Τα μαθήματα ολοκληρώνονται την Παρασκευή 16 Μαΐου στα Λύκεια με τους μαθητές να ετοιμάζονται για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις ώστε εν συνεχεία να εκκινήσουν οι Πανελλήνιες 2025. Σύμφωνα με σχετικό ΦΕΚ για θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στο μάθημα της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας στις Α’ και Β’ τάξεις του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου και στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β’ τάξης του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου υλοποιείται όπως περιγράφεται στα επόμενα:
Στους/στις μαθητές/μαθήτριες δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, με τα οποία ελέγχεται η γνώση εννοιών και ορολογίας, η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της μαθητή/μαθήτριας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
II. Τα τέσσερα (4) θέματα που δίνονται στους/στις μαθητές/μαθήτριες διαρθρώνονται ως εξής: α. Το πρώτο (1ο) θέμα αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιέχει πέντε (05) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού-Λάθους, αντιστοίχισης) με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των σπουδαιότερων συμπερασμάτων της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης. Στο δεύτερο μέρος ζητείται η απόδειξη μίας απλής πρότασης (ιδιότητας, λήμματος, θεωρήματος ή πορίσματος), που είναι αποδεδειγμένη στο σχολικό εγχειρίδιο).
β. Το δεύτερο (2ο) θέμα αποτελείται από μία άσκηση που είναι εφαρμογή ορισμών, αλγορίθμων ή προτάσεων (ιδιοτήτων, θεωρημάτων, πορισμάτων).
γ. Το τρίτο (3ο) θέμα αποτελείται από μία άσκηση που απαιτεί από τον/τη μαθητή/μαθήτρια ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών και αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών.
δ. Το τέταρτο (4ο) θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/τη μαθητή/μαθήτρια ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσής του. Το δεύτερο (2ο), τρίτο (3ο) και τέταρτο (4ο) θέμα μπορούν να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα που διευκολύνουν τον/ τη μαθητή/μαθήτρια στη λύση.
ε) Η βαθμολογία κατανέμεται ανά εικοσιπέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Ειδικότερα, στο πρώτο (1ο) θέμα το πρώτο μέρος βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες, ενώ το δεύτερο μέρος βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες. Στο δεύτερο (2ο), τρίτο (3ο) και τέταρτο (4ο) θέμα η κατανομή της βαθμολογίας στα επιμέρους ερωτήματα μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους και καθορίζεται στη διατύπωση των θεμάτων.
Στα μαθήματα της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας των Α’ και Β’ τάξεων του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου και στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β’ τάξης του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου, το δεύτερο (2ο) και το τέταρτο (4ο) θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ. Θ. Δ. Δ.), ενώ το πρώτο (1ο) και το τρίτο (3ο) θέμα επιλέγονται από τους/τις διδάσκοντες/-ουσες το μάθημα. Θα κληρωθούν τρία (3) θέματα για το δεύτερο 2 (2ο) θέμα και τρία (3) θέματα για το τέταρτο (4ο) θέμα από τα οποία οι διδάσκοντες/ουσες θα επιλέξουν από ένα (1) για κάθε περίπτωση.





























