Market Maven

Ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης και η επικοινωνιακή καμπάνια των 9,3 εκατ. ευρώ, το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης της Bosch στην Ελλάδα και η North Beer Project

Ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης και η επικοινωνιακή καμπάνια των 9,3 εκατ. ευρώ, το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης της Bosch στην Ελλάδα και η North Beer Project

Η επικοινωνιακή καμπάνια του ΕΟΑΝ

Ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) ανακοίνωσε διαγωνισμό ύψους 9,3 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία επικοινωνιακής καμπάνιας με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την κυκλική οικονομία και την ανακύκλωση. Παρά την περιβαλλοντική στόχευση της πρωτοβουλίας, η προκήρυξη του διαγωνισμού έχει ήδη προκαλέσει ερωτήματα και αντιδράσεις σχετικά με τη διαχείριση των κονδυλίων και τη διαφάνεια της διαδικασίας. Φορείς της αγοράς εκφράζουν επιφυλάξεις ως προς την κατανομή των πόρων, καθώς δεν διευκρινίζεται επακριβώς πώς θα διατεθούν τα κονδύλια και ποια ακριβώς έξοδα θα καλύψουν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της προκήρυξης, 100.000 ευρώ προβλέπονται για τον σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής, 1,9 εκατ. ευρώ για την υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής και τον σχεδιασμό δράσεων επικοινωνίας, 1,5 εκατ. ευρώ για προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο, 800.000 ευρώ για παραγωγή ενημερωτικού και προωθητικού υλικού, ενώ 700.000 ευρώ θα διατεθούν για εκδηλώσεις, ημερίδες και εκθέσεις. Όλα τα παραπάνω ποσά αναφέρονται ως ενδεικτικά στην προκήρυξη και δεν περιλαμβάνουν ΦΠΑ. Ιδιαίτερη συζήτηση έχει προκαλέσει το τμήμα της προκήρυξης που αφορά τη διαχείριση της διαφημιστικής καμπάνιας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Στις σελίδες 71 και 72 του τεύχους της προκήρυξης αναφέρεται ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει την εκτέλεση της καμπάνιας προβολής μέσω απευθείας εντολών ανάθεσης στα μέσα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 7 του Π.Δ. 261/1997, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4864/2021.

Οι πληρωμές θα πραγματοποιούνται από την αναθέτουσα αρχή, υπό την προϋπόθεση προσκόμισης δικαιολογητικών από τα μέσα μετάδοσης και σχετικής βεβαίωσης καλής εκτέλεσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός της καμπάνιας προβολής στα μέσα ανέρχεται σε 3,72 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, με δυνατότητα αύξησής του μέχρι την ολοκλήρωση της σύμβασης, ανάλογα με τις ανάγκες και τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του ΕΟΑΝ. Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται το τελικό ποσό που θα διατεθεί ούτε ο αριθμός των διαφημιστικών καμπανιών που θα πραγματοποιηθούν, καθώς αυτά θα καθοριστούν σε συνεργασία με την αναθέτουσα αρχή. Η διατύπωση αυτή έχει εγείρει ερωτήματα για το αν θα υπάρξουν απευθείας αναθέσεις και αν τελικά θα δοθούν περισσότερα χρήματα πέραν του προϋπολογισμού που έχει δημοσιοποιηθεί. Και για να μην τροφοδοτηθεί η σπέκουλα για μια νέα «Λίστα Πέτσα», θα ήταν καλό ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης να προβεί σε διευκρινίσεις και να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Η NGP Mustad

Η Mustad United Group, ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Νορβηγίας, συνεχίζει τη δυναμική της επέκταση στην ελληνική αγορά μέσω της θυγατρικής της, New Generation Packaging Mustad Μονοπρόσωπη ΑΕ (NGP Mustad), η οποία εδρεύει στο Λουτράκι. Ο όμιλος, με ιστορία που ξεκινά το 1832, αποτελεί μια οικογενειακή επιχείρηση υπό την ηγεσία του Christian Mustad και των γιων του, Eduardo και Clarin, οι οποίοι εκπροσωπούν την έβδομη γενιά της οικογένειας.

