Σε μία εποχή που η μόδα αλλάζει, η H&M ηγείται της αλλαγής, διαμορφώνοντας το μέλλον της βιομηχανίας, δημιουργώντας νέα, υψηλότερα πρότυπα και ανοίγοντας νέους ορίζοντες. Με οδηγό τη βιωσιμότητα, η εταιρεία επαναπροσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, παράγονται και χρησιμοποιούνται τα ρούχα, ενσωματώνοντας καινοτόμες κυκλικές πρακτικές σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας της, αποδεικνύοντας πως το στιλ, η ποιότητα και η περιβαλλοντική συνείδηση μπορούν να συνυπάρχουν – χωρίς συμβιβασμούς.
Στην H&M, η κυκλικότητα είναι το κλειδί ώστε να επαναπροσδιορίσει το μέλλον της μόδας. Με οδηγό τη βιωσιμότητα, κάθε απόφαση της εταιρείας, από την επιλογή των υλικών έως τις μεθόδους παραγωγής που χρησιμοποιεί, στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της. Η H&M δεσμεύεται να προσφέρει προσιτά προϊόντα που σχεδιάζονται με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την κυκλικότητα, ώστε η μόδα να είναι προσβάσιμη σε όλους και τα προϊόντα να χρησιμοποιούνται, να επαναχρησιμοποιούνται και να ανακυκλώνονται στη μέγιστη αξία τους.
Παράλληλα, εστιάζει στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και της διαχείρισης πόρων, στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, στη χρήση ανακυκλωμένων και βιώσιμης προέλευσης υλικών και στην ανάπτυξη κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων. Πιστή στον στόχο της να απελευθερώσει τη μόδα για τους πολλούς, αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει συμβιβασμός μεταξύ σχεδιασμού, τιμής και βιώσιμων λύσεων και επενδύει ενεργά σε μία σειρά πρωτοβουλιών όπως:
- την ένταξη μεταχειρισμένων ειδών στα καταστήματα των brand του oμίλου
- τις υπηρεσίες επιδιόρθωσης, μεταποίησης και φροντίδας που προσφέρονται σε επιλεγμένα καταστήματα
- την ψηφιακή πλατφόρμα Sellpy, η οποία συνδέει πελάτες και διευκολύνει την αγορά και πώληση μεταχειρισμένων προϊόντων
Εγκαινίασε την εποχή μίας νέας αγοραστικής εμπειρίας
Η H&M αναβαθμίζει διαρκώς την αγοραστική εμπειρία, επανασχεδιάζοντας το πώς οι πελάτες ανακαλύπτουν, επιλέγουν και αλληλεπιδρούν με τη μόδα – είτε επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα είτε κάνουν τις αγορές οnline. Από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, μέχρι το Τόκιο, το Παρίσι και το Βερολίνο, τα νέα καταστήματα της H&M προσφέρουν ένα πιο σύγχρονο και καινοτόμο περιβάλλον, με εξατομικευμένες προτάσεις εφαρμογής και νέα εργαλεία αναζήτησης, αποδεικνύοντας ότι η μόδα αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία και ένα ολοκληρωμένο ταξίδι αγορών.
Έξυπνη παραγωγή με ακρίβεια & ευελιξία
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και των προηγμένων αναλύσεων επιτρέπει στην H&M να προβλέπει με ακρίβεια τις ανάγκες των πελατών, να εξισορροπεί παραγωγή και ζήτηση και να ενισχύει ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Η τεχνολογία για την H&M είναι πυλώνας βιώσιμης ανάπτυξης, αποτελεσματικότητας και στρατηγικής πρόβλεψης.
Αναλύοντας τον μεγάλο όγκο δεδομένων από τις λειτουργίες του ομίλου, ευθυγραμμίζεται πολύ καλύτερα η προσφορά με τη ζήτηση, προσαρμόζοντας τι θα πωληθεί σε κάθε κατάστημα ξεχωριστά, διασφαλίζοντας ότι υπάρχει ο κατάλληλος τύπος και η σωστή ποσότητα ρούχων στο αντίστοιχο κατάστημα την κατάλληλη στιγμή. Εναρμονίζοντας την παραγωγή με τη ζήτηση, μειώνονται τα απόβλητα και βελτιώνεται η αποδοτικότητα των πόρων σε όλη την αλυσίδα αξίας.
Προς μια πιο ευέλικτη και υπεύθυνη αλυσίδα αξίας
Η H&M επιδιώκει να διαμορφώσει μια πιο ευέλικτη και υπεύθυνη αλυσίδα αξίας, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση της παραγωγής και της χρήσης πόρων, με στόχο να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Γι’ αυτό δίνει προτεραιότητα στην απανθρακοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, συνεργαζόμενη στενά με τους προμηθευτές της για τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Παράλληλα, ενσωματώνει συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς στόχους στις συνεργασίες της, επενδύοντας σε πράσινες υποδομές και βιώσιμες λύσεις μεταφοράς.
Το 2024, η H&M ενίσχυσε τη χρήση ανακυκλωμένων και βιώσιμης προέλευσης υλικών, όπως οργανικό βαμβάκι, ανακυκλωμένος πολυεστέρας και καινοτόμες ίνες από ανανεώσιμες πηγές, ενισχύοντας τη δέσμευσή της για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Το 89% των υλικών της προέρχεται πλέον από ανακυκλωμένα ή βιώσιμης προέλευσης υλικά, ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο για 100% έως το 2030. Σημαντική πρόοδος καταγράφηκε και στον τομέα των συσκευασιών, με μείωση κατά 54% στη χρήση πλαστικών συσκευασιών, νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, υπερβαίνοντας τον στόχο του 25% για το 2025.
Η H&M αποδεικνύει στην πράξη πως μόδα και βιωσιμότητα μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά. Με σταθερά βήματα και ξεκάθαρους στόχους, επενδύει σε διαδικασίες και τεχνικές, προσφέροντας στους πελάτες της επιλογές που σέβονται τον άνθρωπο και το περιβάλλον.



























