Για την υπόθεση κατηγορούντο ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, στους οποίους είχε ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.
Παρά το γεγονός ότι οι συνήγοροι υπεράσπισης ζήτησαν αναβολή της υπόθεσης, καθώς δεν είχαν προλάβει όπως υποστήριξαν, να ενημερωθούν για τις αναλύσεις των μιγμάτων των πετρελαιοειδών που είχε εντοπίσει το λιμενικό σώμα στις δεξαμενές έρματος, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το δικαστήριο.
Οι δύο ναυτικοί υποστήριξαν στην απολογία τους ότι η μικρή ποσότητα μιγμάτων πετρελαιοειδών που βρέθηκε στις δεξαμενές έρματος, προκλήθηκε από διαρροή που σημειώθηκε στη διάρκεια απάντλησης των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.
Οι λιμενικοί από την πλευρά τους, υποστήριξαν στο δικαστήριο ότι για να αποδειχθεί ότι πρόκειται για διαρροή στη διάρκεια απάντλησης, θα πρέπει να αδειάσει από τα καύσιμα που έχει φορτώσει το "Lassea" από το ναυαγισμένο δεξαμενόπλοιο "ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ" και να γίνει επιθεώρηση από επιθεωρητές.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, στη μία δεξαμενή έρματος βρέθηκε 98% νερό και 2% μίγματα πετρελαιοειδών και στην άλλη 1% μαζούτ και 10% πετρελαιοειδή, ενώ οι διαφυγόντες δασμοί εκτιμώνται γύρω στις 15.500 ευρώ.
Το δικαστήριο επέβαλε στον πλοίαρχο του "Lassea" ποινή φυλάκισης δύο ετών με τριετή αναστολή, ενώ αθώος κρίθηκε ο πρώτος μηχανικός.
Επίσης, έγινε άρση της κατάσχεσης του πλοίου και απόδοσή του στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, μαζί με το ημερολόγιο γέφυρας και την ποσότητα καυσίμων που είχε στις δεξαμενές του για την κίνηση των μηχανών.
Στη σημερινή διαδικασία παραβρέθηκαν τρεις μάρτυρες κατηγορίας, δύο πλωτάρχες λιμενικοί και ένας τελωνειακός υπάλληλος.
Στο μεταξύ, την έντονη αντίδραση του συνηγόρου υπεράσπισης ενός εκ των δύο κατηγορουμένων ναυτικών στην υπόθεση του φορτηγού πλοίου "Lassea", Πέτρου Μαντούβουλου, προκάλεσαν οι έγγραφες καταθέσεις δύο ανώτερων αξιωματικών του σώματος που παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο.
Ο κ. Μαντούβαλος που αποχώρησε από τη διαδικασία, εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία του προς το δικαστήριο, ενώ μιλώντας στους δημοσιογράφους για το θέμα, τόνισε ότι συγκεκριμένος προανακριτικός υπάλληλος του λιμενικού που είχε εμπλακεί και στην υπόθεση του noor one, χρησιμοποίησε καρμπόν δύο καταθέσεις από πλωτάρχες στην υπόθεση του φορτηγού πλοίου "Lassea".
«Ταλαιπωρούν δύο ανθρώπους για να τους τιμωρήσουν και να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο από την πραγματική λαθρεμπορία που γίνεται σε όλο το μήκος της Ελλάδος» ανέφερε ο κ.Μαντούβαλος, τονίζοντας ότι για το θέμα αναμένεται να αποσταλεί έγγραφη διαμαρτυρία προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος.
Nα σημειωθεί ότι στο πετρελαιοφόρο Lassea έχουν φορτωθεί 1.533 κυβικά μίγματα πετρελαιοειδών από το βυθισμένο πλοίο ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ και εξακολουθεί να βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Περάματος, περιμένοντας οδηγίες από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές, για το πού θα αδειάσει τα καύσιμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται από το γενικό χημείο του κράτους η ανάλυση των καυσίμων που έχει στις δεξαμενές του το δεξαμενόπλοιo "Lassea", προκειμένου να εξακριβωθεί για το αν πρόκειται για πετρελαιοειδή κατάλοιπα ή καθαρά, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία αδειάσματος σε αποθηκευτικές δεξαμενές.
Σημειώνεται ότι με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία, τα καύσιμα είχαν χαρακτηριστεί αρχικά ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα).
πηγη:ΑΠΕ