Η Mustad United Group δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς, παράγοντας από εξαρτήματα όπλων έως πέταλα και καρφιά αλόγων, καθώς και μηχανήματα για τη χαρτοβιομηχανία, συνδετήρες και εξειδικευμένο εξοπλισμό για την ανακύκλωση χρησιμοποιημένου λαδιού. Η παρουσία της στην Ελλάδα μέσω της NGP Mustad ξεκίνησε το 2021, με αντικείμενο την κατασκευή πλαστικών ειδών συσκευασίας, πτυσσόμενων χαρτοκιβωτίων, κουτιών και λοιπών συναφών προϊόντων. Επιπλέον, η εταιρεία έχει αναλάβει τον ρόλο αποκλειστικού αντιπροσώπου ευρωπαϊκών εταιρειών τροφίμων για τη συσκευασία των προϊόντων τους στη χώρα. Η NGP Mustad επενδύει στρατηγικά στην έρευνα και ανάπτυξη, με στόχο να αποτελέσει πρότυπο εφαρμογής των αρχών της κυκλικής οικονομίας και του περιβαλλοντικού σχεδιασμού στην ευρωπαϊκή βιομηχανία συσκευασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας ανέπτυξε πρόσφατα μια καινοτόμο αντικραδασμική τεχνολογία που καθιστά τη NGP Mustad την πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία συσκευασίας με θερμοδιαμόρφωση η οποία προσφέρει πλήρη γκάμα punnets για μαλακά φρούτα. Η νέα τεχνολογία εξασφαλίζει ευκολότερη ανακύκλωση και χρήση λιγότερου πλαστικού. Προ ημερών, η NGP Mustad ενέταξε στον αναπτυξιακό νόμο επενδυτικό της σχέδιο ύψους 6,49 εκατ. ευρώ, που αφορά στην επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας της υφιστάμενης βιομηχανικής μονάδας της στη θέση Γαλοτά, στη Δημοτική Ενότητα Λουτρακίου-Περαχώρας. Το επενδυτικό σχέδιο θα υποστηριχθεί με φορολογική απαλλαγή 2 εκατ. ευρώ.

Bosch και Δια Βίου Μάθηση

Η Robert Bosch Μονοπρόσωπη AE, η ελληνική θυγατρική του γερμανικού βιομηχανικού ομίλου Robert Bosch GmbH, έλαβε άδεια λειτουργίας Κέντρου Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) στην Ελλάδα. Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο θα λειτουργεί υπό την επωνυμία Robert Bosch Μονοπρόσωπη ΑΕ Κέντρο Τεχνικής Εκπαίδευσης Κ.Δ.Β.Μ. και θα έχει την έδρα του στο Κορωπί Αττικής. Η ίδρυση του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης εντάσσεται στη στρατηγική της γερμανικής εταιρείας να ενισχύσει την παρουσία της στον τομέα της τεχνικής εκπαίδευσης, προσφέροντας προγράμματα εξειδίκευσης σε ηλεκτρονικές και ηλεκτρολογικές εφαρμογές.

Η εκπαίδευση θα επικεντρώνεται σε τομείς αιχμής, καλύπτοντας ανάγκες της αγοράς εργασίας και συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των επαγγελματιών του κλάδου. Η λειτουργία του κέντρου θα ακολουθεί τα πρότυπα του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), ο οποίος και επιβεβαίωσε ότι η Robert Bosch Μονοπρόσωπη ΑΕ Κέντρο Τεχνικής Εκπαίδευσης Κ.Δ.Β.Μ. πληροί τις απαιτούμενες κτηριολογικές προδιαγραφές. Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης θα λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Κορωπί και θα είναι συνολικής δυναμικότητα 219 ατόμων.
Η Μασοκώστας Bros

Μια νέα επιχειρηματική κίνηση με επίκεντρο τη Βόρειο Ελλάδα δρομολογεί η Μασοκώστας Bros Εμπορική και Βιοτεχνική ΑΕ, η γνωστή εταιρεία στο χώρο της εισαγωγής και διανομής premium brands μπύρας. Η Μασοκώστας Bros προχώρησε στη σύσταση της North Beer Project Μονοπρόσωπη ΑΕ, η οποία θα δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο αλκοολούχων ποτών και θα εδρεύει στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.

