Πως θα γίνουν οι προσλήψεις σε δήμους και ΟΤΑ το 2013
Το υπουργείο Εσωτερικών με εγκυκλιο του ενημερώνει του δήμους και τους ΟΤΑ για την διαδικασία που πρεπει να ακολουθηθεί για τις προσλήψεις το έτος 2013 σε δήμους και ΟΤΑ.Επίσης καλει για την αποστολή αιτημάτων των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ αυτών για την πρόσληψη προσωπικού και την απασχόληση αναδόχων για το έτος 2013.
Η εγκυκλιος αναφέρει:
Όπως γνωρίζετε, λόγω της δυσμενούς δημοσιονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα, και στο πλαίσιο της περιστολής των κρατικών δαπανών, έχει περιοριστεί δραστικά η δυνατότητα των φορέων του δημοσίου, ΟΤΑ και λοιπών ΝΠΔΔ ως προς την πραγματοποίηση πάσης φύσεως προσλήψεων.
Για το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την πρόσληψη τακτικού προσωπικού στους ΟΤΑ αλλά και τα ΝΠΙΔ αυτών, έπειτα και από τη δημοσίευση του ν.4093/2012, σας ενημερώσαμε με την Α.Π. οικ.6315/15.2.2013 εγκύκλιό μας.
Επισημαίνεται ότι οι ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού μπορούν να προσλαμβάνουν επίσης δικηγόρους με σχέση έμμισθης εντολής, για την πρόσληψη των οποίων δεν απαιτείται απόφαση κατανομής, απαιτείται όμως έγκριση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, (σχετικό το Α.Π. 42614/7-11-2012 έγγραφό μας), και ως εκ τούτου θα πρέπει να υποβάλλεται σχετικό αίτημα του φορέα (βλ. αναλυτικά σελ. 7 της παρούσας).
Οι φορείς μπορούν επίσης να προβαίνουν στην πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου για την κάλυψη εποχικών, παροδικών ή πρόσκαιρων αναγκών, για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων έργων, καθώς και στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων.
Όπως σας είχαμε ενημερώσει και με το Α.Π. οικ.28115/12.7.2012 έγγραφό μας (αποστολή αιτημάτων των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ αυτών για συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και μίσθωσης έργου για το έτος 2012), οι περιπτώσεις πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή σύναψης συμβάσεων έργου για τις οποίες απαιτείται αποστολή αιτήματος από τους φορείς της αυτοδιοίκησης, προκειμένου να λάβουν έγκριση είτε από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει, είτε με την έκδοση Κοινής Απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών και Οικονομικών, είναι οι εξής:
α) Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με συμβάσεις μέγιστης διάρκειας οκτώ ή, προκειμένου για παιδικούς σταθμούς, έντεκα μηνών για την κάλυψη παροδικών αναγκών, ή έως ένα έτος με δυνατότητα ανανέωσης, εφόσον πρόκειται για συμβάσεις στο πλαίσιο της υλοποίησης κοινοτικών ή λοιπών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων. Σημειωτέον ότι έγκριση απαιτείται και για την ανανέωση των συμβάσεων που συνάπτονται στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων, εφόσον παρέχεται τέτοια δυνατότητα από τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 21 παρ.3 του ν.2190/1994 όπως ισχύει).
β) Συμβάσεις μίσθωσης έργου, μέγιστης διάρκειας ενός έτους
γ) Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μέγιστης διάρκειας σύμβασης οκτώ μηνών, για την κάλυψη αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα (καθαριότητα, φωτισμός, ύδρευση κ.λπ.)
δ) Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και συμβασιούχοι μίσθωσης έργου αμειβόμενοι αποκλειστικά από έσοδα προερχόμενα από αντίτιμο που εισπράττει ο φορέας για την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας στους ωφελούμενους (π.χ. δημοτικά ωδεία).
Όσον αφορά τους φορείς που υπάγονται στην ανωτέρω διαδικασία έγκρισης, αυτοί είναι:
• Οι ΟΤΑ α΄ βαθμού (δήμοι, ΝΠΔΔ αυτών, δημοτικά ιδρύματα, Σύνδεσμοι ΟΤΑ)
• Οι ΟΤΑ β΄ βαθμού (Περιφέρειες, ΝΠΔΔ αυτών)
• Τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης, τα οποία αποτελούν ΝΠΙΔ του β΄ βαθμού αυτοδιοίκησης, έπειτα από την ισχύ των άρθρων 190 και επόμενα του Προγράμματος «Καλλικράτης» (ν.3852/2010 όπως ισχύει)
• Η ΚΕΔΕ και οι ΠΕΔ
• Η ΕΝΠΕ
• Οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις, εταιρείες κ.λπ. των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, των οποίων οι συμβάσεις εγκρίνονται πλέον από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει (άρθρο ένατο παρ.20α του ν.4057/2012).
