Auto - Moto

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται σήμερα στην Ελλάδα;

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται σήμερα στην Ελλάδα;
Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως βασικό στόχο την μείωση των διοξειδίων του άνθρακα (CO) κατά 50% έως το 2030 και την πλήρη απανθρακοποίηση έως το 2050.

Το πέρασμα στη νέα εποχή μοιάζει μονόδρομος.

Ο Έλληνας από την πλευρά του δείχνει να συνειδητοποιεί τις νέες καταλυτικές αλλαγές στον αυτοκινητικό χάρτη και εμπιστεύεται τελικά για τις μετακινήσεις του το... ρεύμα.

Απόδειξη γι αυτό, αποτελεί το γεγονός πως το μερίδιο των εξηλεκτρισμένων οχημάτων αυξάνεται εντυπωσιακά, ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480, δηλαδή το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8%.

Ανάλογη σημαντική αύξηση είχαμε βέβαια και την χρονιά που μας πέρασε.

Σε ότι αφορά στα φρέσκα κουλούρια τώρα, τον Μάρτιο του 2024 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έφτασαν τις 596 μονάδες, επίδοση παρακαλώ που είναι η πέμπτη μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ποτέ στη χώρα μας για τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.

Μάλιστα οι δύο πρώτες θέσεις της λίστας ανήκουν στην αμερικάνικη Tesla, η οποία άνοιξε τον χορό των ηλεκτρικών στη χώρα μας, αφού το Model 3 καταγράφει 96 ταξινομήσεις και το Model Y 93 ταξινομήσεις αντίστοιχα.

Στην τρίτη θέση του πόντιουμ φιγουράρει το Skoda Enyaq iV με 47 πωλήσεις.

Από εκεί και κάτω, συναντάμε στην πέμπτη θέση το Audi Q4 με 35 ταξινομήσεις και στην έκτη τη Mercedes EQA με 23.

Έβδομο είναι το MG MG4 με 21 ταξινομήσεις, όγδοο το Volvo XC40 με 20, ένατο το Jeep Avenger με 19 και δέκατο το Hyundai Ioniq 5 με 15.

Εννοείται πως ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στην διάδοση της ηλεκτροκίνησης εντός της επικράτειας είναι οι υποδομές.

Αρκετά ταχεία όμως αποδεικνύεται η ανάπτυξη των δημοσίως προσβάσιμων σημείων, όπου μπορεί κάποιος να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του τα τελευταία χρόνια, με τα περίπου 100 σημεία του 2019 να ξεπερνούν σήμερα τα 3.000!

Στόχος είναι βέβαια μέχρι το 2030 να αγγίζουν ή και να ξεπερνούν τα 30.000.

Σίγουρα, τότε θα είμαστε σε θέση να δούμε με διαφορετικό μάτι την ηλεκτροκίνηση και κυρίως, τα οφέλη της σε καθημερινό επίπεδο μετακινήσεων (πόλη ή ταξίδι), εκεί όπου το άγχος της αυτονομίας, ή το “που θα φορτίσω”, θα αποτελεί πλέον οριστικά ανάμνηση.

Υπομονή...