Τα θλιβερά γενέθλια της Miele, οι απολύσεις και στην Estee Lauder και ο πληθωρισμός της πίτσας

Τα θλιβερά γενέθλια της Miele, οι απολύσεις και στην Estee Lauder και ο πληθωρισμός της πίτσας

Τα θλιβερά 125α γενέθλια της Miele

Πάνω από το 10% του εργατικού της δυναμικού πρόκειται να απολύσει η Γερμανική Miele. Και αυτό δεν το λέμε εμείς το ανακοίνωσε επισήμως ο όμιλος που δήλωσε πως «ενδεχομένως» θα επηρεαστούν 2.700 από τις τρέχουσες 23.000 περίπου θέσεις εργασίας. «Πρόκειται για σοβαρά μέτρα και γνωρίζουμε πλήρως ότι αυτό θα πλήξει σκληρά πολλούς συναδέλφους», αναφέρει το Εκτελεστικό Συμβούλιο του ομίλου.

Ποιοι τομείς θα επηρεαστούν από τις περικοπές προσωπικού και σε ποιο βαθμό; Αυτό δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, καθώς οι λεπτομέρειες πρόκειται να διευκρινιστούν περαιτέρω τους επόμενους μήνες και θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγματεύσεων με τους κοινωνικούς εταίρους. Προς το τέλος του προηγούμενου έτους, η Miele είχε ανακοινώσει περικοπές θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο πλυντηρίων ρούχων στο Gütersloh λόγω μείωσης της ζήτησης, όπου απασχολούνταν 1.300 άτομα εκείνη την περίοδο. Οι πωλήσεις της Miele μειώθηκαν απότομα πέρυσι, μετά από ένα έτος ρεκόρ το 2022 κατά το οποίο οι πωλήσεις κορυφώθηκαν στα 5,43 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι απολύσεις συμπίπτουν με τα 125ς γενέθλια της εταιρείας που ανήκει στις οικογένειες Miele και Zinkann. Η εταιρεία ξεκίνησε με έντεκα υπαλλήλους σε πρώην εργοστάσιο σιτηρών και πριονιστηρίων και το 1900 παρήγαγε το πρώτο πλυντήριο ρούχων της.
Στην Ελλάδα η θυγατρική του Γερμανικού ομίλου έχει βάλει ως στόχο έως και το 2030 την αύξηση του δικτύου καταστημάτων της και τον τριπλασιασμό των πωλήσεών της που κινείται στα 32,7 εκατ. ευρώ.

Απολύσεις ετοιμάζει και η Estée Lauder

Μετά από απογοητευτικές πωλήσεις στα αεροδρόμια και στην Ασία, η Estée Lauder βλέπει το κόστος και τα αποθέματά της να εκτινάσσονται στα ύψη. Αυτός είναι ο λόγος που επικαλείται για την περικοπή έως και 3.100 θέσεων εργασίας - περίπου 3% έως 5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της.

Ο ιδιοκτήτης της MAC έχει ξεκινήσει ένα σχέδιο μείωσης του κόστους, καθώς οι δαπάνες στην Κίνα, που αποτελούν πρωταρχικό επίκεντρο των παγκόσμιων παραγωγών ειδών πολυτελείας, υφίστανται πίεση από την υψηλότερη ανεργία των νέων και την παρατεταμένη κρίση ιδιοκτησίας. Το προηγούμενο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν από 394 σε 313 εκατ. δολάρια (290 εκατ. ευρώ). Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7,4% στα 4,28 δισεκατομμύρια δολάρια (σχεδόν 4 δισεκατομμύρια ευρώ), κυρίως στις κατηγορίες περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ. Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, σημειώθηκε ακόμη και πτώση των πωλήσεων κατά 8%. Ωστόσο, αυτά τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές. Στο δεύτερο εξάμηνο η Estée Lauder υπολογίζει και πάλι σε διψήφια οργανική ανάπτυξη.

Ο δείκτης της πίτσας και τι μας λέει για τον πληθωρισμό

Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού της πίτσας δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της Eurostat. Σύμφωνα με αυτά τον Δεκέμβριο, η τιμή της πίτσας που αγοράστηκε από το κατάστημα στην ΕΕ ήταν, κατά μέσο όρο, 5,9% υψηλότερη από ό,τι τον Δεκέμβριο του 2022.
Κοιτάζοντας πίσω τον Δεκέμβριο του 2022, ο μέσος όρος ήταν 15,9% υψηλότερος από τον Δεκέμβριο του 2021. Αυτό δείχνει μια πιο αργή ρυθμός πληθωρισμού της τιμής της πίτσας και της το 2023.

Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ο υψηλότερος ετήσιος πληθωρισμός για την πίτσα και την κις τον Δεκέμβριο του 2023 καταγράφηκε στην Ουγγαρία (+13,4%), ακολουθούμενη από το Λουξεμβούργο (+11,3%) και τη Λετονία (+10,6%). Στην άλλη άκρη της κλίμακας, στην Ολλανδία, σημειώθηκε πτώση -0,9%, ενώ μικρές αυξήσεις καταγράφηκαν στη Δανία (+0,6%) και στο Βέλγιο (+1,0%). Η ελληνική πίτσα, που δεν αποτελεί ούτε εθνικό προϊόν, αυξήθηκε μεν αλλά με χαμηλό ρυθμό.