ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΚΑΤΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ

ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΚΑΤΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ

Άσκηση προσφυγής κατά αποφάσεων του Νομάρχη που επιβάλλουν διοικητικές κυρώσεις, σύμφωνα με τους Ν. 1401/83 και 1732/87 - ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

  • Αρμόδιος φορέας: Αρμόδιες Διευθύνσεις των Δήμων
  • Κωδικός υπηρεσίας: 0492
  • Κόστος: Μηδέν
  • Ιστοσελίδα: http://www.ermis.gov.gr
  • Νομικό πλαίσιο: Ν.1401/83 και Ν.1732/87 (ΦΕΚ 1180/Β΄/11.09.2002)

Περιγραφή

Διαδικασία, προϋποθέσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την άσκηση προσφυγής κατά αποφάσεων του Νομάρχη που επιβάλλουν διοικητικές κυρώσεις.

Δικαιολογητικά

  • Αίτηση – Προσφυγή προς το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας (για έλεγχο νομιμότητας της απόφασης)

    Εφόσον η αίτηση – προσφυγή προς το Γεν. Γραμματέα Περιφέρειας κατατεθεί εκπρόθεσμα θεωρείται βέβαιη η απόρριψή της εκ του λόγου αυτού – Ανατρεπτική προθεσμία άσκησης ιεραρχικής προσφυγής 30 ημέρες από την κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο.

  • Αίτηση για την άσκηση προσφυγής κατά αποφάσεων του Νομάρχη που επιβάλλουν διοικητικές κυρώσεις

    (Απαραίτητο έγγραφο)

Προϋποθέσεις

Να έχει επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο και ο θιγόμενος πολίτης να επιθυμεί είτε να ελεγχθεί η νομιμότητα της απόφασης, είτε να μειωθεί το ποσό του προστίμου.

Διαδικασία

Ο Πολίτης προσέρχεται στο ΚΕΠ της επιλογής του για να αιτηθεί την άσκηση προσφυγής κατά αποφάσεων του Νομάρχη που επιβάλλουν διοικητικές κυρώσεις, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

  • Βήµα 1 : Ο υπάλληλος ΚΕΠ παραλαμβάνει και ελέγχει τα δικαιολογητικά που προσκόμισε ο πολίτης. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί πως απουσιάζει ή είναι ελλιπές κάποιο δικαιολογητικό, ο υπάλληλος ΚΕΠ ενημερώνει τον πολίτη και δεν προβαίνει στην υποβολή της αίτησης.
  • Βήμα 2 : Ο υπάλληλος ΚΕΠ συμπληρώνει την ηλεκτρονική αίτηση και δημιουργεί νέο φάκελο στο Πληροφοριακό Σύστημα των ΚΕΠ. Αν ο πολίτης επιθυμεί, έχει την δυνατότητα, δηλώνοντας τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του, να ενημερωθεί με SMS όταν γίνει η παραλαβή του εγγράφου. Τέλος, ο υπάλληλος ΚΕΠ παραδίδει στον πολίτη την βεβαίωση υποβολής αιτήματος στην οποία αναγράφεται ο αριθμός φακέλου του αιτήματος.
  • Βήµα 3 : O υπάλληλος ΚΕΠ αποστέλλει στον αρμόδιο Φορέα τον φάκελο της υπόθεσης (ο οποίος περιέχει την αίτηση και τα δικαιολογητικά) με έναν από τους αποδεκτούς τρόπους (fax, courier, ταχυδρομείο).
  • Βήµα 4 : Ο υπάλληλος ΚΕΠ παραλαμβάνει το τελικό έγγραφο από τον αρμόδιο Φορέα και ειδοποιεί τον πολίτη (μέσω sms ή τηλεφώνου) να προσέλθει για να το παραλάβει.

Ο Πολίτης προσέρχεται στο ΚΕΠ και παραλαμβάνει την Απόφαση περί ελέγχου της νομιμότητας της απόφασης του Νομάρχη ή περί μείωσης του ποσού του επιβαλλόμενου προστίμου.

Σημειώσεις και επεξηγήσεις

Υποβολή της αίτησης – προσφυγής στο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.

NETWORK