Η νέα διαφήμιση των KFC πέτυχε να γίνει θέμα συζήτησης στο Ηνωμένο Βασίλειο για τους λάθους λόγους καθώς το κοινό έγινε έξαλλο με το θέμα που επιλέχθηκε για να λανσαριστούν οι νέες γεύσεις του δημοφιλούς brand με είδη fast food.
Μερίδα του τηλεοπτικού κοινού εξοργίστηκε με τα όσα προβάλλονται στο διαφημιστικό κατηγορώντας την εταιρεία ως βλάσφημη και ότι περιπαίζει βασικές αρχές του χροστιανισμού διακωμωδώντας το μυστήριο της βάφτισης. Όλα ξεκίνησαν από το γεγονός ότι στην καμπάνια πρωταγωνιστεί ένας άνδρας που βαπτίζεται σε μια λίμνη γεμάτη κόκκινη σάλτσα, μια εικόνα που θα τους τηλεθεατές αποτέλεσε κόκκινο πανί. Η συνέχεια του διαφημιστικού θεωρήθηκε εξίσου προβληματική με τις καταγγελίες και τα παράπονα στην ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή διαφήμισης του Ηνωμένου Βασιλείου (ASA) να φτάνουν σωρηδόν. Όταν ο άνδρας βγαίνει από το νερό με τη βοήθεια της «νονάς» του, έχει μετατραπεί στην χαρακτηριστική φτερούγα κοτόπουλου του KFC. Αφού ο άνδρας έχει μετατραπεί σε τραγανό κοτόπουλο, τότε βγαίνει στην οθόνη η φράση ««Πίστευε στο Κοτόπουλο». Αξίζει να αναφερθεί πως κατά τη διάρκεια της διαφήμισης ακούγονται ύμνοι.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε εκπρόωσπος της ανεξάρτητης ρυθμιστική αρχή διαφήμισης της χώρας οι καταγγελίες που υπερβαίνουν τις 600, περιλαμβάνουν ανθρώπους που λένε ότι η διαφήμιση προωθεί τον κανιβαλισμό, ότι δοξάζει τον σατανισμό, χλευάζει τον χριστιανισμό και το μυστήριο της βάφτισης. Ωστόσο, η ASA δεν ξεκίνησε έρευνα για το σποτ της KFC και αποφάσισε ότι δεν παραβιάζει τους διαφημιστικούς κανόνες της ρυθμιστικής αρχής.
H επίμαχη διαφήμιση των KFC που προκάλεσε σάλο
Τα KFC λάνσαραν το επίμαχο διαφημιστικό «All Hail Gravy» στις 14 Μαρτίου Η διαφήμιση απεικονίζει έναν άνδρα που έχει χαθεί στο δάσος, αλλά ακολουθεί μια ομάδα μυστηριωδών ξένων που μεταφέρουν ένα γιγαντιαίο, χρυσό αυγό. Καταλήγουν σε μια λίμνη γεμάτη σάλτσα, όπου βαφτίζουν τον άνδρα και εκείνος αναγεννάται ως τηγανητό κοτόπουλο. Το σποτ με τη σάλτσα είναι το δεύτερο μέρος της καμπάνιας «Believe» της KFC που έκανε το ντεμπούτο της πέρυσι και εισήγαγε την έννοια της λατρείας του τηγανητού κοτόπουλου. Το διαφημιστικό που έχει πολλές δόσεις μαύρου χιούμορ και ανατρεπτικής αισθητικής δεν έγινε αντιληπτό από το κοινό με τα σχόλια και τις αρνητικές κριτικές να διαδέχονται το ένα το άλλο. Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει τις καταγγελίες που έλαβε η ASA.
{https://www.youtube.com/watch?v=SVHHQKmzYOc}
«Προκαλούμε για να ανοίξουμε συζητήσεις»
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Monica Silic, επικεφαλής μάρκετινγκ της KFC U.K. και Ιρλανδίας, δήλωσε στο ADWEEK ότι ο στόχος της καμπάνιας είναι να «φέρει ένα διασκεδαστικό αντίδοτο σε αυτόν τον βαρετό, χαοτικό κόσμο» και να προσεγγίσει τη γενιά Z εν μέσω του ολοένα και πιο ανταγωνιστικού πολέμου των κοτόπουλων fast-food. Η μάρκα και το πρακτορείο της, Mother London, γνώριζαν ότι η διαφήμιση μπορεί να διχάσει τις απόψεις. «Είμαστε πολωτικοί, επειδή θέλουμε συζήτηση», δήλωσε τότε ο Martin Rose, εκτελεστικός διευθυντής δημιουργικού της Mother London.





























