερού και τα συρματοπλέγματα. “Οι πλοιοκτήτες πλέον έχουν ξεκινήσει και εγκαθιστούν κανόνια νερού για την αποτροπή των πειρατών τη στιγμή του ρεσάλτο. Επίσης έχει ξεκινήσει και η τοποθέτηση σε αρκετά πλοία και συρματοπλεγμάτων για τον ίδιο σκοπό. Όμως και πάλι τα πράγματα, όταν έχουμε να κάνουμε σκληρούς πειρατές και το πλοίο βρίσκεται αρόδο, δεν είναι καθόλου εύκολα”.
Η ευχή του για τους συναδέλφους του στο “Happy Lady”
“Εύχομαι η ομηρεία των συναδέλφων μου να τελειώσει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Είναι δύσκολο αλλά οι οικογένειες τους πρέπει να δείξουν δύναμη και να κάνουν κουράγιο. Η διαπραγμάτευση με τους πειρατές, από όσα γνωρίζουμε γιατί γίνεται από ειδικά γραφεία, παίρνει χρόνο. Αλλά στο τέλος οι όμηροι επιστρέφουν ασφαλείς. Θέλω ειλικρινά να πιστεύω ότι το ίδιο θα συμβεί και τώρα”, κατέληξε ο πλοίαρχος του εμπορικού μας ναυτικού στο Dikaiologitika News.