Οικονομία

Τί δείχνει η σταθεροποίηση των αεροπορικών ναύλων στην Ευρώπη;

Τί δείχνει η σταθεροποίηση των αεροπορικών ναύλων στην Ευρώπη;
Οι αεροπορικοί ναύλοι στην Ευρώπη και την Ασία αρχίζουν να σταθεροποιούνται ή ακόμα και να μειώνονται, σηματοδοτώντας πιθανή ανακοπή της εκρηκτικής αύξησης που σημειώθηκε μετά την πανδημία.

Οι αεροπορικές εταιρείες, εν μέσω αυξημένων εξόδων και περιορισμένης διαθεσιμότητας αεροσκαφών, προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες.

Η αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης πτήσεων μετά την άρση των περιορισμών μετακινήσεων οδήγησε σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και των εσόδων ανά επιβάτη. Ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, επενδυτές και αναλυτές, η τάση «ταξίδι με κάθε κόστος» αρχίζει να φθίνει, καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο ευαίσθητοι στις τιμές λόγω του αυξημένου κόστους ζωής από τον πληθωρισμό.

Ο Μάικλ Ο’Λίρι, επικεφαλής της Ryanair, προειδοποίησε ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν λιγότερο από το αναμενόμενο, προκαλώντας πτώση στις μετοχές των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με στοιχεία της Forwardkeys, οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί τους πρώτους μήνες του 2024 σε σύγκριση με το 2023.

Η κατάσταση είναι πιο έντονη στην Ασία-Ειρηνικό, όπου οι τιμές των εισιτηρίων μειώθηκαν σχεδόν 16% μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου σε ετήσια βάση. Παρότι η Singapore Airlines κατέγραψε ρεκόρ εσόδων, τα καθαρά κέρδη της μειώθηκαν τα τελευταία τρία τρίμηνα. Η εταιρεία αναμένει περαιτέρω μείωση των εσόδων επιβατών, καθώς αυξάνεται η χωρητικότητα των πτήσεων.

Η Ασία καθυστέρησε περισσότερο στην άρση των περιορισμών και την αύξηση των υπερπόντιων πτήσεων. Ο Ρόναλντ Λαμ, διευθύνων σύμβουλος της Cathay Pacific, ανέφερε ότι η προσφορά και η ζήτηση θα εξισορροπηθούν, με τη μείωση των ναύλων να συνεχίζεται το 2024. Τα διεθνή ταξίδια από την Κίνα δεν έχουν επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ η κινεζική οικονομία παραμένει υποτονική.

Η σταθεροποίηση των αεροπορικών ναύλων στην Ευρώπη υποδηλώνει οικονομική αδυναμία. Οι καταναλωτές επιλέγουν οικονομικότερους προορισμούς, όπως η Τουρκία και τα Βαλκάνια. Σύμφωνα με τη Νατάλια Λεχμάνοβα της Mastercard, οι Ευρωπαίοι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις τιμές, ειδικά καθώς τα έξοδα για ξενοδοχεία και ενοικίαση αυτοκινήτου αυξάνονται.

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων προβλέπει ότι οι καταναλωτές θα δαπανήσουν 742,8 δισ. ευρώ εντός Ευρώπης φέτος, σημειώνοντας αύξηση 14,3% από πέρυσι.

NETWORK