×

Μήνυμα

Failed loading XML... CData section not finished
img src="https://www.dne Premature end of data in tag description line 1 "
Failed loading XML...
Failed loading XML... CData section not finished img width="768" height="512" src="https://www. internal error: detected an error in element content
Ελλάδα

Μέσα στο επόμενο δίμηνο η απόφαση του ΣτΕ για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Μέσα στο επόμενο δίμηνο η απόφαση του ΣτΕ για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ
Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας, Ηλία Μάζο, συζητήθηκε σήμερα το ζήτημα της κρατικοποίησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και της υπαγωγής του σε καθεστώς εκκαθάρισης

Έξω από το δικαστικό κτίριο του Συμβουλίου της Επικρατείας ήταν συγκεντρωμένοι περίπου 50 εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και μικρότερος αριθμός εργαζομένων ήταν μέσα στη δικαστική αίθουσα. Στο ΣτΕ έχουν προσφύγει 399 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ και ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και παράνομη, τόσο η απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών, όσο και ο νόμος 4482/2017 αναφορικά με «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης».

Ειδικότερα, με αυτό το νέο νομοθετικό πλαίσιο, μεταξύ άλλων, 1) συνίσταται Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ ΑΕ), ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει τον Δεκέμβριο του 2019, 2) λύεται η από 30-4-2001 σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΘ και ελληνικού Δημοσίου και 3) διαλύεται και εξαγοράζεται ο ΟΑΣΘ και τίθεται σε καθεστώς εκκαθάρισης.

Ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ, ο μεγαλύτερος αριθμός των παλαιών μέτοχων εκπροσωπήθηκε από τον Παναγιώτη Λαζαράτο και ένας μικρότερος αριθμός από το Διονύση Καραλή. Ο υπουργός Υποδομών εκπροσωπήθηκε τον Παναγιώτη Παναγιωτουνάκο (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους), ο υπουργός Οικονομικών από τον Βασίλη Καραγεώργο (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους) και ο ΟΑΣΘ από τους Γεώργιο Κρικουλάκη και Ακρίτα Καϊδάτση.

Αναλυτικά, ο κ. Λαζαράτος υποστήριξε την αντίθεση του νέου νομοθετικού πλαισίου (και ειδικά του νόμου 4482/2017) με τις επιταγές του άρθρου 106 του Συντάγματος. Ακόμη, τόνισε ότι, σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 106), για να επέλθει εξαγορά επιχείρησης και απαλλοτρίωση μετοχών πρέπει να καταβληθεί πρώτα η αποζημίωση. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση ο νόμος 4482/2017 προβλέπει ότι η εξαγορά του ΟΑΣΘ συντελείται και τελειούται διά της ψήφισης του εν λόγω νόμου και ότι η αποζημίωση στους μετόχους θα καταβληθεί εκ των υστέρων.

Επίσης, σημειώθηκε ότι ο επίμαχος νόμος θα έπρεπε να προβλέπει τη συμμετοχή εκπροσώπων των πρώην μετόχων στην εκκαθάριση του ΟΑΣΘ για να διαφυλαχθούν η διαφάνεια και ο αντικειμενικός τρόπος διενέργειάς της.

Από την πλευρά των συνηγόρων των δύο υπουργείων αναφέρθηκε ότι λόγοι δημοσίου συμφέροντος επέβαλαν τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για τον ΟΑΣΘ και πρέπει να περιέλθουν όλα τα στοιχεία του Οργανισμού στο Δημόσιο, ώστε να ελεγχθούν και οι χρηματοδοτήσεις των παιδικών σταθμών από τον νέο φορέα.

Ακόμη, οι εκπρόσωποι των υπουργείων επισήμαναν ότι μόνο με τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου μπορεί να λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ. Οι δικηγόροι του ΟΑΣΘ υπογράμμισαν ότι οι μετοχές του Οργανισμού πωλούνται στην μαύρη αγορά. Όπως πρόσθεσαν, από την εκκαθάριση του Οργανισμού δεν προκύπτει βλάβη των τέως μετόχων, η βλάβη είναι μόνο περιουσιακή και για αυτόν τον λόγο προβλέπεται αποζημίωση.

Σύμφωνα με νομικούς, ειδικό βάρος έχει η αναφορά που έκανε σήμερα ο εισηγητής της υπόθεσης, Ηλίας Μάζος, στη συνεδρίαση της Ολομέλειας, ότι τίθεται θέμα απαράδεκτου των αιτήσεων ακύρωσης των 399 πρώην μετόχων, καθώς στρέφονται ευθέως κατά του νόμου 4482/2017. Οι ίδιοι νομικοί προσθέτον υπάρχουν νομολογιακά δεδομένα του ΣτΕ που δείχνουν ότι μπορεί να ξεπεραστεί αυτός ο σκόπελος.

Τέλος, η Ολομέλεια του ΣτΕ επιφυλάχτηκε να εκδώσει την απόφασή της, η οποία αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο.