Η πλειοψηφία των γονέων των υπολοίπων μαθητών της τάξης ζήτησαν επιτακτικά την απομάκρυνσή του από το σχολείο ή την τοποθέτηση ειδικού εκπαιδευτικού για την παρακολούθηση και υποστήριξή του. Στη σχολική κοινότητα δημιουργήθηκε μεγάλη αναστάτωση και συγκρουσιακό κλίμα.
Ο Συνήγορος επισκέφθηκε το σχολείο, συνομίλησε με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς, συζήτησε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης για τα δικαιώματα των παιδιών, και διαπίστωσε ότι τα προβλήματα συμπεριφοράς του μαθητή θα τύχαιναν καλύτερης διαχείρισης, αν καταβάλλονταν από όλες τις πλευρές προσπάθειες συνεργασίας. Στη συνέχεια συναντήθηκε και με τους γονείς των
μαθητών της τάξης και εκτίμησε ότι ένα μεγάλο κομμάτι ευθύνης για την προκληθείσα ένταση βάρυνε αυτούς που παρασυρόμενοι από τη γενικότερη ατμόσφαιρα ανησυχίας
για τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού, παρενέβαιναν με ιδιαίτερη ένταση, επιδιώκοντας να «προστατέψουν» τα παιδιά τους, μη διευκολύνοντας όμως το έργο των
εκπαιδευτικών.
Τελικά, ύστερα από παρέμβαση και του σχολικού συμβούλου, αναζητήθηκαν λύσεις με στόχο τον περιορισμό της έντασης ανάμεσα στους γονείς, την αξιοποίηση διαγνωστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών της κοινότητας και την επίτευξη της καλύτερης συνεργασίας όλων των παραγόντων για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής ζωής.
Από τη διαμεσολάβηση σε αυτήν την υπόθεση όπως και σε άλλες που αφορούν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, ο Συνήγορος διαπίστωσε εκ νέου ότι τα προβλήματα που προκύπτουν χρειάζεται να αντιμετωπίζονται με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων (μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών), στη βάση ειλικρινούς και ισότιμης συνεργασίας.
Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο Συνήγορος του Πολίτη, με την ιδιότητά του ως Συνήγορος του Παιδιού, επισημαίνει εκ νέου ότι το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού ανάμεσα σε μαθητές απαιτεί ειδική παιδαγωγική αντιμετώπιση. Ωστόσο επιβαρύνεται από τις δημόσιες, συχνά υπερβολικές αναφορές, που προξενούν ανησυχία στους γονείς και τους ωθούν να προσφεύγουν σε ποινικούς ή άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2015 η Αρχή δέχθηκε 31 αναφορές γονέων και εκπαιδευτικών για θέματα σχολικού εκφοβισμού. Ενδεικτική παρέμβαση της Αρχής σε περιστατικό σχολικού εκφοβισμού μπορείτε να δείτε στη Σύνοψη Διαμεσολάβησης.
Ο Συνήγορος του Πολίτη διευκρινίζει ότι με τον πρόσφατο νόμο 4322/2015 δεν ποινικοποιήθηκε γενικά ο σχολικός εκφοβισμός, όπως εσφαλμένα έσπευσαν ορισμένα μέσα ενημέρωσης να αναφέρουν. Σε συνδυασμό με την υφιστάμενη λοιπή νομοθεσία, εξακολουθεί να απαιτείται παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ για εκείνες στις οποίες οι εμπλεκόμενοι ανήλικοι έχουν μεταξύ τους διαφορά ηλικίας μεγαλύτερη των τριών ετών, ή όταν διαπράττονται άλλα ποινικά αδικήματα, μπορούν να επιβληθούν από τη δικαιοσύνη επιπλέον τα προβλεπόμενα αναμορφωτικά μέτρα