ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

Ηλεκτρονικο Νηολογιο και ατομικες συμβασεις στη ναυτιλια

Ηλεκτρονικο Νηολογιο και ατομικες συμβασεις στη ναυτιλια

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ

Ηλεκτρονικο Νηολογιο για μειωση της γραφειοκρατιας

H δημιουργία ηλεκτρονικού νηολογίου, προκειμένου να μειωθεί η γραφειοκρατία και να αναρτήσουν περισσότερα πλοία την ελληνική σημαία, αποτελεί θέμα άμεσης προτεραιότητας για το υπουργείο Ναυτιλίας, με στόχο την αντιμετώπιση της ανεργίας στους Έλληνες ναυτικούς.

Όπως ανέφεραν στο Αθηναικο Πρακτορείο Ειδήσεων, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, ένα θέμα που θα βοηθήσει επίσης στην αντιμετώπιση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών, είναι η δυνατότητα που δίνεται μέσω του πολυνομοσχεδίου (ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις ) που αναμένεται να κατατεθεί στη βουλή, για την υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και τα σκάφη αναψυχής, καθώς όπως τόνισαν, είναι τομείς που πιέζονται έντονα από το διεθνή ανταγωνισμό σε ότι αφορά στο κόστος εργασίας.

Κύκλοι της Ακτής Μιαούλη ότι οι Έλληνες που εργάζονται ως κατώτερα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία και τα σκάφη αναψυχής είναι ελάχιστοι, καθώς πολλές εταιρείες επιλέγουν πλέον κατώτερα πληρώματα από άλλες χώρες με πιο φθηνή εργασία.

Πάντως, για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και των σκαφών αναψυχής, αντιδρούν τα ναυτεργατικά σωματεία, τα οποία ζητούν την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης και κάνουν λόγω για προηγούμενο, με το οποίο διεμβολίζεται η υποχρεωτικότητα των υπαρχουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας και του καθορισμού της αμοιβής.

Οι άνεργοι Έλληνες ναυτικοί το Δεκέμβριο του 2012, σύμφωνα με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, έφθαναν τους 4.355.

Η εύρεση εργασίας στους ναυτικούς διενεργείται υποχρεωτικά μέσω του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) που εδρεύει στον Πειραιά και λειτουργεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) που έχει κυρώσει και εφαρμόζει η χώρα μας, ενώ διοικείται από Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ισότιμα, τόσο εκπρόσωποι των ναυτικών, όσο των πλοιοκτητών.

Κάθε συγκεκριμένη καταγγελία που αφορά στη μεσιτεία για εξεύρεση ναυτικής εργασίας, εκτός του προρρηθέντος πλαισίου, ελέγχεται επισταμένως και σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης, κινείται η διαδικασία επιβολής των αυστηρών κυρώσεων που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.

NETWORK