Από το σύνολο 25 δειγμάτων που ελήφθησαν από τα τρένα, που συγκρούστηκαν στην τραγωδία των Τεμπών έχει βρεθεί ξυλόλιο σε 7 διαφορετικά σημεία, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία.
Αν και παραμένει άγνωστο το από πού προέρχεται αυτό το ξυλόλιο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega υπάρχουν επτά σημαντικά σημεία όπου βρέθηκε το επίμαχο υλικό από τις αρχές. Αναλυτικά σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα 8 σημεία είναι τα εξής:
- Στο υλικό από το εξωτερικό της 2ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου.
- Στο υλικό από το εξωτερικό της 1ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου.
- Σε υαλοβάμβακα από την 1η ηλεκτράμαξα του εμπορικού τρένου.
- Σε υλικό από τον κινητήρα της ηλεκτράμαξας του επιβατικού τρένου.
- Στο έδαφος βόρεια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης.
- Στο έδαφος νότια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης.
- Στο έδαφος στη βάση του ανατολικού επικλινούς των ραγών.
Λακαφώσης: Βρέθηκε ξυλόλιο και τολουόλιο σε 6 από τα 25 δείγματα της εμπορικής αμαξοστοιχίας
Ο Κώστας Λακαφώσης, τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega αποκάλυψε ότι το Χημείο του Κράτους, εντόπισε με 9 μήνες καθυστέρηση στους ελέγχους του ξυλόλιο και τουόλιο σε 6 σημεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Όπως είπε τα δείγματα εστάλησαν στο Χημείο του Κράτους από τον Μάιο του 2024 και χρειάστηκαν 9 μήνες για να βγάλει το αποτέλεσμα ενώ κατά την πρώτη ανάλυση των δειγμάτων μετά την σιδηροδρομική τραγωδία, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των δειγμάτων μόλις σε 40 μέρες. Πρόσθεσε μάλιστα, ότι με βάση τις δύο έρευνες έχει εντοπιστεί ξυλόλιο σε 13 σημεία στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Ο πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης ανέφερε πως τα τελευταία 6 σημεία μπήκαν τώρα στη δικογραφία, γεγονός που σημαίνει πως δεν ελήφθησαν υπόψη από το ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την σύνταξη του πορίσματος για τα Τέμπη.
Σημείωσε ακόμα πως η ανακριτική διαδικασία δεν κρατάει ίσες αποστάσεις μεταξύ των δύο θεωριών. Τις δύο απόψεις, δηλαδή, που έχουν διατυπωθεί, για έλαια σιλικόνης από τη μια και για παράνομο εύφλεκτο φορτίο από την άλλη, που προκάλεσε την πυρόσφαιρα μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.
«Υπάρχει μία ζυγαριά, που από τη μία λέει έλαια σιλικόνης και από την άλλη λέει άγνωστο φορτίο. Και η ανάκριση θεωρώ ότι δεν κοιτάει και τις δύο πλευρές της ζυγαριάς.
Με την σειρά του ο Αντώνης Ψαρόπουλος, δικηγόρος και πατέρας της 20χρονης Μάρθης που σκοτώθηκε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ανέφερε πως τα αίτια της φωτιάς δεν προέρχονται από τα έλαια της σιλικόνης ενώ χαρακτήρισε «εμμονική» τη στάση του συγκεκριμένου ανακριτή να μην θέλει να ερευνήσει τα στοιχεία στον σωστό τους χρόνο.
Ανέφερε χαρακτηριστικά πως ο συγκεκριμένος ανακριτής είχε στηριχθεί στο σενάριο για τα έλαια σιλικόνης σε μία πραγματογνωμοσύνη δύο πραγματογνωμόνων «άσχετων με τα χημικά», σε τεχνική έκθεση πυρονόμων που δεν βρέθηκαν στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων και τέλος, σε τεχνική έκθεση της Hellenic Train που επικαλείται, όπως είπε «σενάρια του Χόλιγουντ. Επικαλείται μία περίπτωση, δηλαδή πιθανότητα να ακουμπάει ένα καλώδιο που δίνει ρεύμα στη γραμμή και να έχει πέσει πάνω σε μία σχισμή ενός μετασχηματιστεί και να έχει προκαλέσει την έκρηξη» είπε.