Έτσι, για την πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, εφόσον απαιτείται χορήγηση έγκρισης, είτε από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, είτε υπό τη μορφή έκδοσης Κοινής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, οι ανωτέρω φορείς πρέπει να αποστείλουν τα αιτήματά τους διά των υπηρεσιών σας (Αποκεντρωμένες Διοικήσεις), στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να προωθηθούν για έγκριση, σύμφωνα με την εξής διαδικασία:
1. Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου:
Τα αιτήματα των φορέων πρέπει να περιέλθουν στην υπηρεσία μας το αργότερο έως 29-3-2013, συνοδευόμενα από:
α) απόφαση δημοτικού, περιφερειακού ή διοικητικού συμβουλίου (ανάλογα αν πρόκειται για δήμο, Περιφέρεια, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, σύνδεσμο κ.λ.π.), με την οποία θα περιγράφεται λεπτομερώς ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η πρόσληψη τέτοιου είδους προσωπικού, κατά εκπαιδευτική βαθμίδα και ειδικότητα,
β) αντίγραφο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, εφόσον πρόκειται για ΟΤΑ α΄ βαθμού, στον οποίο θα πρέπει να έχουν προβλεφθεί οι θέσεις του αιτούμενου προσωπικού, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 205 του ΚΚΔΥ (ν.3584/2007).
Εάν δεν έχει δημοσιευθεί ο νέος ΟΕΥ, θα ληφθούν υπόψη οι παλαιοί, όπως ενδεχομένως έχουν τροποποιηθεί επ’ αφορμή των διατάξεων του ν.4024/2011. Δεν υφίσταται όμως υποχρέωση για πρόβλεψη των θέσεων εφόσον πρόκειται για την πρόσληψη προσωπικού στο πλαίσιο προγραμμάτων, καθώς στην περίπτωση αυτή δεν πρόκειται για παροδικές ή εποχικές ανάγκες που θα μπορούσαν να απεικονιστούν στον ΟΕΥ,
γ) βεβαίωση της οικονομικής υπηρεσίας των φορέων ότι έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό τους οι σχετικές πιστώσεις για το τρέχον έτος, με αναφορά των αντίστοιχων κωδικών, καθώς και ότι θα εγγραφούν οι ανάλογες πιστώσεις και στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους, σε περίπτωση που η σύμβαση λήξει μετά την 31η-12-2013
1. Εάν πρόκειται για πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου επί αντιτίμω, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.14 του άρθρου 12 του ν.4071/2012, θα πρέπει να βεβαιώνεται ρητά ότι το σύνολο (100%) της δαπάνης θα καλύπτεται από έσοδα από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων από τους ωφελούμενους. Αντίστοιχα, εάν πρόκειται για πρόσληψη στο πλαίσιο προγράμματος, θα πρέπει να αναφέρεται επακριβώς (όχι «έως») το ποσοστό της χρηματοδότησης,
1 Προς διευκόλυνση της υπηρεσίας μας και για την ταχύτερη επεξεργασία των αιτημάτων, παρακαλούνται οι φορείς να επισυνάπτουν τη βεβαίωση εις διπλούν, ώστε να μπορεί να αποσταλεί άμεσα από την υπηρεσία μας στο συναρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών.