Εκτός από τη βασική της δραστηριότητα στο χονδρικό εμπόριο αλκοολούχων ποτών, η North Beer Project θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως οι επιχειρηματικές συμβουλευτικές υπηρεσίες, η εκμίσθωση και διαχείριση ακινήτων, η διαφήμιση, οι αποθηκευτικές υπηρεσίες και οι μεταφορές. Η διοίκησή της North Beer Project έχει ανατεθεί σε τετραμελές Διοικητικό Συμβούλιο, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γεώργιο Μασοκώστα.

Στο Δ.Σ. συμμετέχουν επίσης οι Δημήτριος Μασοκώστας, Παναγιώτης Μασοκώστας και Ειρήνη Καρτάνου. Σημειώνεται πως η Μασοκώστας Bros δραστηριοποιείται στον χώρο της εισαγωγής, αντιπροσώπευσης και διανομής μπύρας στην Ελλάδα από το 1989. Διαθέτει ένα ισχυρό portfolio με ευρωπαϊκές και ελληνικές ετικέτες μπύρας, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών αναγκών. Στις μάρκες που εισάγει και διακινεί συγκαταλέγονται η γερμανική pilsner Warsteiner, οι βαυαρικές μπύρες König Ludwig, η ισπανική San Miguel, καθώς και ελληνικές craft μπύρες όπως η Chios Beer, Salonikia, Sknipa και LOLA της Μικροζυθοποιίας Πηνειού.

Νέο project για την Naia

Ένα ακόμη project στην καρδιά της Αθήνας δρομολογεί η ισραηλινών συμφερόντων εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων Naia. Η εταιρεία real estate που τρέχουν η Noy Shay Lahat και ο Yair Yonas, στελέχη με εμπειρία στην ανάπτυξη ακινήτων, στη διαχείριση επιχειρήσεων, στη λογιστική και στην ανάλυση δεδομένων, συνεχίζει να επενδύσει στην αθηναϊκή αγορά ακινήτων. Έργα της Naia έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή βρίσκονται υπό σχεδιασμό σε κομβικά σημεία της πόλης. Στην οδό Δεκελέων 50, στο κέντρο της Αθήνας, ένα συγκρότημα κατοικιών 1.488 τ.μ. έχει ήδη ολοκληρωθεί, με περιορισμένη διαθεσιμότητα διαμερισμάτων.

Το κτίριο περιλαμβάνει 20 διαμερίσματα και έναν εμπορικό χώρο. Σε φάση προπώλησης βρίσκονται τα διαμερίσματα του έργου στη γωνία Ηπείρου & 3ης Σεπτεμβρίου 64, όπου σχεδιάζεται η ανάπτυξη ενός σύγχρονου συγκροτήματος 1.034 τ.μ. με 17 διαμερίσματα και εμπορικό χώρο. Αντίστοιχα, στην Αλίτσης 4, άλλο ένα υπό σχεδιασμό έργο, έκτασης 1.544 τ.μ., θα περιλαμβάνει 29 διαμερίσματα και βρίσκεται ήδη σε φάση προπώλησης. Ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Naia, στη διασταύρωση Αβέρωφ & Μάρνης 48, βρίσκεται υπό σχεδιασμό και προβλέπει την ανάπτυξη 3.485 τ.μ., με 70 διαμερίσματα και εμπορικούς χώρους. Τέλος, η Naia δρομολογεί ένα ακόμη project στην οδό Αρμοδίου 16 στα Χαυτεία, ωστόσο οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές.

Αποποίηση Ευθύνης

Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Market Maven προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

NETWORK