Μετά τον πόλεμο από την Κίνα και τις ασυναγώνιστα χαμηλές τιμές, ήρθαν να προστεθούν και οι ασφυκτικοί δασμοί του Τράμπ. Πως αντιδρούν οι κραταιοί Γερμανοί στη νέα τάξη πραγμάτων;
Για αρχή με αισιοδοξία και πίστη στα προϊόντα τους, όπως τουλάχιστον αυτό εκφράζεται μέσα από επίσημα χείλη. Ο Marco Schubert, Μέλος της Εκτεταμένης Εκτελεστικής Επιτροπής Πωλήσεων του Ομίλου Volkswagen δήλωσε σχετικά: «Τα αυτοκίνητά μας τυγχάνουν πολύ καλής αποδοχής από τους πελάτες και δείχνουν ότι ο Όμιλος Volkswagen βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Αυξήσαμε τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μας παγκοσμίως κατά περίπου 60% το πρώτο τρίμηνο.
Ειδικά στην Ευρώπη, μπορέσαμε να επεκτείνουμε σημαντικά την ηγετική μας θέση σε αυτόν τον τομέα με διπλασιασμό των πωλήσεων. Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στις συνολικές μας πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη επίσης διπλασιάστηκε, σε περίπου 19%.
Η δυναμική μας στην αγορά είναι συνολικά καλή, κάτι που αντικατοπτρίζεται επίσης στην αύξηση κατά 29% στις εισερχόμενες παραγγελίες για όλα τα κινητήρια συστήματα, ανεβάζοντας τις (παραγγελίες) σε περίπου ένα εκατομμύριο οχήματα. Τους επόμενους μήνες, αναμένουμε επιπλέον ώθηση από πολλά νέα μοντέλα που μόλις κυκλοφόρησαν.
Συνολικά, οι παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων μας αυξήθηκαν ελαφρώς μέχρι το τέλος Μαρτίου. Αυξήσεις στη Βόρεια και Νότια Αμερική καθώς και στην Ευρώπη έχουν αντισταθμίσει και με το παραπάνω την αναμενόμενη πτώση στην Κίνα».
Οι παραδόσεις μάλιστα έφτασαν τα 2,13 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο κατά το πρώτο τρίμηνο, αυξημένες κατά 1,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2,10 εκατομμύρια οχήματα). Αύξηση πωλήσεων παρατηρήθηκε επίσης στη Βόρεια Αμερική (+4%), τη Νότια Αμερική (+17%), τη Δυτική Ευρώπη (+3%) και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (+8%).
Οι συγκεκριμένες αυξήσεις αντιστάθμισαν και με το παραπάνω την αναμενόμενη πτώση στην Κίνα (-7%).
Τώρα, οι παραδόσεις των BEV παγκοσμίως προσέγγισαν τις 216.800 μονάδες. Αυτό σημαίνει πως οι παραδόσεις BEV αυξήθηκαν κατά 59% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (136.400 οχήματα).
Το παγκόσμιο μερίδιο BEV το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκε σημαντικά από 6 σε 10%, ισχυρή ανάπτυξη στην Ευρώπη (+113%) και τις ΗΠΑ (+51%), πτώση στην Κίνα (-37%), ο Όμιλος Volkswagen αποτελεί τον ξεκάθαρο ηγέτης της αγοράς BEV στην Ευρώπη με μερίδιο αγοράς περίπου 26%.
82.500 PHEV οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο: Οι παραδόσεις PHEV είναι περίπου 15% υψηλότερες συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η ζήτηση για οχήματα με μοντέρνα plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα δεύτερης γενιάς (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 143 km αυξάνεται.
Οι παραγγελίες στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 29% το πρώτο τρίμηνο: Νέα μοντέλα κάθε τύπου κινητήριου συστήματος, όπως τα VW ID.7 Tourer, Skoda Elroq και Audi Q6 e-tron χαίρουν μεγάλης δημοτικότητας, με τις παραγγελίες στη Δυτική Ευρώπη να φτάνουν τα 980.000 οχήματα τους πρώτους τρεις μήνες και τις παραγγελίες BEV να αυξάνονται ιδιαίτερα σημαντικά (+64%).
Όπως αποδεικνύεται τελικά στην πράξη, ακόμη και μεγάλοι αυτοκινητικοί κολοσσοί όπως είναι το γκρουπ VW, χρειάζονται ένα κίνητρο, ένα έναυσμα προκειμένου να μπουν εκ νέου στις ράγες των εμπορικών επιδόσεων. Πως το λέει ο σοφός λαός μας, «και ο Άγιος φοβέρα θέλει...».





























