Η απόλυση του Κώστα Γενηδούνια, πρώην προέδρου των Μηχανοδηγών (Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης), από τη Hellenic Train, ήταν ξαφνική, αν όχι προδιαγεγραμμένη.
Το timing ωστόσο της απόλυσης Γενηδούνια δεν μοιάζει τυχαίο: μία μόλις μέρα πριν την εργατική Πρωτομαγιά, ανήμερα της επίσημης ανακοίνωσης στην Ολομέλεια της Βουλής της δικογραφίας κατά του πρώην υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή για ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του στο έγκλημα των Τεμπών και λίγες μόλις μέρες πριν τις εκλογές στην Ένωση Μηχανοδηγών στις 14 και 15 Μαΐου 2025.
Ο ίδιος υπογραμμίζει πως οι λόγοι της απόλυσής του έχουν να κάνουν ακριβώς με αυτό: με τις επικείμενες εκλογές στην Ένωση. Εάν εκλεγόταν θα «ενοχλούσε», εάν απολυόταν όμως; Ήδη οι αντιδράσεις για την απόλυσή του είναι σφοδρές από την αντιπολίτευση.
Ο Κώστας Γενηδούνιας είχε μιλήσει επανειλημμένα για τα προβλήματα στην τηλεδιοίκηση και τις σοβαρές ελλείψεις στον σιδηρόδρομο, πολύ πριν το έγκλημα των Τεμπών. «Η τηλεδιοίκηση και τα τηλεσήματα «λειτουργούσαν, περίπου ως το 2008-9. Μετά το δίκτυο σταματά να συντηρείται, αρχίζει να λεηλατείται» είχε πει μιλώντας σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο Kontra.
Ωστόσο οι εργαζόμενοι τότε και ο ίδιος ως πρόεδρος της Ένωσης δεν έμειναν στα λόγια.΄Εναν χρόνο πριν την τραγωδία των Τεμπών είχαν προειδοποιήσει με τρία εξώδικα για τα προβλήματα και ζητούσαν την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και τη διασφάλιση της κυκλοφορίας. Στα δύο πρώτα είχαν λάβει από το υπουργείο επί ηγεσίας Καραμανλή τη διαβεβαίωση ότι τα προβλήματα θα λυθούν, όπως είχε πει ίδιος ο Κώστας Γενηδούνιας Στο τρίτο εξώδικο όμως πήραν μία απάντηση που ανέφερε πως «όσα λέμε είναι αστήρικτα, υπάρχουν ανακρίβειες, υπάρχει εκτόξευση λανθασμένων εκτιμήσεων, που γίνονται για τη δημιουργία εντυπώσεων».
Τα εξώδικα
Σεπτέμβριος 2021, Μάρτιος 2022 Οκτώβριος 2022. Το σωματείο εργαζομένων είχε στείλει τρία εξώδικα με αυτές τις ημερομηνίες στο υπουργείο Μεταφορών ενημερώνοντας για τα προβλήματα στο σύστημα τηλεματικής και την έλλειψη συντήρησης των σιδηροδρόμων. Με εξώδικό που απέστειλε στις 8 Μαρτίου η Ένωση Μηχανοδηγών, προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Μεταφορών, τη ΡΑΣ, και το υπουργείο Εργασίας ενημέρωνε τους φορείς ότι προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις και προειδοποιούσε για την «επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, λόγω της πρωτοφανούς έλλειψης συντήρησης του δικτύου, ως απόρροια της υποχρηματοδότησης αλλά και της υποστελέχωσης του ΟΣΕ».
Λίγους μήνες αργότερα, στις 31 Οκτωβρίου του 2022, με δεύτερο εξώδικο προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Μεταφορών τη ΡΑΣ και την Hellenic Train, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης, ενημέρωνε για τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά χρόνια αλλά και τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS, αν είχε εγκατασταθεί.
{https://www.youtube.com/watch?v=8bcHwvtGXro&t=1s}
«Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!», ανέφερε η Ένωση.
Πρόσθεσε επίσης «τη μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις και αλλαγές στα δρομολόγια και οι επιβάτες να εξαγριώνονται και να επιτίθενται στους μηχανοδηγούς!.
-Διαπιστώνουμε επίσης το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, που δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.
-Την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.
-Την πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής, την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!
