Η παραγωγή δυνατών οινοπνευματωδών ποτών, κυρίως η βότκα, έχει καταρρεύσει στη Ρωσία, παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πολίτες πίνουν περισσότερο δυνατό αλκοόλ από ποτέ.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ρύθμισης της Αγοράς Αλκοόλ της Ρωσίας, σύμφωνα με το Politico, ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι η παραγωγή οινοπνευματωδών ποτών μειώθηκε πάνω από 16% το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η παραγωγή βότκας μειώθηκε κατά 10,9% σε ετήσια βάση, από 33,40 εκατομμύρια δεκάλιτρα το 2024 σε 31,38 εκατομμύρια δεκάλιτρα την αντίστοιχη περίοδο του 2025. Το θρυλικό ρωσικό ποτό, για ένα διάστημα τη δεκαετία του 1990, χρησιμοποιήθηκε ως εθνικό νόμισμα και παραμένει ένα ιδιαίτερο κομμάτι του πολιτισμού της χώρας μέχρι σήμερα.
Το παράδοξο της παραγωγής – κατανάλωσης
Ωστόσο, ενώ η παραγωγή μειώνεται, η κατανάλωση αυξάνεται. Οι Ρώσοι έπιναν περισσότερο το 2024 από ό,τι σε παρόμοια στάδια τα τελευταία οκτώ χρόνια. Και όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν ρούμι, ουίσκι, μπράντι και τεκίλα, ανέφερε τον Μάιο μια ρωσική εταιρεία οικονομικού ελέγχου, η Finexpertisa.
Ταυτόχρονα, ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε ότι οι Ρώσοι αρχίζουν να πίνουν λιγότερο, ισχυριζόμενος ότι περισσότεροι από αυτούς προτιμούν τα αθλήματα. «Σταματήστε το ποτό και ξεκινήστε το σκι», αστειεύτηκε.
Οι πωλήσεις αυτών των προϊόντων αυξήθηκαν κατά 10,2% στα 3,2 λίτρα ετησίως κατά κεφαλήν, ξεπερνώντας την κατανάλωση βότκας σε ορισμένες περιοχές.
Αλλά η βότκα εξακολουθεί να είναι το κορυφαίο ποτό επιλογής σε όλη τη χώρα, κατέχοντας το 60% των ετήσιων πωλήσεων.
Η μείωση της παραγωγής βότκας στη Ρωσία προκλήθηκε από την αύξηση των τιμών του αλκοόλ και την απαγόρευση εξαγωγής αλκοολούχων ποτών στην ΕΕ, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, λόγω των κυρώσεων της Δύσης, μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Αυτή η απαγόρευση έχει μειώσει σημαντικά τα έσοδα από τις εξαγωγές για τους Ρώσους παραγωγούς βότκας, ανέφερε τον Ιούνιο μια κρατική υπηρεσία ελέγχου ποιότητας προϊόντων από το Ροστόφ, επικαλούμενη στοιχεία από το γραφείο Strategy Partners.



























