Καθώς ο Έλον Μασκ και ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ συνεχίζουν να αλλάζουν το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μια ομάδα διεθνών επιχειρηματιών και υποστηρικτών της τεχνολογίας ξεκινά εκστρατεία για να κερδίσουν πίσω οι χρήστες τα χαμένα τους feeds.
Το «Free Our Feeds» είναι μια πρωτοβουλία που στοχεύει στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος μέσων δικτύωσης «ανθεκτικού στην επιρροή δισεκατομμυριούχων» μέσω fundraising.
Με ομολογουμένως μηδενικές εγγυήσεις, η καμπάνια επιδιώκει να συγκεντρώσει 30 εκατομμύρια δολάρια σε ένα διάστημα τριών ετών προκειμένου να υποστηρίξει το AT Protocol - ένα αποκεντρωμένο πρωτόκολλο επικοινωνίας που αναπτύχθηκε από την ομάδα πίσω από το Bluesky, με στόχο οι χρήστες να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στα δεδομένα, τους αλγορίθμους και τις κοινωνικές τους συνδέσεις.
Το AT Protocol είναι ανοιχτού κώδικα, επιτρέποντας σε προγραμματιστές να χτίσουν νέες εφαρμογές πάνω σε αυτό, ενώ επιτρέπει σε διαφορετικές εφαρμογές κοινωνικών μέσων να συνεργάζονται.
Οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν, να δημοσιεύουν και να μεταφέρουν δεδομένα μεταξύ πλατφορμών χωρίς να περιορίζονται από τα όρια μιας συγκεκριμένης εφαρμογής, ενώ αντί να λειτουργεί υπό τον έλεγχο μιας μοναδικής εταιρείας, επιτρέπει τη διανομή δεδομένων μεταξύ πολλών κόμβων, δίνοντας μεγαλύτερο έλεγχο στους χρήστες και τους προγραμματιστές.
Την ίδια ώρα το συγκεκριμένο πρωτόκολλο επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν τους αλγορίθμους που επηρεάζουν το περιεχόμενό τους, δίνοντάς τους περισσότερο έλεγχο στο τι βλέπουν και πώς οργανώνεται η ροή στο χρονολόγιό τους.
Το «Free Our Feeds» πιστεύει πως μια κοινωνική υποδομή που λειτουργεί για το δημόσιο συμφέρον δεν θα πρέπει να ελέγχεται από μια ιδιωτική εταιρεία.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η δημιουργία ενός κοινωφελούς ιδρύματος που θα χρηματοδοτήσει τη δημιουργία νέων διαλειτουργικών κοινωνικών δικτύων που θα μπορούν να λειτουργούν με το πρωτόκολλο AT αλλά και ανεξάρτητων υποδομών για την υποστήριξη αυτών των νέων πλατφορμών - ακόμη και αν το Bluesky καταλήξει στα χέρια δισεκατομμυριούχων.
«Προς το παρόν η τεχνολογία αυτή εξακολουθεί να υποστηρίζεται από επιχειρηματικά κεφάλαια», δηλώνει ο Sherif Elsayed-Ali, εκτελεστικός διευθυντής του FoTI.
«Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχει ως στόχο να διασφαλίσει την εν λόγω τεχνολογία της Bluesky και να τη θέσει σε μια ανεξάρτητη πορεία, έτσι ώστε το μέλλον των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης να απελευθερωθεί από τα "καπρίτσια" μιας εταιρείας ή μιας ομάδας δισεκατομμυριούχων».
Το «Free Our Feeds» θέλει να συγκεντρώσει 30 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα τριών ετών - με πρώτο βήμα τα 4 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να προσλάβει μια μικρή ομάδα και να δημιουργήσει την πρώτη βάση του.
«Ο στόχος της λειτουργικής υποδομής είναι να διασφαλίσουμε ότι το πρωτόκολλο AT που αποτελεί τη βάση του Bluesky μπορεί να παραμείνει ανοιχτό», δηλώνει ο Robin Berjon, ένας από τους εννέα «κηδεμόνες» της πρωτοβουλίας.
«Το έχουν ανοίξει, ο κόσμος μπορεί να το χρησιμοποιεί. Αλλά επειδή υπάρχει μόνο μία μεγάλη οντότητα [η Bluesky], δεν υπάρχει καμία αντισταθμιστική δύναμη, δεν υπάρχει κανένας άλλος να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει ανοιχτό.
»Σκοπεύουμε να ιδρύσουμε μια ανεξάρτητη - αν και συμβατή με τη Bluesky - υποδομή, η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει ολόκληρο το δίκτυο, έτσι ώστε να μην είναι μόνο η Bluesky ενεργή.
»Η ιδέα είναι να συνεχίσουμε να συγκεντρώνουμε χρήματα για να γίνουμε ένας αξιόπιστος παράγοντας σε αυτόν τον χώρο και να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα χρήματα για να χρηματοδοτήσουμε ουσιαστικά άλλες εφαρμογές».
Διαβάστε περισσότερα για το Free our Feeds εδώ.
Με πληροφορίες από Verge, TechCrunch, BlueSky
































