Auto - Moto

Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα «πράσινα» λεωφορεία, φορτίζονται σε 3 ώρες

Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα «πράσινα» λεωφορεία, φορτίζονται σε 3 ώρες
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τη διάθεση των ηλεκτρικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη προς το επιβατικό κοινό.

Σύμφωνα με τη σύμβαση για την προμήθειά τους, τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία τύπου YUTONG E12 (140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη) πρέπει να ολοκληρώσουν διαδρομές 18 ωρών ημερησίως - χωρίς επιβάτες - προτού αρχίσουν να λειτουργούν με επιβάτες, και αυτό μέχρι να φτάσουν τα 5.000 χιλιόμετρα σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Τα δρομολόγια γίνονται με σακιά άμμου βάρους 2,5 τόνων, προσομοιώνοντας έτσι το βάρος του επιβατικού κοινού, προκειμένου να είναι έτοιμα να υποδεχτούν επιβάτες.

Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση τηλεματικής και μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων, ενώ εξελίσσεται η διαδικασία εγκατάστασης εκδοτικών μηχανημάτων, προκειμένου να εκδίδονται εισιτήρια με ηλεκτρονικές πληρωμές εντός των αστικών περιοχών.

Η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες ανταποκρίνεται στο στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, δημιουργώντας έτσι μια νέα εποχή για τις δημόσιες μεταφορές.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν μήκος 12 μέτρα και χωρητικότητα 75 επιβατών. Η φόρτισή τους απαιτεί περίπου τρεις ώρες, ενώ η αυτονομία τους κυμαίνεται μεταξύ 180 και 300 χιλιομέτρων.

Διαθέτουν επίσης σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού και ανακλινόμενα παράθυρα, ενώ παρέχουν πρόσβαση σε άτομα με αναπηρία μέσω ράμπας και ειδικής θέσης για αναπηρικό αμαξίδιο.

Επιπλέον, λειτουργούν με μηδενικές εκπομπές ρύπων και είναι αθόρυβα.

Στέφανος Αγιάσογλου: «Το 2024 είναι έτος - τομή καθώς οδηγούμε τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην επόμενη ημέρα»

«Το 2024 είναι έτος - τομή καθώς οδηγούμε τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην επόμενη ημέρα, ανανεώνοντας ουσιαστικά τον στόλο των οχημάτων της Ο.ΣΥ. Α.Ε. Στο αμέσως επόμενο διάστημα 140 νέας τεχνολογίας ηλεκτρικά λεωφορεία θα δοθούν στην καθημερινή κυκλοφορία αναβαθμίζοντας αφενός την επιβατική εμπειρία και αφετέρου μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας. Με μεθοδικότητα και συνέπεια υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, τους στόχους που έχουμε θέσει για το εκσυγχρονισμό της Ο.ΣΥ. Α.Ε στην κατεύθυνση της πράσινης αστικής κινητικότητας.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία δοκιμάζονται ήδη στους δρόμους της Αττικής, στο πλαίσιο της σύμβασης προμήθειας και ανταποκρίνονται στο έπακρο στις υψηλές προδιαγραφές που έχουν τεθεί για την ένταξή τους στο συγκοινωνιακό έργο που εκτελούμε» δήλωσε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ.Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου.

Σύμφωνα με την ΟΣΥ, τα νέα λεωφορεία διαθέτουν Ευφυές Σύστημα Παρακολούθησης / Διαχείριση (ITS) Λεωφορείων και συγκεκριμένα:

Διαχείριση στόλου.

Επισκόπηση στόλου.

Ζωντανή παρακολούθηση.

Επισκόπηση διαδρομής.

Διαχείριση πόρων.

Διαχείριση φόρτισης.

Παρακολούθηση φορτιστών.

Αρχείο φόρτισης.

Στατιστικά φόρτισης.

Σύστημα πλήρους αναφοράς.

Έκθεση κατανάλωσης ενέργειας.

Παράμετροι πλήρους αναφοράς.

Χιλιομετρική απόδοση περιόδου.

Θερμοκρασία συσσωρευτών κατά τη λειτουργία, τάση, SOC, απόδοση.

Αναφορά οδηγικής συμπεριφοράς.

Έξυπνο σύστημα παρακολούθησης συντήρησης.

Τα συστήματα ασφαλείας

Σύστημα πυρανίχνευσης, στα σημεία υψηλής τάσης του οχήματος, με αυτόματη ενεργοποίηση μέσων πυρόσβεσης ξηράς κόνεως. Επιπρόσθετη δυνατότητα πυρόσβεσης με χρήση διακοπτών από τον χώρο οδήγησης.

Σύστημα προστασίας των συσσωρευτών του οχήματος με άζωτο υψηλής καθαρότητας, για έλεγχο της συγκέντρωσης οξυγόνου προς αποφυγή καύσης και έκρηξης.

Δομική προστασίας έναντι υψηλής θερμοκρασίας έως 1300 Κελσίου , στα packs των συσσωρευτών, από συνθετικό υλικό , πυράντοχο χαρτί mica καθώς και προστατευτικό κάλυμμα ASC με υλικά πολλαπλών στρώσεων.

Pack συσσωρευτών εφοδιασμένο με βαλβίδα αντιεκρηκτικού τύπου για αντιμετώπιση ακραίων περιπτώσεων.

Θωράκιση χώρου pack συσσωρευτών με μπάρες προστασίας σύγκρουσης.

Υδρόψυκτη προστασία συσσωρευτών.

Δύο πυροσβεστήρες 6 kg στον χώρο των επιβατών.

Κάμερες ελέγχου επιβίβασης - αποβίβασης επιβατών καθώς και κάμερα οπισθοπορείας οχήματος.

Επτά έξοδοι κινδύνου επιβατών.

Σύστημα περιορισμού ταχύτητας.

Σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (EBS & ESC).

Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης πεζών & οχημάτων (FCW - UFCW - PCW).

Διακόπτες ασφαλείας οχήματος.