«Πρέπει να αυξήσουμε την ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν την προσωπικότητα του μαθητή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργική απασχόληση, άθληση, αισθητική αγωγή. Όχι πολλή δουλειά στο σπίτι που εξοντώνει παιδιά και γονείς» τόνισε ο υπουργός Παιδείας.
«Θέλουμε τα παιδιά να πάψουν να μισούν το σχολείο. Θέλουμε να το αγαπήσουν ως δικό τους χώρο» πρόσθεσε.
Η πρόταση του υπουργείου θα κατατεθεί αναλυτικά στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα συνεδριάσει εντός του Νοεμβρίου. Ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί ο διάλογος τον Ιανουάριο, ώστε στη συνέχεια να κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στο θέμα των καταλήψεων διαψεύδοντας κατηγορηματικά ότι ζήτησε η πολιτεία την παρέμβαση της Εισαγγελίας. «Δεν υπήρξε κανένα αίτημα από εμάς. Οι εισαγγελείς κινήθηκαν στο πλαίσιο των δικών τους αρμοδιοτήτων. Αυτό που λέμε εμείς είναι ότι δεν θα χαθεί ούτε μια ώρα. Αν χρειαστεί, θα γίνουν μαθήματα ακόμη και τα Σάββατα» σημείωσε ο κ. Λοβέρδος, καταδικάζοντας τις κομματικές παρεμβάσεις στον χώρο με αφορμή ανακοίνωση που εξέδωσε για τις καταλήψεις νεολαία κόμματος.
Ειδικότερα, η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοίνωσή της σημείωσε ότι ο αγώνας των μαθητών πρέπει να γίνει αγώνας ολόκληρης της κοινωνίας. «Οι μαθητές και οι μαθήτριες αυτές τις μέρες δείχνουν, με όλο και πιο ηχηρό τρόπο, ότι δεν θα ανεχτούν άλλο αυτό το "Νέο" Λύκειο που ετοιμάζεται γι' αυτούς από την κυβέρνηση. Οι κινητοποιήσεις και οι καταλήψεις πληθαίνουν σε όλη την Ελλάδα, φανερώνοντας ένα εντυπωσιακό αγωνιστικό δυναμικό που αποδεικνύει πως οι μαθητές δεν θέλουν κι ούτε θα γίνουν τα πειραματόζωα της κυβέρνησης» αναφέρεται μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση. «Ραντεβού στους αγώνες, το μέλλον μας ανήκει!» καταλήγει.
Ανακοίνωση εξέδωσε και η ΚΝΕ καταδικάζοντας την εισαγγελική παρέμβαση. «Χρειάζεται να δυναμώσει η κοινή δράση μαθητών- γονιών- εκπαιδευτικών και να βρουν τείχος οι απειλές και η τρομοκρατία» τονίζει μεταξύ άλλων.
«Παρεμβαίνουμε διορθωτικά προς ελάφρυνση της εξεταστέας ύλης και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στόχος μας είναι η παιδεία και όχι η συσσώρευση τεράστιας ύλης, η οποία εξωθεί τα παιδιά στην παπαγαλία και τα φροντιστήρια. Σήμερα, η προσφυγή στα φροντιστήρια δικαιολογείται από τα προβλήματα και την πολλή, μη χρήσιμη ύλη. Αν αυτά λυθούν, τότε τα φροντιστήρια θα αποτελούν την ανταγωνιστική εμμονή των γονέων και, μοιραία, θα καμφθούν ως ακριβή αλλά και περιττή πρακτική» τόνισε επίσης ο κ.Λοβέρδος.
Στη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ, την πρώτη από το 2011, δεν συμμετείχαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το «παρών» έδωσε αντίθετα, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΔΟΕ, Χαράλαμπος Κόκκινος, ο οποίος όμως κατήγγειλε τη διαδικασία και στη συνέχεια αποχώρησε.
Να εμπλουτιστεί η ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης με τα θέματα των διαθεσίμων εκπαιδευτικών, των απολύσεων των σχολικών φυλάκων, της διαγραφής των αιωνίων φοιτητών αλλά και της τράπεζας θεμάτων ζήτησε από τον υπουργό η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Έφη Καλαμαρά. Η ίδια πρόσθεσε ότι εάν δεν γίνει δεκτή η πρόταση της ή δεν υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από πλευράς της κυβέρνησης, το κόμμα της δεν θα συμμετάσχει στον διάλογο.