Μονοσύλλαβα ή δισύλλαβα ονόματα, αποτελούν το δικό τους πόλο έλξης για τους καταναλωτές. Οι επικοινωνιακοί κώδικες δεν αντιπροσωπεύουν μόνο το προϊόν αλλά και τη φιλοσοφία του οικόσημου.
Στις περισσότερες περιπτώσεις το όνομα ενός αυτοκινήτου απασχολεί την εταιρία πολύ πριν αυτό ενταχθεί στη παραγωγική διαδικασία ή παρουσιαστεί ως πρωτότυπο σε κάποια από τις διεθνείς εκθέσεις. Ο πονοκέφαλος των κατασκευαστών αφορά την ευρηματικότητα εκείνων των κωδικών οι οποίοι είναι αντάξιοι του προϊόντος.
Επίσης, υπάρχουν ονόματα τα οποία δηλώνουν τις ιδιότητες του οχήματος (κυρίως αυτοκίνητα για συγκεκριμένες χρήσεις) όπως ήταν το Partner (συνεργάτης) της Peugeot με τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, αλλά και το Smart που υποδηλώνει την έξυπνη κίνηση όπως προδίδει η ονομασία του. Εκτός από αυτά τα οποία καλούνται να συμπληρώσουν την υπόσταση ενός μοντέλου, υπάρχουν κι εκείνα που αναγράφουν το επώνυμο του σχεδιαστή ή του ανθρώπου που επιμελήθηκε την εξέλιξή του concept.
Θυμηθείτε το πάλαι ποτέ Pajero της Mitsubishi, με το όνομα Pinin του σχεδιαστή (Pininfarina), ή το επώνυμο του John Cooper στο θρυλικό Mini, τότε και τώρα. Ένα άλλο στοιχείο το οποίο προκαλεί ενδιαφέρον από αγορά σε αγορά, είναι τα ίδια μοντέλα με διαφορετικά ονόματα, έτσι ώστε να προσαρμόζονται ευκολότερα στις απαιτήσεις, στις ανάγκες αλλά και στην κουλτούρα διαφορετικών λαών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τάσης αποτελούν, το Yaris της Toyota που σε άλλες αγορές του κόσμου μετονομάζεται σε Vitz και Echo, το πάλαι ποτέ Speedster της Opel σε Vauxhall VX220, το Pajero σε Shogun και Montero και τέλος το γνωστό σε όλους μας MX-5 της Mazda σε Miata και Eunos Roadster.
Μην ξεχνάμε παράλληλα τις συνέπειες από την παγκοσμιοποίηση, με κυρίαρχο κρούσμα τις εξαγορές και συγχωνεύσεις αυτοκινητοβιομηχανιών από διαφορετική ήπειρο. “Κλωνοποιημένα” αυτοκίνητα διαθέτουν ξεχωριστές ονομασίες. Γίνεται ξεκάθαρα κατανοητό ότι, οι κατασκευαστές ποντάρουν αρκετά στο όνομα του μοντέλου ακόμη και στην περίπτωση που το αμάξωμα του παραπέμπει σε άλλη φίρμα.
Στο μεταξύ, οι δικαστικοί αγώνες ανάμεσα σε εμπλεκόμενες εταιρίες οι οποίες φιλονικούν, είναι πολλές φορές μονόδρομος στα πλαίσια της διατήρησης των δικαιωμάτων ενός συγκεκριμένου ονόματος.



