δ) το Παράρτημα Β της παρούσης, συμπληρωμένο. Η ορθή και επιμελής συμπλήρωση του παραρτήματος κρίνεται επιβεβλημένη, αφού από αυτή προκύπτει, εάν πρόκειται για εποχικές ή άλλες περιοδικές ή πρόσκαιρες ανάγκες ή τις ανάγκες σε προσωπικό για προγράμματα ή έργα που χρηματοδοτούνται ή επιδοτούνται από διεθνείς οργανισμούς. Ειδικώς για τα προγράμματα ή έργα που χρηματοδοτούνται ή επιδοτούνται από διεθνείς οργανισμούς πρέπει να γίνεται ρητή αναφορά εάν πρόκειται για νέα πρόσληψη ή ανανέωση σύμβασης. Το Παράρτημα θα υποβάλλεται και ηλεκτρονικά, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ,
ε) Σε περίπτωση που τα αιτήματα των φορέων θα καλύψουν αμιγώς εποχικές ανάγκες που παρουσιάζονται σε ετήσια βάση (π.χ. πρόσληψη ναυαγοσωστών για τη θερινή περίοδο) σύμφωνα με την παρ.8 του άρθρου 9 του ν.3812/2009 είναι απαραίτητο οι φορείς να αποστέλλουν διά των υπηρεσιών σας στο ΥΠΕΣ αίτημα παροχής γνωμοδότησης για πλήρωση θέσεων εποχικών αναγκών, προκειμένου να εκδοθεί η προβλεπόμενη απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη του ΑΣΕΠ. Το σχετικό υπόδειγμα διατίθεται στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr), στη διαδρομή: Συμβάσεις/ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ)-Εποχικό/Υποδείγματα ανακοινώσεων/Αίτημα χορήγησης γνωμοδότησης εποχικού προσωπικού, και προκειμένου να εκδοθεί η σχετική γνωμοδότηση πρέπει να συμπληρωθούν από το φορέα όλα τα προβλεπόμενα πεδία.
Εν συνεχεία, αφού διαπιστώσετε, έπειτα από έλεγχο όλων των δικαιολογητικών, ότι πρόκειται πράγματι για ανάγκες που μπορούν να καλυφθούν μόνο με την πρόσληψη τέτοιου προσωπικού, προβαίνετε στη σύνταξη εισηγητικής έκθεσης, στην οποία αιτιολογείται, πλήρως και με σαφήνεια, η αναγκαιότητα της έγκρισης. Εάν διαπιστώσετε ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη σύναψη τέτοιων συμβάσεων, δεν προωθείτε τα σχετικά αιτήματα.
Οι εν λόγω εισηγητικές εκθέσεις πρέπει να κοινοποιούνται, σε κάθε περίπτωση, και στους οικείους φορείς, για την ενημέρωσή τους και τυχόν ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν.
Επιπλέον, εάν πρόκειται για αιτήματα που υποβάλλονται από ΝΠΙΔ ΟΤΑ, θα πρέπει στην εισήγηση της υπηρεσίας σας να αναφέρεται ρητά ότι έχει εφαρμοστεί ο περιορισμός των θέσεων του αιτούμενου προσωπικού ή αναδόχων σε σχέση με το προηγούμενο έτος που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ.7 του ν.3833/2010 όπως ισχύει (εδαφ.2 της υποπαραγράφου Ζ5 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012). Για το 2013, το ποσοστό αυτό έχει οριστεί σε 20 % επί των αντίστοιχων περυσινών εγκρίσεων.
Τα υπό προώθηση αιτήματα, συνοδευόμενα από τα προπαρατεθέντα στοιχεία, καθώς και την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, διαβιβάζονται συγκεντρωτικά για όλους τους φορείς στη Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών.
2. Συμβάσεις μίσθωσης έργου
Όπως γνωρίζετε, κατά το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παρ.4 και 5 του άρθρου 40 του ν.4024/2011, δεν επιτρεπόταν η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου εφόσον από τις διατάξεις του οικείου οργανισμού ή κανονισμού ή οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας των φορέων προβλέπονταν οργανικές θέσεις (κενές ή καλυμμένες) ειδικότητας αντίστοιχης με αυτές για τις οποίες προτεινόταν η κατάρτιση σύμβασης έργου με φυσικά πρόσωπα.
Ωστόσο, επειδή όπως κατέστη ήδη σαφές δεν είναι, τουλάχιστον για το προσεχές διάστημα, πρόσφορη η κάλυψη των θέσεων αυτών με τακτικό προσωπικό, και προκειμένου οι ΟΤΑ και τα ΝΠΙΔ αυτών να είναι σε θέση να καλύψουν άμεσα τις ανάγκες τους, με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 2 της από 31-12-2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών…..και του Υπουργού Επικρατείας» (256/Α΄) παρέχεται στους φορείς η δυνατότητα να συνάπτουν συμβάσεις μίσθωσης έργου ακόμα και ειδικοτήτων αντίστοιχων με εκείνες που προβλέπονται στους Οργανισμούς ή στους Κανονισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας τους, για όσο χρόνο ισχύει ο περιορισμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών τακτικού προσωπικού, δηλαδή μέχρι τις 31-12-2016.