-Τη μη συντήρηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ στις 25 Οκτωβρίου 2022, μηχανοδηγός μας, τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε (έλαβε μάλιστα άδεια ασθένειας 7 ημερών από το ως άνω εργατικό ατύχημα), καθώς η αμαξοστοιχία Προαστιακού Αθήνας (υπ’αριθμ. 1534) προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροκίνησης που κρέμονταν και ήταν υπό τάση!».
Τρεις εκτροχιασμοί μέσα σε 2 μήνες
Η Ένωση τόνιζε ακόμα πως απόδειξη της κάκιστης κατάστασης του δικτύου ήταν «οι 3 εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών!!
Α) 1 Αυγούστου 2022 εκτροχιασμός 1521 στην Τιθορέα,
Β) 10 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός προαστιακής αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι,
Γ) 21 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός 882 στην περιοχή της Τιθορέας».
Η Ένωση καλούσε τους ιθύνοντες να προβούν «άμεσα αυτήν αποκατάσταση των ως άνω προβλημάτων στην σιδηροδρομική υποδομή. Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειάς μας εξαιτίας των προβλημάτων στο δίκτυο και σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας».
Ανακοινώσεις για ελλείψεις και μη συντήρηση
Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022 – Ελλείψεις προσωπικού
Εκτός από τα εξώδικα η ένωση Μηχανοδηγών είχε προχωρήσει και σε σχετικές ανακοινώσεις που ενημέρωνε ήδη από τον Αύγουστο του 2022 και για σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό.
«Συνάδελφοι συναδέλφισσες. Αναγκαζόμαστε για άλλη μια φορά να σχολιάσουμε τα όσα αναφέρει στην τελευταία ανακοίνωση του το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθώντας να αποκρύψει από τον σιδηροδρομικό κόσμο και το επιβατικό κοινό τις πραγματικές ευθύνες για την κατάρρευση του σιδηροδρόμου και εμπλέκοντας τους μηχανοδηγούς σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
Κατάσταση - Τροχαίου Υλικού
Η Π.Ε.Π.Ε. με επιστολές –αλλά και εξώδικο- της έχει αναφερθεί στο θέμα ενώ είχαμε προκηρύξει στάση εργασίας και έγινε δημόσιος διάλογος στον ΟΜΕΔ τον Μάρτιο του 2022. Έκτοτε συστάθηκε επιτροπή (working group) στην οποία συμμετέχει με εκπροσώπους του ΚΑΙ το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παρότι δεν είχε αναφέρει τίποτα την περίοδο εκείνη τα όσα κατήγγειλε μας προκαλούν έκπληξη καθώς δεν έχει ειπωθεί τίποτα ΟΎΤΕ στις συναντήσεις του working group! Ουσιαστικά καταγγέλλονται αξιόποινες πράξεις σε βάρος της περιουσίας του Δημοσίου. Αυτονόητα, οφείλουν να κατονομάσουν τους υπευθύνους που δίνουν εντολές για την αποψίλωση του τροχαίου υλικού και να τους οδηγήσουν στην Ελληνική Δικαιοσύνη προστατεύοντας το Δημόσιο Συμφέρον. Πίσω από κάθε τέτοια εντολή –αν υφίσταται τέτοια εντολή - υπάρχει και υπογραφή φυσικού προσώπου.
Έλλειψη Μηχανοδηγών – Αποκατάσταση της Αλήθειας
Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθώντας να δικαιολογήσει, εκ μέρους των πραγματικά υπευθύνων (Δηλαδή την πολιτική ηγεσία καίρια και στην συνέχεια όσους εκμεταλλεύονται την έλλειψη Κρατικού ελέγχου), την καθομολογουμένη πλέον κατάρρευση του σιδηροδρόμου, επικαλείται την συμφωνία του Σωματείου μας με την Διοίκηση της Ηellenic Train, που ψηφίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ και που ένα από τα –πολλά- άρθρα της προέβλεπε την μεταφορά μέρους των θερινών αδειών μηχανοδηγών σε μεταγενέστερο χρόνο μέσα στο καλοκαίρι.
