Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε ότι ξεκινά η διαδικασία επιλογής καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, αλλά υπέπεσε σε γκάφα.
Η αρχική ανακοίνωση του υπουργείου έκανε λόγο για «παραίτηση» του Γιάννη Μόσχου από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, κάτι που ωστόσο δεν ισχύει. Η πραγματικότητα είναι πως ολοκληρώθηκε η θητεία του και αποφάσισε να μη διεκδικήσει την ανανέωσή της, κάτι που είχε ανακοινώσει από τον Σεπτέμβριο.
Λίγο αργότερα, το υπουργείο Πολιτισμού προχώρησε σε διόρθωση, κάνοντας λόγο για «επιτυχή ολοκλήρωση της θητείας (και όχι παραίτηση, όπως από λάθος, για το οποίο λυπούμαστε, αναφέρθηκε)» του Γιάννη Μόσχου. Παράλληλα σημειώνει ότι ο απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής προσφέρθηκε να παραμείνει στη θέση του μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών, κάτι για το οποίο το υπουργείο Πολιτισμού τον ευχαρίστησε θερμά.
Η διαδικασία για την επιλογή του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου ξεκίνησε με τη δημοσίευση της δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού για το Εθνικό Θέατρο
«Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει την έναρξη της διαδικασίας για την πλήρωση θέσης καλλιτεχνικού διευθυντή/καλλιτεχνικής διευθύντριας στο Εθνικό Θέατρο, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της θητείας (και όχι παραίτηση, όπως από λάθος, για το οποίο λυπούμαστε, αναφέρθηκε) του καλλιτεχνικού διευθυντή του εθνικού θεάτρου κ. Γιάννη Μόσχου, ο οποίος μάλιστα προσεφέρθη να παραμείνει στην θέση του μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών και τον ευχαριστούμε θερμά γι' αυτό!
Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την διαδικασία επιλογής του καλλιτεχνικού διευθυντή/τριας του Εθνικού Θεάτρου προβλέπει Δημόσια Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από το Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, η οποία και δημοσιεύθηκε την Πέμπτη 28/11/2024, σηματοδοτώντας την εκκίνηση των διαδικασιών.
Ο δημόσιος χαρακτήρας και η διαφάνεια των διαδικασιών εξασφαλίζουν την ισονομία στην κρίση, ενώ παράλληλα δημιουργούν συνθήκες για την ανάδειξη της βέλτιστης επιλογής.
Κεντρικός μας στόχος είναι η συνέχιση της ανοδικής πορείας του Εθνικού Θεάτρου, η διαφύλαξη του κύρους του, αλλά και το άνοιγμα σε σύγχρονες ματιές, οπτικές και αντιλήψεις».