Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, στις 23:21 ο επιβατικός συρμός Intercity 62 (IC62) που μετέφερε 352 επιβάτες και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά στα Τέμπη με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Θριάσιο. Η σφοδρή σύγκρουση, ο εκτροχιασμός, η πυρόσφαιρα που προκλήθηκε και η πυρκαγιά που ακολούθησε προκάλεσαν τον θάνατο 57 ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των μηχανοδηγών. Στο δυστύχημα τραυματίστηκαν άλλοι εκατόν ογδόντα (180) επιβάτες, εκ των οποίων οι ογδόντα ένας (81) σοβαρά.
Δύο (2) χρόνια και τέσσερις (4) μήνες μετά στον Εφέτη Ανακριτή, που ερευνά το δυστύχημα κατέθεσαν περίπου είκοσι (20) επιβάτες ως αυτόπτες μάρτυρες. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών μετέβη στο γραφείο του Εφέτη Ανακριτή στο δικαστικό μέγαρο Λάρισας οικεία βουλήσει. Ζήτησαν δηλαδή να μεταβούν στο γραφείο του ανακριτή να καταθέσουν όσα είδαν, άκουσαν, βίωσαν, ένιωσαν, μύρισαν. Όλα όσα τραυμάτισαν τη ζωή τους για πάντα.
Είναι χαρακτηριστική η μαρτυρία της τελευταίας μάρτυρος, που μετέβη πρόσφατα στο γραφείο του Εφέτη με δική της πρωτοβουλία, η οποία μετά την κατάθεσή της τόνισε ότι «δεν μπορώ να ζω σε μία χώρα, όπου τα θύματα πρέπει να κάνουν ειδική αίτηση για να καταθέσουν στον εφέτη ανακριτή, με τη δικαιολογία ότι δεν έχουν να εισφέρουν στην υπόθεση, διότι υπάρχουν βίντεο».
Οι εικόνες που αντίκρισαν οι επιζώντες του δυστυχήματος τα πρώτα λεπτά θα τους στοιχειώνουν για πάντα. Άνθρωποι διαμελισμένοι, νέα παιδιά «πεταμένα» στα γύρω χωράφια και νεκροί. Πολλοί νεκροί. Από τα 57 θύματα των Τεμπών, εξάλλου, οι 45 ήταν άνθρωποι από 15 έως 25 ετών. Η συντριπτική πλειοψηφία δε των μαρτύρων αναφέρεται στη φωτιά και στην πυρόσφαιρα, στην έντονη μεταλλική οσμή, στον καπνό, στις εκρήξεις…
Αιτήματα δικηγόρων
Την κατάθεση επιβατών ως αυτοπτών μαρτύρων στο δυστύχημα ζητούσαν από την αρχή δικηγόροι συγγενών θυμάτων. Οι πρώτοι μάρτυρες έφτασαν με δική τους πρωτοβουλία στο γραφείο του Εφέτη Ανακριτή, κάτι περισσότερο από έναν (1) χρόνο μετά το δυστύχημα.
Αιτήματα να καταθέσουν επιβάτες κατέθεσαν τρεις τουλάχιστον δικηγόροι συγγενών θυμάτων. Μάλιστα, ένα από τα αιτήματα, που κατατέθηκαν εγγράφως αφορούσε στην κλήση εκατόν εβδομήντα ενός (171) προσώπων, κυρίως επιβατών στα επίμαχα τρία (3) πρώτα βαγόνια. Με βάση τα συγκεκριμένα αιτήματα και κυρίως, μετά από επιταγή εισαγγελικών λειτουργών, που ασχολούνται με την υπόθεση, κλήθηκαν το τελευταίο διάστημα επισήμως κάποιοι επιβάτες, σε κάποιες περιπτώσεις δε ζητήθηκε η συνδρομή της Αστυνομίας, άνδρες της οποίας έλαβαν τις καταθέσεις σε περιπτώσεις πολυτραυματιών. Ένας εξ αυτών περιγράφει την εκσφενδόνισή του από τη θέση του κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, την προσπάθειά του να σωθεί έρποντας προς τον εθνικό δρόμο πάνω ακριβώς από το σημείο της σύγκρουσης, το κρύο που επικρατούσε και τελικά την μετάβασή του σε ασθενοφόρο, που τον μετέφερε σε ένα από τα νοσοκομεία της Λάρισας.
Ένας άλλος μάρτυρας, 25χρονος τότε, που βρισκόταν στο κυλικείο του τρένου τη στιγμή της σύγκρουσης, καταθέτει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι δεν αντιλήφθηκε την αλλαγή γραμμής στο τρένο λίγο μετά τον σταθμό της Λάρισας, περιγράφει τη φωτιά που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση («ένιωθα να καίγονται τα πόδια μου», λέει, σύμφωνα με πληροφορίες), αναφέρει εκρήξεις, δυσκολία στην αναπνοή λόγω του καπνού και επισημαίνει ότι ήταν από τους τελευταίους που μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο, μιάμιση περίπου ώρα μετά τη σύγκρουση.





























