Ο ατομικός λογαριασμός ασφάλισης ΙΚΑ ταλαιπωρεί τους πολίτες

Ο ατομικός λογαριασμός ασφάλισης ΙΚΑ ταλαιπωρεί τους πολίτες

ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Ο ατομικός λογαριασμός ασφάλισης ΙΚΑ ταλαιπωρεί τους ασφαλισμένους

Καταγγελίες φτάνουν σε αρμόδια υπηρεσία του ΙΚΑ σε σχέση με την ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι του Οργανισμού. Οι καταγγελίες αφορούν την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που απευθύνονται στα υποκαταστήματα του ΙΚΑ οταν αναζητούν να εκδώσουν τον ατομικό τους λογαριασμό ασφάλισης .Η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων του ΙΚΑ προκύπτει από εγκύκλιο που απέστειλε η διοίκηση του ΙΚΑ στα υποκαταστήματα και τα εγκαλεί ουσιαστικά να προβαίνουν στο καθήκον τους και να εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους του οργανισμού σε σχέση με το ατομικό λογαριασμό ασφάλισης του ΙΚΑ.

Το πρόβλημα έχει παρουσιαστεί για το λόγο οτι ορισμένοι υπάλληλοι του ΙΚΑ <προτρέπουν> τους ασφαλισμένους να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρονική υπηρεσία έκδοσης του ατομικού λογαριασμού ασφάλισης από τον υπολογιστή τους .Με την πρόφαση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας αποφεύγουν να εξυπηρετήσουν τους ασφαλισμένους προκαλώντας τους την συνήθη ταλαιπωρία που προκαλεί το δημόσιο στους πολίτες.

Συγκεκριμένα η ηλεκτρονική υπηρεσία έκδοσης ατομικού λογαριασμού ασφάλισης του ΙΚΑ λειτουργεί απο το 2011, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με στόχο τον περιορισμό της επισκεψιμότητας των πολιτών στις Μονάδες του ΙΚΑ και την μείωση της ταλαιπωρίας τους..
Μετά την έναρξη της νέας αυτής διαδικασίας, διαπιστώθηκε ότι, σε αντίθεση με τα οριζόμενα στο νόμο και τις εκδοθείσες οδηγίες, σε πολλές Μονάδες, οι ασφαλισμένοι που προσέρχονται για να λάβουν απόσπασμα ατομικού λογαριασμού, δεν εξυπηρετούνται, αλλά παραπέμπονται στη διαδικασία της ηλεκτρονικής αναζήτησης, ανεξάρτητα από την επιθυμία τους, τις γνώσεις που διαθέτουν αναφορικά με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και τη δυνατότητα πρόσβασής τους σε ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μάλιστα, ακόμα και στις περιπτώσεις που ζητούν θεωρημένο απόσπασμα λογαριασμού, προσέρχονται δύο ή και τρεις φορές στην υπηρεσία (μία φορά για να ενημερωθούν, δεύτερη φορά για να πιστοποιηθούν και τρίτη φορά για να θεωρήσουν το απόσπασμα).

Οι καταγγελίες των ασφαλισμένων απευθύνονται στην αρμόδια υπηρεσία του ΙΚΑ με το αίτημα να απλουστευθεί η πολύπλοκη διαδικασία που συνοδεύει τη λήψη λογαριασμού από το Υποκατάστημα. Όπως όμως αναφέρει το ΙΚΑ στην εγκύκλιο του διαπιστώθηκε οτι δεν υπάρχει θέμα πολυπλοκότητας της συγκεκριμένης διαδικασίας, αφού τα Υποκαταστήματα, αν υπάρχει σχετικό αίτημα, υποχρεούνται να εκτυπώνουν και να χορηγούν θεωρημένα αποσπάσματα για τους αιτούντες ασφαλισμένους.

Επίσης η εγκύκλιος αναφέρει οτι ,απλώς δεν έγινε από κάποιες μονάδες κατανοητό ότι η δυνατότητα άντλησης των ατομικών στοιχείων ασφάλισης από τους ίδιους ασφαλισμένους μέσω του διαδικτυακού τόπου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σχεδιάστηκε με σκοπό να αποτελέσει έναν επιπλέον τρόπο εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων χωρίς να καταργείται το δικαίωμά τους να ζητούν και να λαμβάνουν απόσπασμα του λογαριασμού τους από τα Υποκαταστήματα και τα Παραρτήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Η εγκύκλιος κάνει γνωστό οτι η ενημέρωση των ασφαλισμένων για τη νέα διαδικασία απευθείας άντλησης των ατομικών στοιχείων ασφάλισης και η ενθάρρυνση των ασφαλισμένων αφού πιστοποιηθούν και αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης να χρησιμοποιήσουν αυτήν, πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται, όμως σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται να στερήσει την δυνατότητά τους να εξυπηρετούνται από τις Μονάδες.
Κατά συνέπεια, οι αρμόδιες υπηρεσίες όλων των Μονάδων του ΙΚΑ θα πρέπει να ανταποκρίνονται άμεσα στα σχετικά αιτήματα και να χορηγούν εκτυπώσεις λογαριασμού στους ασφαλισμένους, διότι σε διαφορετική περίπτωση παραβιάζεται η διάταξη του άρθρου 63 παρ. 6 του Ν. 3996/2011 που ρητά προβλέπει την έκδοση μηχανογραφικού αποσπάσματος Λογαριασμού Ασφαλισμένου μέσω Υποκαταστημάτων ή Παραρτημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

ρεπορταζ dikaiologitika.gr

NETWORK