Το 2025 εξελίσσεται σε μια χρονιά σταθμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Τα στοιχεία του οκταμήνου καταγράφουν διαρκή ανάπτυξη, με τον Αύγουστο να αποτελεί μήνα-ορόσημο καθώς εξυπηρετήθηκαν σχεδόν 6,8 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 4% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024. Η αύξηση αυτή μεταφράζεται σε περισσότερους από 260 χιλιάδες επιβάτες. Παράλληλα, για πρώτη φορά ένα περιφερειακό αεροδρόμιο, αυτό της Ρόδου, ξεπέρασε το όριο του 1,3 εκατομμυρίου επιβατών σε μηνιαία βάση.
Η ισραηλινή αγορά ως κινητήριος δύναμη
Η εικόνα της κίνησης επηρεάστηκε έντονα από τις εξελίξεις στην ισραηλινή αγορά. Παρά την κρίση που εκδηλώθηκε στις αρχές του καλοκαιριού, οι ροές από και προς το Ισραήλ όχι μόνο δεν μειώθηκαν αλλά σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση. Τον Αύγουστο καταγράφηκε άνοδος 53,9%, που αντιστοιχεί σε περίπου 68 χιλιάδες επιβάτες περισσότερους από τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Η άνοδος αυτή στηρίχθηκε κυρίως στους ισραηλινούς αερομεταφορείς Arkia, Israir, EL AL και BlueBird. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και τον Ιούλιο, μήνα στον οποίο οι ακυρώσεις πτήσεων επηρέασαν έντονα το πρόγραμμα, ο ρυθμός ανάκαμψης έφτασε στο 93,4%, όταν τον Ιούλιο του 2023 ήταν 81,6% και μόλις 37% τον Ιούνιο.
Δυναμική σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Κέρκυρα και Χανιά
Η Θεσσαλονίκη αύξησε την κίνησή της κατά 9%, δηλαδή 75,4 χιλιάδες επιβάτες περισσότερους σε σχέση με πέρυσι. Η ανάπτυξη τροφοδοτήθηκε κυρίως από τη Γερμανία, το Ισραήλ και την Πολωνία, ενώ η Ryanair από μόνη της πρόσθεσε 33 χιλιάδες επιβάτες μέσω της επέκτασης των δρομολογίων της. Η Ρόδος κατέγραψε άνοδο 4,8%, προσθέτοντας 60,3 χιλιάδες επιβάτες. Η αύξηση προήλθε κυρίως από το Ισραήλ, το οποίο παρουσίασε άνοδο 42,9% και προσέθεσε 25 χιλιάδες επιβάτες, χάρη στην ενισχυμένη παρουσία εταιρειών όπως οι EL AL, Arkia, BlueBird και FlyYo. Η Κέρκυρα παρουσίασε αύξηση 5,3%, δηλαδή 48,7 χιλιάδες επιβάτες περισσότερους, με κύριες πηγές τη Γερμανία, το Ισραήλ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Εταιρείες όπως η Condor, η Ryanair, η Lufthansa και το BA Group ενίσχυσαν την κίνηση. Στα Χανιά η αύξηση ήταν 6,7%, με επιπλέον 46 χιλιάδες επιβάτες. Η ενίσχυση προήλθε από την Ryanair, την Condor και την Aegean, ενώ καθοριστικό ρόλο έπαιξαν και οι αγορές της Αυστρίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας.
Η πρόκληση της Σαντορίνης
Αντίθετα, το αεροδρόμιο της Σαντορίνης εξακολούθησε να εμφανίζει μειωμένη κίνηση. Τον Αύγουστο καταγράφηκαν περίπου 48 χιλιάδες λιγότεροι επιβάτες σε σύγκριση με πέρυσι, δηλαδή πτώση 9,4%. Η κύρια αιτία ήταν η περιορισμένη δραστηριότητα της Volotea, που μείωσε τις πτήσεις της και απώλεσε 34 χιλιάδες επιβάτες, δηλαδή σχεδόν το μισό της περσινής της κίνησης. Οι απώλειες αφορούσαν κυρίως την εγχώρια αγορά με μείωση 13,9% και το Ηνωμένο Βασίλειο με πτώση 22,6%.
