Όμως, για να καλυφθεί το ποσό των 300 εκατ. ευρώ, που έχει προϋπολογιστεί ως έσοδο από τον ΦΠΑ σε σχολεία και φροντιστήρια, μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας, αυτό σημαίνει αύξηση των τελών 30% κατά μέσο όρο, κάτι που θεωρείται πρακτικά αδύνατο.
Κατ' αρχήν συζητείται να την πληρώσουν τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, των οποίων τα τέλη εξετάζεται να αυξηθούν. Ωστόσο, δεδομένου ότι το ποσό που αναζητείται είναι μεγάλο, συζητείται επίσης να καταργηθούν απαλλαγές και εκπτώσεις από τα τέλη κυκλοφορίας που είχαν αποφασιστεί στο παρελθόν ως κίνητρα για την προστασία του περιβάλλοντος (π.χ. υβριδικά κ.ά.).
Έτσι, εξετάζονται συμπληρωματικά και άλλα ισοδύναμα, όπως για παράδειγμα, η αύξηση του ειδικού φόρου στα προϊόντα καπνού και στα αλκοολούχα ποτά, η αύξηση των διοδίων, αλλά και η πιθανή επιβολή ειδικής εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων.
Το ενδεχόμενο να αυξηθεί ο συντελεστής ΦΠΑ στο βόειο κρέας από το 13% στο 23% το απορρίπτει η κυβέρνηση - μέχρι στιγμής καθώς ένας από τους λόγους για τους οποίους αποφασίστηκε η επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση ήταν για να μην αυξηθεί ο συντελεστής ΦΠΑ στο βόειο κρέας. Επί τάπητος και ο έκτακτος φόρος στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Το σενάριο της αύξησης των τελών κυκλοφορίας στα ΙΧ δεν εξετάζεται από την κυβέρνηση ως ισοδύναμο μέτρο για να αποφευχθεί η αύξηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, διευκρίνισε κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών.
«Το υπουργείο Οικονομικών έχει δώσει προτάσεις. Τα επόμενα 24ωρα θα έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις. Είναι θέμα πολιτικής απόφασης» πρόσθεσε ο ίδιος.
Πάντως αναλυτές που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση εκφράζουν φόβους ότι παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την κυβέρνηση για την εξεύρεση ισοδύναμων μέτρων, τελικά το μέτρο θα εφαρμοστεί και μάλιστα με ΦΠΑ 23% σε όλην την ιδιωτική εκπαίδευση.