Επιπλέον, από την παράγραφο 2 του άρθρου 2 της εν λόγω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ότι μετά το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ν.2527/1997, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 2 του άρθρου 10 του ν.3812/2009 (βεβαίωση του ΑΣΕΠ), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Η βεβαίωση (του ΑΣΕΠ) εκδίδεται κατόπιν αιτήματος του φορέα στο οποίο καθορίζεται απαραιτήτως το έργο που θα εκτελεστεί, ο αριθμός των προσώπων που θα το εκτελέσουν και οι ειδικότητες αυτών, η χρονική διάρκεια που απαιτείται για την ολική ή τμηματική παράδοση του έργου και ο τόπος εκτέλεσης αυτού. Στο αίτημα περιλαμβάνεται και εμπεριστατωμένη αιτιολογία ότι το έργο δεν ανάγεται στον κύκλο των συνήθων καθηκόντων των υπαλλήλων του οικείου φορέα και τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να εκτελεστεί τούτο από αυτούς».
Έπειτα από τα ανωτέρω, τα αιτήματα των φορέων για τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου πρέπει να αποσταλούν έως τις 29-3-2013 στην υπηρεσία σας, συνοδευόμενα από:
α) απόφαση δημοτικού, περιφερειακού ή διοικητικού συμβουλίου, με την οποία θα περιγράφεται λεπτομερώς ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάθεση τέτοιου έργου,
β) έκθεση στην οποία θα αιτιολογείται εμπεριστατωμένα ότι το έργο δεν ανάγεται στον κύκλο των συνήθων καθηκόντων των υπαλλήλων του οικείου φορέα και τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να εκτελεστεί τούτο από αυτούς,
γ) βεβαίωση της οικείας οικονομικής υπηρεσίας ότι έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό των οικείων φορέων οι σχετικές πιστώσεις για το τρέχον έτος, καθώς και ότι θα εγγραφούν οι ανάλογες πιστώσεις και στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους, σε περίπτωση που η σύμβαση λήξει μετά την 31η-12-2013. Εάν πρόκειται για σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου επί αντιτίμω, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.14 του άρθρου 12 του ν.4071/2012, θα πρέπει να βεβαιώνεται ρητά ότι το σύνολο (100 %) της δαπάνης θα καλύπτεται από έσοδα από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων από τους ωφελούμενους. Αντίστοιχα, εάν πρόκειται για σύμβαση στο πλαίσιο προγράμματος, θα πρέπει να αναγράφεται επακριβώς (όχι «έως») το ποσοστό της χρηματοδότησης,
δ) το Παράρτημα Γ της παρούσης, συμπληρωμένο σύμφωνα με τα απαιτούμενα σε αυτό στοιχεία.
Το Παράρτημα θα υποβάλλεται και ηλεκτρονικά, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ,
ε) Βεβαιώσεις του φορέα και του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα σχετικά με την πηγή χρηματοδότησης, για τα αιτήματα που αφορούν σε συγχρηματοδοτούμενα έργα και προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για τα έργα και προγράμματα χρηματοδοτούμενα από διεθνείς ή ευρωπαϊκούς ή ίδιους πόρους του αρμόδιου φορέα ή επιδοτούμενων έργων και ιδιωτικά κονδύλια.
Εναλλακτικά, αντί της βεβαίωσης του Γενικού Γραμματέα είναι δυνατή η υποβολή «Πράξης Ένταξης», για ήδη ενταγμένες πράξεις, στην οποία να αναφέρεται ο αντίστοιχος κωδικός χρηματοδότησης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ή «Συμβόλαιο» υλοποίησης έργου από το οποίο να προκύπτει η χρηματοδότηση του έργου. Τα ανωτέρω στοιχεία να αποσταλούν και στο Υπουργείο Οικονομικών – Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, Δ/νση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης, Πανεπιστημίου 37 Τ.Κ. 10165 Αθήνα.
Αφού διαπιστώσετε, έπειτα από τον έλεγχο όλων των δικαιολογητικών, ότι πρόκειται για γνήσιες συμβάσεις έργου που δεν υποκρύπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας και δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, προβαίνετε στη σύνταξη εισηγητικής έκθεσης, στην οποία αιτιολογείται, πλήρως και με σαφήνεια, η αναγκαιότητα χορήγησης της σχετικής έγκρισης.
Επιπλέον, εάν πρόκειται για αιτήματα που υποβάλλονται από ΝΠΙΔ ΟΤΑ, θα πρέπει στην εισήγηση της υπηρεσίας σας να αναφέρεται ρητά ότι έχει εφαρμοστεί ο περιορισμός των θέσεων σε σχέση με το προηγούμενο έτος που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ.7 του ν.3833/2010 όπως ισχύει (εδαφ.2 της υποπαραγράφου Ζ5 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012). Για το 2013, το ποσοστό αυτό έχει οριστεί σε 20 % επί των αντίστοιχων περυσινών εγκρίσεων.