Το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΔΕΝ αναφέρει ότι η συμφωνία που υπέγραψε το Σωματείο μας μετά από συναντήσεις ΚΑΙ παρουσία ΟΛΩΝ των υψηλόβαθμων στελεχών της Διεύθυνσης Λειτουργίας (τελευταία στις 6 Ιουνίου) , στην ουσία μετέφερε ΜΟΝΟ μέρος από τις άδειες που θα δίνονταν τον Ιούνιο (και που συνήθως λόγω του διαστήματος αυτού ο αριθμός των εργαζομένων που κάνει χρήση τους, είναι αισθητά μειωμένος) και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Ελάχιστοι (περίπου το 10%) από τους 190 μηχανοδηγούς ( επιπλέον 74 εκπαιδεύονται την περίοδο αυτή) μετέφεραν τις άδειες τους! Άρα σε καμία περίπτωση το χάος που προκλήθηκε δεν οφείλεται στην συμφωνία. Υπενθυμίζουμε ότι με 4 συμφωνίες που εξαναγκάσαμε την Hellenic Train (ή ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να υπογράψει τα τελευταία 5 χρόνια, έχουν προσληφθεί 200 νέοι μηχανοδηγοί, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ το παρόν και το μέλλον του Ελληνικού Σιδηρόδρομου.
Ασφαλώς, έλλειψη μηχανοδηγών ΥΠΑΡΧΕΙ, καθώς φέτος και σε σχέση με το καλοκαίρι του 2021 η Hellenic Train «τρέχει» ΠΕΡΣΟΤΕΡΑ δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη παρότι η υποδομή βρίσκεται σε κατάσταση ημιδιάλυσης.
Το ίδιο ισχύει και για τα δρομολόγια στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης, τον Προαστιακό Πάτρας και την νέα Υπηρεσία Προαστιακού Λαμίας, Στυλίδα – Τιθορέας, ενώ επιπλέον μηχανοδηγοί απαιτούνται σε όλο το δίκτυο εξαιτίας σφαλμάτων και ελλείψεων της υποδομής και επιδομής. Τα δρομολόγια αυτήν την περίοδο εκτελούνται ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ και τον απόλυτο επαγγελματισμό ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΩΝ.
Η αλήθεια είναι ότι ΔΕΝ θα υπήρχε έλλειψη μηχανοδηγών, αν η πολιτική ηγεσία ΔΕΝ έκλεινε την σχολή του ΟΣΕ από τον Μάρτιο του 2020 έως και τον Μάιο του 2021 ακυρώνοντας τότε και όλες τις εκπαιδεύσεις που πραγματοποιούνταν -για την κτήση πιστοποιητικών τύπου Β σε γραμμές υψηλής επιβατικής κίνησης (Προαστιακός Χαλκίδας – Railbus, Φλώρινα, Δράμα κτλπ).
{https://www.youtube.com/watch?v=wlTMzdqT-Cc}
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ αλήθεια είναι ότι στην συμφωνία που υπέγραψε το Σωματείο μας με την Hellenic Train, προβλεπόταν ότι η εκπαίδευση των 74 νέων μηχανοδηγών θα ολοκληρωνόταν στις 5 Ιουλίου (αντί στις 8 Ιουνίου που συμπληρώνονταν οι 8 ημερολογιακά απαιτούμενοι μήνες). Αυτό δεν κατέστη δυνατό με ευθύνη της Εταιρείας, καθώς ο «νέος» υπηρεσιακός μηχανισμός που ανέλαβε την δομή εκπαίδευσης τον Φλεβάρη του 2022, δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην διαδικασία. Υπήρξε παταγώδης αποτυχία και έτσι, οι εξετάσεις για τους νέους μηχανοδηγούς, μεταφέρθηκαν στις αρχές Σεπτέμβρη. Οι νέοι συνάδελφοι μας έζησαν τραγικές καταστάσεις, με προγράμματα εργασίας να εκδίδονται στις 8 το βράδυ για την επόμενη ημέρα ενώ μέχρι και 8 δόκιμοι βρέθηκαν σε ίδιο χώρο! Όλα αυτά καταγγέλθηκαν από το Σωματείο μας, με αποτέλεσμα οι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση να αντικατασταθούν. Αυτό ίσως και να ενόχλησε τους συνδικαλιστές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Συνδικαλιστές και «εξουσία»
Για άλλη μια φορά το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοχοποιεί τους μηχανοδηγούς και το Σωματείο μας. Τους ενοχλούμε καθώς ΟΛΑ τα μέλη του Διοικητικού μας Συμβουλίου (και τα 11) εργάζονται καθημερινά, χωρίς καμία εξαίρεση από κανένα μέρος του έργου. Κανένας εκλεγμένος συνδικαλιστής της Π.Ε.Π.Ε. δεν κατέχει θέση ευθύνης σε καμία εταιρεία, σε αντίθεση με συνδικαλιστές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ που βρίσκονται σε πολλές θέσεις της Διοικητικής Πυραμίδας. (Ομαδάρχες, Τομεάρχες κτλπ).
