Tο 2014 η επιβατική κίνηση του μετρό, σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ ήταν 180,43 εκατ. επιβάτες, δηλ. 36,47 εκατ. επιβάτες περισσότεροι από το 2015.
Ενώ από το 2011 το μετρό παρουσίασε πέρσι τη χαμηλότερη επιβατική κίνηση παρά το γεγονός ότι το εισιτήριο ήταν μειωμένο στο 1,20 ευρώ από 1,40 ευρώ που ίσχυε το Σεπτέμβριο του 2014.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2014 το μετρό μετέφερε καθημερινά περίπου 560 χιλ. επιβάτες, έναντι 456,5 χιλ. το 2015, περίπου 100 χιλ. λιγότερους επιβάτες κάθε μέρα.
Η μειωμένη επιβατική κίνηση σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ οδήγησαν τη ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) σε έλλειμμα που για το 2015 υπολογίζεται σε περίπου 30 εκατ. ευρώ.
Μεγάλη μείωση επιβατικής κίνησης που για ορισμένες μήνες μέσα στο 2015 άγγιξε και το 30% σημειώνει και η ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ). Κύρια αιτία είναι η κατάργηση αλλά και η μείωση των δρομολογίων, αλλά και το γεγονός ότι ο μεγαλύτερος αριθμός λεωφορείων είναι παροπλισμένος στα αμαξοστάσια, με τους επιβάτες να περιμένουν πάνω από 50 λεπτά στις στάσεις!
Σύμφωνα με μελέτη που έχει συνταχθεί για λογαριασμό της ΟΣΥ το 2023 θα έχουν απομείνει μόλις 800 από τα περισσότερα από 2.000 διαθέσιμα σήμερα λεωφορεία.