Παιδεία

Συρρικνώνεται η ξενόγλωσση εκπαίδευση στα σχολεία

Συρρικνώνεται η ξενόγλωσση εκπαίδευση στα σχολεία Συρρικνώνεται η ξενόγλωσση εκπαίδευση στα σχολεία
Συρρικνώνεται η ξενόγλωσση εκπαίδευση στα σχολεία Η ιταλική γλώσσα εξελίσσεται στον ...”αδύναμο κρίκο” της -ήδη φθίνουσας- ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Μόνο 33 είναι σήμερα οι καθηγητές που διδάσκουν την Ιταλική γλώσσα στα δημόσια σχολεία ανά την ελληνική επικράτεια κι αυτοί... με ημερομηνία λήξης καθώς την επόμενη σχολική χρονιά ολοκληρώνεται ο κύκλος -παράτασης που δόθηκε προκειμένου οι μαθητές που άρχισαν τα Ιταλικά νωρίτερα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Το μέλλον των καθηγητών Ιταλικής που κατέχουν ήδη οργανικές θέσεις είναι η “αξιοποίησή” τους για τη διδασκαλία άλλων μαθημάτων – ασχέτων με το γνωστικό τους αντικείμενο ή η μετάταξή τους στη δημόσια διοίκηση.

Ανάλογη – αλλά όχι αντίστοιχη είναι και η θέση των καθηγητών Γερμανικής, Γαλλικής αλλά και Αγγλικής γλώσσας καθώς οι ώρες διδασκαλίας των ξενόγλωσσων μαθημάτων έχουν συρρικνωθεί τα τελευταία δύο χρόνια.

«Η ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ελλάδα: Θέση και προοπτικές της Ιταλικής Γλώσσας στην εκπαίδευση» είναι το θέμα της Ημερίδας που διοργανώνει από το πρωί σήμερα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.). Οι εργασίες της ημερίδας πραγματοποιούνται στο ΚΕ.Δ.Ε.Α. του Α.Π.Θ. και ταυτόχρονα στην Aula της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. (Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου) ενώ οι δυο αίθουσες συνδέονται μεταξύ τους διαδικτυακά προκειμένου οι σύνεδροι να παρακολουθήσουν όλες τις ανακοινώσεις.

“Το πρόβλημα δεν είναι αποκλειστικά στη διδασκαλία της Ιταλικής αλλά γενικότερα στην ξενόγλωσση εκπαίδευση και την αναγκαιότητα προώθησης της πολυγλωσσίας στη δημόσια εκπαίδευση. Προαπαιτείται πολιτική βούληση για την αντιμετώπιση του ζητήματος και σοβαρότερη αντιμετώπιση του θέματος από το υπουργείο Παιδείας το οποίο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και τις επιλογές- ανάγκες των μαθητών, ανά τη χώρα” λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Οργανωτικής επιτροπής της Ημερίδας – επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Ιταλικής Γλώσσας του ΑΠΘ κ.Αντώνης Βεντούρης.

Τους προβληματισμούς τους για το μέλλον και τις προοπτικές της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση κατέθεσαν με τις εισηγήσεις τους (“Ο Εξοστρακισμός της Ιταλικής γλώσσας απ' τη δημόσια εκπαίδευση ”, “Μπορεί να υπάρξει αντίσταση στην επέλαση της Αγγλικής γλώσσας”, “Η περιπέτεια της ιταλικής γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση- ο αδύναμος κρίκος”, “Η Γαλλική ως ξένη γλώσσα: προοπτικές και προβληματισμοί” κ.α.) το σύνολο σχεδόν των εισηγητών – εκπρόσωποι όλων των ξενόγλωσσων τμημάτων.

Η Γαλλική γλώσσα είναι η πρώτη ξένη γλώσσα που με απόφαση του υπουργείου “μπήκε” στην ύλη της δημόσιας εκπαίδευσης προ 50ετίας και πλέον ενώ η αγγλική ακολούθησε αρκετά χρόνια αργότερα, η Γερμανική και η Ιταλική γλώσσα άρχισαν να διδάσκονται στα ελληνικά δημόσια σχολεία μόλις την τελευταία 20ετία...

Τις εργασίες της ημερίδας που συνεχίζεται μέχρι αργά το βράδυ σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη χαιρέτισαν νωρίς το πρωί -κατά την έναρξή της - ο Πρύτανης του Α.Π.Θ., καθηγητής Περικλής Μήτκας, ο πρύτανης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης, η κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α., καθηγήτρια Ελένη Καραμαλέγκου, ο κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., καθηγητής Δημήτριος Μαυροσκούφης, η πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ., αν. Καθηγήτρια Κωνσταντίνα Ευαγγέλου και ο πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α., καθηγητής Γεράσιμος Ζώρας.

NETWORK