Οι εργαζόμενοι είναι οι καλύτεροι κριτές και δεν είναι τυχαίο ότι στις εκλογές του Σωματείου μας συμμετείχαν 283 από τους 287 συνολικά μηχανοδηγούς που εργάζονται στην Hellenic Train (ποσοστό 98.6%) ενώ μόλις 2 (δύο) συμμετείχαν σε αυτές του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και παρά την μεγάλη προσπάθεια που κατεβλήθη από γνωστούς παράγοντες για να διασπάσουν την Π.Ε.Π.Ε.
Παρατηρούμε ωστόσο και αυτό ίσως εξηγεί την στάση των συνδικαλιστών του ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι η συνδικαλιστική πυκνότητα σε αυτό το Σωματείο, διαρκώς απομειώνεται (εκπροσωπεί πλέον κάτω από το 34% των εργαζομένων στην Hellenic Train) καθώς οι νέοι εργαζόμενοι τόσο στον κλάδο κίνησης όσο και στην τεχνική βάση, εντάσσονται στην πλειοψηφία τους στην ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλλον όχι τυχαία αφού οι εξελίξεις με την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και τις αυξήσεις που επιφέρει για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους, ΔΙΚΑΙΩΣΑΝ τα 2 Σωματεία που την υπέγραψαν- διαπραγματεύτηκαν.
Ας μην συνεχίζουν λοιπόν να προκαλούν τους μηχανοδηγούς. Για πρώτη φορά όμως και στην Ιστορία του Σιδηροδρομικού Συνδικαλιστικού Κινήματος Σωματείο καταφέρετε διαρκώς και με τέτοιο μένος εναντίον άλλου Σωματείου Εργαζομένων, διακινώντας ψεύδη και χυδαιότητες. Αναρωτιόμαστε γιατί και καλούμε και τους συναδέλφους μας να πράξουν το ίδιο. (Πειραιάς 11/8/2022).
Μαύρη σελίδα στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου
Την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου του 2022 σε άλλη ανακοίνωσή της η Ένωση έκρουε για μία ακόμα φορά τον κώδωνα του κινδύνου.
Η «κατάσταση που βίωσαν τις τελευταίες 2 μέρες χιλιάδες επιβάτες με την κατάργηση επιβατικών δρομολογίων λόγω των καιρικών συνθηκών αλλά και σημαντικές καθυστερήσεις, αποτελεί μαύρη σελίδα στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Αποτελεί το επιστέγασμα και την τελειωτική πράξη επιβεβαίωσης της απαξίωσης σε όλα τα επίπεδα, αποτέλεσμα των διαχρονικών πολιτικών που ασκήθηκαν και σαν κύριο στόχο είχαν και έχουν την ιδιωτικοποίηση ΚΑΙ της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Χιλιάδες επιβατών βίωσαν απίστευτη ταλαιπωρία, ταξιδεύοντας με το μέσο το οποίο άλλοτε αποτελούσε τη μοναδική αξιόπιστη λύση μεταφοράς υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες και παρέμενε κλειστό στην Νότια Ελλάδα για σχεδόν 2 μέρες. Οι Μηχανοδηγοί τις τελευταίες ημέρες υπερέβαλαν για άλλη μια φορά εαυτόν, εργαζόμενοι σε εξαντλητικές συνθήκες, στην υπηρεσία του Έλληνα πολίτη, αγωνιζόμενοι με άνισους όρους για τη διαφύλαξη και προάσπιση της αξιοπιστίας του Ελληνικού Σιδηροδρόμου και για τη διασφάλιση της ασφάλειας της κυκλοφορίας. Δυστυχώς, το φιλότιμο και η αυταπάρνηση των εργαζομένων ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ.
