Να λοιπόν, που το ηλεκτρικό Puma Gen-E διατηρεί ακλόνητη την φιλοσοφία της Ford που θέλει τα αυτοκίνητά της να συγκινούν οδηγικά τους οδηγούς. Όπως αποδείχτηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μηχανολογική κατάρτιση συνδυάζεται τελικά και με καλώδια και πρίζες.
Το Puma Gen-E προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 29.906 ευρώ (με επιδότηση Ford, χωρίς κρατική επιδότηση), πλούσιο βασικό εξοπλισμό και εγγύηση 8 ετών (ή 100.000 χλμ., η μπαταρία καλύπτεται για 160.000 χλμ.). Η σχεδίαση τύπου «ασπίδα» εμπρός, αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα τονίζοντας την ηλεκτρική του υπόσταση, ενώ αρκετές αεροδυναμικές βελτιώσεις το καθιστούν αποδοτικό σε ότι αφορά την διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Η μοναδική διαφορά συγκριτικά με τις υπόλοιπες (θερμικές) εκδόσεις, εντοπίζεται στην κλειστή εμπρός μάσκα και στα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης, τοποθετημένα σε ζάντες αεροδυναμικού σχεδιασμού 17, 18 ή 19 ιντσών.
Το Puma Gen-E κινείται από ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 123,5 kW (168 ίππων), ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 43 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 376 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Τώρα σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, η Ford αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8'', κάτι που το κατανοείς και σε επίπεδο αίσθησης.
Η ηλεκτρική «καρδιά», μόνο θετικά προσέφερε στο γνωστό μας Puma, αφού πρόσθεσε στο... πικάντικο οδηγικό προφίλ τις άμεσες ενδιάμεσες επιταχύνσεις αλλά και το χαμηλότερο κόστος χρήσης μαζί με ησυχία στην καμπίνα.
Στα υπόλοιπα τώρα, οι τεχνικοί της Ford εκμεταλλεύτηκαν το μειωμένο χώρο που καταλαμβάνουν τα μηχανικά μέρη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να αυξήσουν την χωρητικότητα στο MegaBox (μετονομάστηκε σε GigaBox), την εσοχή που έχει το Puma κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών (το οποίο μάλιστα έχει αδιάβροχη επένδυση και «τάπα» αποστράγγισης για τη μεταφορά βρεγμέvων αντικειμένων).
H xωρητικότητά του αυξάνεται από τα 80 στα 145 λίτρα, προσφέροντας συνολικά στο Puma Gen-E 523 λίτρα για τη μεταφορά αντικειμένων, που αποτελεί και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία B.
Ευρύχωρο και καλά φτιαγμένο, βάζει γκολ στον τομέα της πρακτικότητας, κάτι που θα εκτιμήσουν δεόντως οι οικογενειάρχες. Οι δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας 12,8'' για τον πίνακα οργάνων και 12'' για το σύστημα πολυμέσων, εξασφαλίζουν εύκολη πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ η ασύρματη φόρτιση για smartphone είναι πλέον στάνταρ.
Το Puma εξακολουθεί να είναι από τα καλύτερα μικρά SUV στο δρόμο και τα πλεονεκτήματά του είναι εμφανή και στην ηλεκτρική έκδοση, παρά το αυξημένο βάρος της, χάρη στο πιο χαμηλό κέντρο βάρους, που βελτιώνει τη σταθερότητα και το κράτημα στις στροφές. Το «στήσιμο» και πάλι είναι στα φόρτε του, στα γνωστά δηλαδή ειωθότα του blue oval.
Άμεσο σύστημα διεύθυνσης, πολύ καλή κατευθυντικότητα, ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και εξαιρετικά σε απόδοση (και αίσθηση παρακαλώ) φρένα, συνθέτουν το «παζλ». Η κατανάλωση ενέργειας ήταν μόνιμα κάτω από τις 20 kWh/100 χλμ., παρότι στην πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή από Αράχοβα προς
Γαλαξίδι δεν... σηκώσαμε πουθενά το δεξί πόδι.
Πρόσημο θετικό λοιπόν, για το αμιγώς ηλεκτρικό Puma. Σε συνδυασμό με την ελκυστική πρόταση μίσθωσης (με μόλις 250 ευρώ τον μήνα), το αιλουροειδές της Ford θέτει υποψηφιότητα για το επόμενο αυτοκίνητό σου.






