Τα υπό προώθηση αιτήματα, συνοδευόμενα απαραιτήτως από τα προπαρατεθέντα στοιχεία, καθώς και την εισηγητική σας έκθεση, διαβιβάζονται από τις υπηρεσίες σας συγκεντρωτικά για όλους τους φορείς, και όχι μεμονωμένα, έως τις 5-4-2013 στο ΑΣΕΠ (όχι στο Υπουργείο), για την εφαρμογή των διατάξεων του ν.3812/2009 όπως ισχύει.
3. Δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής
Όπως προαναφέρθηκε, για την πρόσληψη δικηγόρων στους ΟΤΑ α΄ και β’ βαθμού απαιτείται προηγούμενη έγκριση της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει.
Έτσι, προκειμένου να προωθηθούν τα αιτήματα των φορέων για έγκριση στην ως άνω Επιτροπή θα πρέπει να αποσταλούν στο Υπουργείο από τις υπηρεσίες σας συνοδευμένα από :
α) Απόφαση δημοτικού, περιφερειακού ή διοικητικού συμβουλίου (ανάλογα αν πρόκειται για Δήμο, Περιφέρεια, ΝΠΔΔ, Σύνδεσμο κ.λπ.),
β) Αντίγραφο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας στον οποίο θα πρέπει να έχουν προβλεφθεί οι αντίστοιχες θέσεις,
γ) Βεβαίωση της οικονομικής υπηρεσίας των φορέων ότι έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό τους οι σχετικές πιστώσεις για το τρέχον έτος και εφεξής.
Τα υπό προώθηση αιτήματα, συνοδευόμενα από τα προπαρατεθέντα στοιχεία, καθώς και την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, διαβιβάζονται συγκεντρωτικά για όλους τους φορείς, και όχι μεμονωμένα, στη Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών.
Επισημάνσεις
α) Όπως προαναφέρθηκε, από τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ.7 του ν.3833/2010 όπως ισχύει (εδαφ.2 της υποπαραγράφου Ζ5 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012), προβλέπεται ότι οι εγκρίσεις για την πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και για τη σύναψη συμβάσεων έργου στους φορείς αρμοδιότητάς μας θα είναι μειωμένες κατά 20 % για το 2013 σε σχέση με το 2012. Επειδή όμως σκοπός των συγκεκριμένων διατάξεων είναι η περιστολή της δημοσιονομικής επιβάρυνσης, από τον περιορισμό αυτό εξαιρείται:
• το προσωπικό ανταποδοτικού χαρακτήρα,
• το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και οι συμβασιούχοι έργου που αμείβονται αποκλειστικά από έσοδα υπό τη μορφή αντιτίμου,
• οι πάσης φύσεως συμβασιούχοι που απασχολούνται στο πλαίσιο ερευνητικών, αναπτυξιακών συμβολαίων και συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τρίτους έργων, κατά το σκέλος που δεν επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός ή οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι και
• το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που προσλαμβάνεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Άθληση για Όλους».
Οι εισηγήσεις των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων επί των αιτημάτων των φορέων πρέπει να συνταχθούν λαμβάνοντας υπόψη την παράμετρο αυτή, περικόπτοντας τον αριθμό των ατόμων στις περιπτώσεις που προβλέπεται τουλάχιστον κατά 20 %, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα.
β) Από τη διατύπωση των αιτημάτων θα πρέπει να προκύπτει σαφώς τι αφορούν. Π.χ. θα πρέπει να είναι ευκρινές εάν αφορούν προσωπικό ανταποδοτικού χαρακτήρα ή, εφόσον πρόκειται για την πρόσληψη προσωπικού στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων κατά τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ.3 του ν.2190/1994, εάν το αίτημα αφορά νέα πρόσληψη ή ανανέωση ήδη υφιστάμενης σύμβασης, για την οποία ανανέωση επίσης απαιτείται έγκριση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει. Θα πρέπει επίσης να αναγράφεται σαφώς και όχι γενικόλογα η ονομασία καθενός από τα προγράμματα στο πλαίσιο των οποίων υποβάλλονται τα αιτήματα, καθώς και ο κωδικός ένταξης.
