Ελλάδα

Τρένα έτοιμα να... ξαναμπούν στις ράγες με έμπειρο προσωπικό πλέον αλλά με μεγάλο κενό ασφαλείας

INTIME INTIME
Σε κενό ασφαλείας ένεκα της μη λειτουργίας των βασικών συστημάτων ηλεκτρονικής παρακολούθησης (GSMR και ETCS) εξακολουθούν να βρίσκονται οι σιδηροδρομικές γραμμές, ένα 24ωρο πριν την επαναλειτουργία τους.

Από τη μία πλευρά η διοίκηση του ΟΣΕ διαβεβαιώνει ότι έχουν γίνει οι κατάλληλες εργασίες καθαρισμού του δικτύου και έχει διατεθεί κατάλληλο και έμπειρο προσωπικό, ωστόσο το βασικό προαπαιτούμενο, δηλαδή η εφαρμογή τηλε – συστημάτων για την εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους, ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί.

«Αν τηρηθεί στο 100% ο Κανονισμός Κυκλοφορίας από σταθμάρχες και μηχανοδηγούς τότε δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να συμβεί το οτιδήποτε» διαβεβαιώνει ο γ.γ. γραμματέας της ΓΣΕΕ και επί σειρά ετών επικεφαλής των σιδηροδρομικών Νίκος Κιουτσιούκης στο DNEWS.

Επισημαίνει ότι στην περίπτωση των Τεμπών, πέραν της απειρίας του προφυλακισθέντος, διαπιστώθηκαν σωρεία λαθών και από άλλους εμπλεκόμενους και ελλείψεις στην τηλε- διοίκηση, ενώ καθοριστικές ήταν οι καθυστερήσεις και στα τρία δρομολόγια.

«Και η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική και ο Προαστιακός είχαν καθυστέρηση μία ώρα με συνέπεια η ευθύνη της διαχείρισης να μεταφερθεί στον άπειρο σταθμάρχη που τον είχαν βάλει βραδινή βάρδια ακριβώς επειδή  είχε μόλις γίνει σταθμάρχης». 

Αυτήν την ώρα στα γραφεία της Hellenic Train- «η οποία ζητεί συνεχώς παράταση για την τοποθέτηση της ασύρματης επικοινωνίας»- πραγματοποιούνται συσκέψεις με εκπροσώπους των εργαζόμενων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότερες επιφυλάξεις εκφράζονται από τον κλάδο των μηχανοδηγών.  

Το πρόγραμμα επαναλειτουργίας

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που εξήγγειλε ο νέος υπουργός Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτης, από αύριο Τετάρτη 22 Μαρτίου, οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν, σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.

Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, θα υπάρχουν αυστηρά, δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.
Τα δρομολόγια που εκκινούν είναι τα εξής: α) ο Προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα, β) το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα & Δράμα και Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, γ) ο Προαστιακός Πάτρα – Ρίο.  Παράλληλα θα ξεκινήσουν δύο ζεύγη εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Τα τρένα, θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).