ΚΑΛΟΥΜΕ την πολιτική ηγεσία να ΑΝΑΛΛΑΒΕΙ την ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, παίρνοντας πρωτοβουλίες για να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στην απαξίωσή του καθώς και να διερευνήσει όσα συνέβησαν την Δευτέρα και Τρίτη 24-25 Ιανουαρίου από ένα καιρικό φαινόμενο που είχε -με ακρίβεια- προβλεφθεί. Για το σκοπό αυτό και έχοντας διαβλέψει τα αποτελέσματα της εγκατάλειψης, σαν Σωματείο, έχουμε ζητήσει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Μεταφορών, που - άγνωστο γιατί - επιλέγει να μην ακούει τις αλήθειες από όσους εργάζονται καθημερινά στο πεδίο.
Την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου του 2022 σε άλλη ανακοίνωσή της η Ένωση έκανε γνωστό πως «το Σωματείο μας εδώ και καιρό με επιστολές του έχει αιτηθεί συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, για να συζητηθεί η κατάσταση στην σιδηροδρομική υποδομή. Η πολιτική ηγεσία επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία στην γραπτή ανησυχία των μηχανοδηγών για την κατάσταση που επικρατεί, καθώς δεν είναι αρεστές οι αλήθειες από όσους ζουν καθημερινά την πραγματικότητα στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, πραγματικότητα που απέχει έτη φωτός από τις εξαγγελίες για έργα και μελέτες που ΘΑ αλλάξουν προς το καλύτερο την κατάσταση.
Χθες Τρίτη 8 Φεβρουαρίου, η αμαξοστοιχία 600 ακινητοποιήθηκε στις Μουριές καθώς υπήρχε πτώση δέντρων στην γραμμή προς Δράμα, στην Πάτρα ο Προαστιακός έκλεισε προς Αχαγιά καθώς εκτροχιάστηκε μηχάνημα συντήρησης της γραμμής σε σημείο όπου έχουν επαναληφθεί ανάλογα περιστατικά πρόσφατα, ενώ στην γραμμή προς Φλώρινα στην περιοχή του Βεγορίτη αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε κορμούς δέντρων και οι μηχανοδηγοί κινδύνευσαν να τραυματιστούν σοβαρά, αν όχι να έχουμε θύματα.
Στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, που αρνείται να συναντηθεί με την πραγματικότητα και να ακούσει αλήθειες, το Σωματείο μας στέλνει την φωτογραφία από την καμπίνα της αμαξοστοιχίας που προσέκρουσε σε κορμό δέντρου στον Βεγορίτη. Από δω και στο εξής, ο καθένας είναι υπεύθυνος των πράξεων και παραλείψεων του.
Επιστολή για νέο σοβαρό συμβάν και ασφάλεια κυκλοφορίας
Σε άλλη επιστολή του, το Σωματείο ενημέρωσε τις ΟΣΕ-ΡΑΣ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από σοβαρό συμβάν για την ασφάλεια της κυκλοφορίας ανέφερε πως «θέλουμε να εκφράσουμε την εντονότατη ανησυχία μας για την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, με την συνεχή αύξηση των βραδυποριών σε πολλά σημεία του δικτύου. Τα τελευταία 2 συμβάντα, ο εκτροχιασμός 2 βαγονιών εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στην περιοχή των Σερρών την Τετάρτη και το χτεσινό συμβάν όπου η αμαξοστοιχία 885 συγκρούστηκε με μηχάνημα συντήρησης που βρέθηκε για άγνωστο λόγο επί της κυρίας γραμμής στην περιοχή του Δομοκού, επιβεβαιώνουν όσα κατά καιρούς έχουμε κάνει γνωστά σε εσάς και τους υπαρκτούς μας φόβους για το θέμα της συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής και την χαλάρωση που παρατηρείτε σε πολλούς τομείς γύρω από την ασφάλεια.
Το χτεσινό συμβάν στην περιοχή του Δομοκού θα είχε πολύ σοβαρές συνέπειες αν αντί για την αμαξοστοιχία 885, προηγούνταν αμαξοστοιχία Inter City που δεν σταθμεύει στον σταθμό. Η λύση δεν μπορεί να είναι η τοποθέτηση βραδυποριών όπου εντοπίζονται προβλήματα στην σιδηροδρομική υποδομή.
Τονίζουμε ότι προτεραιότητα του Σωματείου μας, ήταν είναι και θα είναι, η ασφάλεια στην εργασία και στην κυκλοφορία των τρένων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και καλούμε όλους προκειμένου να εργαστούμε από κοινού σε αυτήν την κατεύθυνση.