γ) Σε περίπτωση που οι εγκρίσεις αφορούν πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου που εντάσσονται στο πλαίσιο ερευνητικών, αναπτυξιακών συμβολαίων και συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τρίτους έργων, θα πρέπει να αναφέρεται το ποσοστό της εθνικής συμμετοχής (π.χ. 25 %), καθώς, όπως προαναφέρθηκε, από αυτό εξαρτάται και το ποσοστό μείωσης των εγκρινόμενων θέσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 11 παρ.7 του ν.3833/2010 όπως ισχύει.
δ) Όπως γνωρίζετε, τα προηγούμενα έτη ακολουθήθηκε η πρακτική της αποστολής εγκρίσεων στους δήμους και τις Περιφέρειες, τόσο για τα αιτήματα των ίδιων αυτών υπηρεσιών όσο και των ΝΠΔΔ και των ΝΠΙΔ αυτών, ώστε οι εγκριθείσες θέσεις να κατανεμηθούν με απόφαση των δημοτικών/περιφερειακών συμβουλίων. Επειδή όμως παρατηρήθηκε ότι οι θέσεις πολλές φορές δεν κατανέμονταν με προτεραιότητα τις ανάγκες των νομικών προσώπων, επανέρχεται η απευθείας αποστολή των εγκρίσεων στα νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ. Για το λόγο αυτό, από τα αιτήματα και τις εισηγήσεις θα πρέπει να φαίνεται καθαρά ποιο φορέα αφορούν.
ε) Επίσης, για την ευκολότερη επεξεργασία των αιτημάτων των φορέων από την υπηρεσία μας και την αμεσότερη προώθησή τους, παρακαλούνται οι κ.κ. Γενικοί Γραμματείς όπως προβούν στη σύνταξη ξεχωριστών εισηγητικών εκθέσεων ανάλογα με το είδος των αιτημάτων και το φορέα που τα υποβάλλει (π.χ. προγράμματα επιχειρήσεων, προγράμματα ΟΤΑ, ανταποδοτικά ΟΤΑ κ.λπ.). Το αυτό ισχύει και για τις εισηγητικές εκθέσεις για τη σύναψη των συμβάσεων μίσθωσης έργου οι οποίες θα αποσταλούν στο ΑΣΕΠ.
στ) Τα αιτήματα των φορέων για ανανεώσεις υφιστάμενων συμβάσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων κατά τα ανωτέρω θα πρέπει να προωθηθούν κατά προτεραιότητα στην υπηρεσία μας, καθώς τυχόν διακοπή των συμβάσεων θέτει σε κίνδυνο τη συνέχιση της χρηματοδότησης των προγραμμάτων, και από τις κείμενες διατάξεις δεν προβλέπεται αναδρομική ισχύς της έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει.
ζ) Η διάταξη του άρθρου 12 παρ.14 του ν.4071/2012, με την οποία προβλέπεται διακριτή διαδικασία έγκρισης πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και σύναψης συμβάσεων έργου εφόσον το σύνολο της δαπάνης καλύπτεται από αντίτιμο υπό τη μορφή διδάκτρων αφορά μόνο πρωτοβάθμιους ΟΤΑ και όχι ΝΠΙΔ αυτών (επιχειρήσεις, εταιρείες κ.λπ.), ακόμα και αν αυτά ασκούν αντίστοιχες αρμοδιότητες (π.χ. δημοτικά ωδεία). Για τα αιτήματα των ΝΠΙΔ, ανεξαρτήτως προέλευσης των πιστώσεων, ακολουθείται κανονικά η διαδικασία έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, και σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να υποβάλλονται τα αιτήματά τους.
Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι όσα αιτήματα υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων έτους 2012 και δεν έτυχαν έγκρισης δεν θα ληφθούν υπόψη στο πλαίσιο του προγραμματισμού έτους 2013, εκτός από εκείνα που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων, τα οποία θα προωθηθούν για έγκριση. Για τις λοιπές περιπτώσεις, εάν εξακολουθεί να υφίσταται η ανάγκη, θα πρέπει να υποβληθεί νέο αίτημα από τους φορείς, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα.
Για τα ανωτέρω παρακαλούμε, αφενός να ενημερώσετε άμεσα (και με e-mail) τους φορείς αρμοδιότητάς σας, εφιστώντας τους την προσοχή, ώστε να περιορίσουν τα αιτήματά τους στα απολύτως απαραίτητα, αφετέρου να τηρηθούν πιστά τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα εγκύκλιο, ώστε τα αιτήματα να προωθηθούν άμεσα για έγκριση από τα αρμόδια όργανα.
























