Την ανάγκη καταγραφής και πιστοποίησης των ασανσέρ σε όλη τη χώρα υπογραμμίζει το υπουργείο Ανάπτυξης, που προχωρά στη νομοθέτηση και τη δημιουργία Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.
Παράλληλα, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι παύουν να ισχύουν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονταν από την ΚΥΑ 28425/2008 για μη καταχώριση, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή.
Η πλατφόρμα δήλωσης θα λειτουργήσει από τις αρχές Ιουλίου- αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου- έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr, με στόχο την απογραφή όλων των ανελκυστήρων ανεξαρτήτως σταδίου πιστοποίησης.
Με βάση τα δεδομένα που θα έχουν συγκεντρωθεί, στη συνέχεια θα αποφασιστεί το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα, προκειμένου να διασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ανελκυστήρων, για τους οποίους θα κριθεί απαραίτητη αυτή η διαδικασία με σκοπό να πιστοποιηθούν για την ασφαλή λειτουργία τους, επισημαίνει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Απογραφή ασανσέρ: 7 τα υποχρεωτικά πεδία
Η σύνδεση στην πλατφόρμα θα γίνεται με τους κωδικούς του Taxis. Η διαδικασία θα είναι υποχρεωτική και θα μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε κάτοικο σπιτιού, πολυκατοικίας- ιδιοκτήτη ή διαχειριστή- και από τον υπεύθυνο λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου.
Η διαδικασία καταχώρησης των ασανσέρ θα μπορεί να γίνει και από τους υπεύθυνους συντηρητές ή εγκαταστάτες.
Η απογραφή θα περιλαμβάνει επτά υποχρεωτικά πεδία:
- Διεύθυνση και τοποθεσία εγκατάστασης- KAEK Ακινήτου (θα γίνεται αυτόματη συμπλήρωση των στοιχείων μέσω διαλειτουργικότητας ή χειροκίνητη εισαγωγή όπου δεν υπάρχει ΚΑΕΚ).
- Αριθμός ανελκυστήρων στην οικοδομή
- Έτος τοποθέτησης ανελκυστήρα.
- Αριθμός στάσεων ανελκυστήρα.
- Αν έχει σήμανση CE.
- Αν υπάρχει ενεργή ή παλαιότερη πιστοποίηση και η χρονική στιγμή αυτής.
- Στοιχεία ιδιοκτήτη- διαχειριστή/ στοιχεία συντηρητή- εγκαταστάτη (τα οποία θα προκύπτουν από τη διαδικασία ταυτοποίησης).




























