Το πρόγραμμα έρχεται να προστεθεί στο περσινό που αφορούσε την παροχή γευμάτων σε σχολεία του Περάματος και απευθυνόταν σε 3.500 μαθητές, το οποίο συνεχίζεται και φέτος και στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να εφαρμοστεί σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν νωρίτερα σήμερα οι αρμόδιοι υπουργοί Παιδείας κ. Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Θεανώ Φωτίου, τονίστηκε η ανάγκη τέτοιες συνέργειες να επεκταθούν για να παρέχεται σε όσο γίνεται περισσότερους μαθητές, το βασικό αγαθό της διατροφής. «Δεν μπορούμε να ανεχτούμε ως κυβέρνηση φαινόμενα λιποθυμίας μαθητών εξαιτίας έλλειψης τροφής» επισήμανε στην παρέμβασή της η κ. Φωτίου. Πρόσθεσε, δε, ότι από την περσινή εμπειρία του Περάματος παρουσιάστηκε ξεκάθαρα βελτίωση κατά 40% στην αποδοτικότητα των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Το δεκατιανό θα περιλαμβάνει είτε τοστ με τυρί και γαλοπούλα, είτε κριτσίνια σε δύο γεύσεις, είτε κουλούρι Θεσσαλονίκης, είτε μπάρες δημητριακών, που θα συνοδεύονται με φρέσκο γάλα ή χυμό πορτοκάλι. Στα περισσότερα σχολεία που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα διαπιστώθηκε η έλλειψη κυλικείου, γεγονός που δείχνει την ανάγκη για μεγαλύτερη βοήθεια από την πολιτεία.
Η κ. Φωτίου πρόσθεσε ότι, εκτός από τις συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα, κεφάλαια για σχολικά γεύματα μπορεί να προκύψουν και από την «πλατφόρμα Crowd funding της Εθνικής Τράπεζας (www.act4greece.gr) που έχει τεθεί σε ισχύ». Στο λογαριασμό αυτό μπορούν όλοι οι πολίτες να καταθέτουν χρήματα για να ενισχύσουν τη συγκεκριμένη προσπάθεια. Στα κεφάλαια αυτά η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προσθέσει και τα έσοδα από τις τηλεοπτικές άδειες για να πετύχει ακόμα μεγαλύτερη κάλυψη σε μαθητές που έχουν ανάγκη.
Στόχος είναι να φτάσουν στις 30.000 τα γεύματα που θα χορηγούνται, ενώ για το 2017, εκτιμάται ότι μπορούν να αυξηθούν στις 60.000.
Στην παρέμβασή του ο κ. Φίλης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις συνθήκες «συντροφικότητας» που δημιουργούνται στα σχολεία μεταξύ των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Επίσης, συνεχάρη του εκπαιδευτικούς που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του προγράμματος, αφού παρουσιάζουν «περίσσευμα καρδιάς παρά το δεδομένο υστέρημα χρόνου που υπάρχει».