Παράλληλα πληροφορίες θέλουν τους «Θεσμούς» να έχουν μπλοκάρει τις μειώσεις που σχεδιάστηκαν από τον πρώην αναπληρωτή, στα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 και θα αφορούσαν κυρίως για τα παλαιά αυτοκίνητα, καθώς όπως εκτιμά είναι αμφίβολο αν το δημοσιονομικό έλλειμμα που θα δημιουργηθεί θα καλυφθεί από τις άρσεις ακινησιών οχημάτων αλλά και από τις αυξήσεις που θα υπάρξουν στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 και μετά. Παράλληλα απαιτεί να μειωθεί το όριο των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας ώστε να πληρώνουν περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων!
Ειδικότερα το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών περιελάμβανε μικρές μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 31/12/2006 και μεγαλύτερες μειώσεις στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1999 ενώ επίσης άλλαζε και ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας (από τον κυβισμό στις εκπομπές CO2) στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2007 έως και 31/10/2010.
Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 επεκτείνονταν από το Νοέμβριο του 2010 στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 και αφορούν πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Τώρα όσον αφορά στην πρόταση για επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 σε οχήματα από την 1/1/2005 και μετά απορρίφθηκε από τον πρώην Αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη καθώς από τη μία μεριά δεν υπήρχαν στοιχεία από το υπουργείο Μεταφορών και από την άλλη μεριά υπήρχε σημαντικός κίνδυνος μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από τους περίπου 600.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 είναι πραγματικά ασύμφορα και καταγράφονται αυξήσεις ακόμη και πάνω από 800%!
Βασικότερο σενάριο πλέον όπως διαμορφώνεται το τοπίο μετά και την αντικατάσταση Αλεξιάδη είναι η παραμονή του περσινού καθεστώτος στα τέλη κυκλοφορίας ώστε να μην κινδυνεύσει το ύψος των εσόδων από τυχόν αλλαγές κρατώντας μόνο τις αλλαγές που έχουν επέλθει.
Άλλωστε τα δημοσιονομικά έσοδα 1,1 δις ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν ρητή δέσμευση στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ως εκ τούτου το μόνο που μπορεί να προκαλεί η συζήτηση είναι το «πάγωμα» της αγοράς
Παράλληλα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τυχαία η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να δημοσιοποιήσει τους πίνακες των τελών σε απόφαση του για τις αλλαγές φορολογίας σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται από την ΕΕ.
Σύμφωνα με την απόφαση που είχε εκδοθεί εδώ και πολύ διάστημα, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα οχήματα ορίζονται ως εξής:
Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα Της Ε.Ε./ΕΟΧ, ως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:
Με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής: | |||
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ εως το ετος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 225 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 250 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 280 | |
Η' | 1.929-2.357 | 615 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 820 | |
Ι' | 3.001-4.000 | 1.025 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.230 | |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ απο το ετος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 240 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 265 |
Ζ' | 1.739-1.928 | 300 | |
Η' | 1.929-2.357 | 630 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 840 | |
Ι" | 3.001-4.000 | 1.050 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.260 | |
Πρώτη | Κατηγορία | Κυλινδρισμός | Ετήσια τέλη |
ταξινόμηση | κινητήρα | κυκλοφορίας (σε | |
στην Ελλάδα | Ευρώ) | ||
ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ απο το ετος 2006 και μετά | Α' | Έως 300 | 22 |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 255 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 280 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 320 | |
Η' | 1.929-2.357 | 690 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 920 | |
Γ | 3.001-4.000 | 1.150 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.380 |
Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ, από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάριαC02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝC02 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |