ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ

Αποπληθωρισμός στο -0,2% τον Μαρτιο 2013

Αποπληθωρισμός στο -0,2% τον Μαρτιο 2013

ΑΠΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΕΛΛΑΔΑ

Αποπληθωρισμός στο -0,2% τον Μαρτιο 2013

Συμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ η χώρα βρίσκεται σε αποπληθωρισμό τον Μάρτιο 2013 το οποίο είχε να συμβεί δεκαετίες .Η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει τον δείκτη τιμών του καταναλωτή για τον Μάρτιο 2013 οπου δείχνει οτι στην Ελλάδα υπάρχει αποπληθωρισμός .

Η εξέλιξη του Πληθωρισμού λεγόμενος ως Δείκτη Τιμών Καταναλωτή με βάση το έτος 2009=100,0, του μηνός Μαρτίου 2013 έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Μαρτίου 2013, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2012, προκύπτει μείωση 0,2%, έναντι αύξησης 1,7%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011 (Πίνακας 2).
Ο Γενικός δείκτης κατά το μήνα Μάρτιο 2013, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2013, παρουσίασε αύξηση 2,5%, έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους .
Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2012 – Μαρτίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2011 – Μαρτίου 2012, παρουσίασε αύξηση 1,0%, έναντι αύξησης 2,7% .

Σύγκριση Μαρτίου 2013, με Φεβρουάριο 2013
Η αύξηση του Γενικού δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,5% το μήνα Μάρτιο 2013, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ ιατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά και ψάρια νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο αρνί και κατσίκι (νωπά).
β) Κατά 1,1% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στον καπνό.
γ) Κατά 33,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
δ) Κατά 6,5% της ομάδας ‘’ διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις και λόγω μείωσης των τιμών των οικιακών υπηρεσιών.
ε) Κατά 1,4% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
β) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη).

ΙΙ. Σύγκριση Μαρτίου 2013, με Μάρτιο 2012
Η μείωση του Γενικού είκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Μάρτιο 2013, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :
1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 4,6% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αεροπλάνων.
δ) Κατά 5,1% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 2,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
στ) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων,ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
ζ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.
η) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ ιατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, στις πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, λαχανικά νωπά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, χυμοί φρούτων.
β) Κατά 4,8% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,0% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.