Ωστόσο, η μηνιαία τάση δείχνει σταθερή βελτίωση, αφού η διαφορά μειώνεται από μήνα σε μήνα, με την πτώση να περιορίζεται από το 27,8% τον Απρίλιο στο 11,6% τον Ιούλιο. Παράλληλα, υπήρξαν θετικές ενδείξεις από αγορές όπως η Τουρκία, η Ισπανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ισραήλ, που κάλυψαν μέρος των απωλειών.
Εγχώρια & διεθνής κίνηση
Η εγχώρια κίνηση τον Αύγουστο ανήλθε σε 916 χιλιάδες επιβάτες, καταγράφοντας άνοδο 1,4% και αποτελώντας το 13,5% της συνολικής κίνησης. Η Αθήνα παραμένει ο κορυφαίος προορισμός με μερίδιο 77,3%, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλονίκη με 7%, το Ηράκλειο με 4,4%, τη Ρόδο με 2% και τα Χανιά επίσης με 2%. Στην κατάταξη των αεροπορικών ομίλων για την εσωτερική αγορά, το Aegean Group κυριαρχεί με 588 χιλιάδες επιβάτες και μερίδιο 64,2%, η Sky Express ακολουθεί με 230 χιλιάδες επιβάτες και μερίδιο 25,2%, ενώ η Ryanair βρίσκεται στην τρίτη θέση με 83,5 χιλιάδες επιβάτες και μερίδιο 9,1%.
Η διεθνής κίνηση ήταν σαφώς μεγαλύτερη, με 5,87 εκατομμύρια επιβάτες, που αντιστοιχούν στο 86,5% του συνόλου. Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την πρώτη θέση με 1,4 εκατομμύρια επιβάτες και μερίδιο 24%, η Γερμανία ακολουθεί με 881 χιλιάδες επιβάτες και μερίδιο 15%, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 718 χιλιάδες επιβάτες και μερίδιο 12,2%. Η Πολωνία με 397 χιλιάδες επιβάτες και η Ολλανδία με 247 χιλιάδες συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Στο επίπεδο των αεροπορικών ομίλων, η Ryanair Group κατατάσσεται πρώτη με σχεδόν ένα εκατομμύριο επιβάτες και μερίδιο 16,7%, η easyJet ακολουθεί με περίπου 700 χιλιάδες και μερίδιο 11,9%, η TUI βρίσκεται στην τρίτη θέση με 588 χιλιάδες και μερίδιο 10%, ενώ η Lufthansa με 457 χιλιάδες και η Jet2.com με 414 χιλιάδες ολοκληρώνουν την πεντάδα. Στα αεροδρόμια προέλευσης, το Λονδίνο Gatwick παραμένει στην κορυφή με 336 χιλιάδες επιβάτες, ακολουθούμενο από το Μάντσεστερ με 255 χιλιάδες, το Άμστερνταμ με 205 χιλιάδες, το Τελ Αβίβ με 193 χιλιάδες και τη Βιέννη με 184 χιλιάδες.
Δέκα χρόνια ανάπτυξης και προοπτικής
Από την έναρξη της παραχώρησης μέχρι σήμερα, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece έχουν εξυπηρετήσει περισσότερους από 239 εκατομμύρια επιβάτες. Το νούμερο αυτό δεν είναι απλώς ένας εντυπωσιακός στατιστικός δείκτης· αποτυπώνει τη διαδρομή μιας οκταετίας που άλλαξε την εικόνα των αερομεταφορών στην Ελλάδα. Η επίδοση του Αυγούστου 2025, με νέα ρεκόρ επιβατικής κίνησης, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι τα ελληνικά αεροδρόμια παραμένουν σταθερά στο επίκεντρο του τουρισμού και της οικονομίας, αποτελώντας ζωντανό σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της χώρας.
Με επενδύσεις που εξελίσσονται διαρκώς, με εκτεταμένες αναβαθμίσεις στις υποδομές και με την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών, η Fraport Greece δεν περιορίζεται στον ρόλο ενός διαχειριστή. Μετασχηματίζει την εμπειρία του ταξιδιού για εκατομμύρια επιβάτες, δημιουργεί αξία για τις τοπικές κοινωνίες, ενισχύει το τουριστικό προϊόν της χώρας και συμβάλλει στην ενδυνάμωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της.



























