Στα Λατινικά εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών για την τρίτη μέρα εξέτασης των Πανελληνίων 2025 με τους υποψηφίους των ΓΕΛ να μετράνε αντίστροφα για το τελευταίο μάθημα την προσεχή Παρασκευή όπου θα εξεταστούν στην Ιστορία.
Το περιεχόμενο της εξέτασης στα Λατινικά για τις Πανελλήνιες 2025 και ο τρόπος βαθμολόγησης
Για την εξέταση στο μάθημα των Λατινικών της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ τάξης Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου δίνεταιστους υποψηφίους/ες διδαγμένο κείμενο 14-16 στίχων από ένα ή περισσότερα κείμενα και ζητείται από αυτούς/ές: α) να μεταφράσουν από αυτό στη Νέα Ελληνική 10-12 στίχους (20 μονάδες) β) να απαντήσουν στις εξής παρατηρήσεις (σύνολο 80 μονάδες):- Μία (1) παρατήρηση ανοικτού ή κλειστού τύπου από την Εισαγωγή του σχολικού βιβλίου των Μ. Πασχάλη, Γ.Σαββαντίδη, Λατινικά τ. Α’ (10 μονάδες),- μία (1) παρατήρηση ετυμολογική: Συσχέτιση λέξεων της Λατινικής με λέξεις που χρησιμοποιούνται στη Νέα Ελληνική (10 μονάδες),- δύο (2) παρατηρήσεις Γραμματικής (30 μονάδες),- δύο (2) παρατηρήσεις Συντακτικού (30 μονάδες). Καθεμία από τις παρατηρήσεις Γραμματικής και Συντακτικού μπορεί να αναλύεται σε δύο (2) υποερωτήματα.
Πανελλήνιες 2025: Αυτά είναι τα θέματα που εξετάζονται σήμερα στα Λατινικά
Λίγο μετά τις 10 το πρωί δημοσιεύτηκαν στην επίσημη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας τα θέματα στα Λατινικά.
Δείτε τα θέματα στα Λατινικά εδώ
Πανελλήνιες 2025: Όλα τα θέματα και οι απαντήσεις στα Λατινικά από το Μεθοδικό
Το Dnews συμμεριζόμενο το μεγάλο ενδιαφέρον μαθητών,γονέων και καθηγητών για την αμεσότερη και την έγκυρη ενημέρωση για τα Θέματα και τις Απαντήσεις των Πανελληνίων Εξετάσεων 2025, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων ΜΕΘΟΔΙΚΟ, καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων θα σας προσφέρει την πληρέστερη ενημέρωση.
Με την ανακοίνωση των θεμάτων στα Λατινικά από το Υπουργείο Παιδείας, στο Dnews τα δημοσιεύουμε σε πρώτο χρόνο και εν συνεχεία θα δημοσιεύσουμε τις απαντήσεις. Θα υπάρξει ενδελεχής αξιολόγηση και σχολιασμός των θεμάτων, θα αναφερθούμε στα δύσκολα σημεία της εξέτασης και θα έχουμε αναλυτικές απαντήσεις από το φροντιστήριο Μεθοδικό.
Σχολιασμός των Λατινικών από τα Φροντιστήρια ΜΕΘΟΔΙΚΟ
Σήμερα οι μαθητές των Ανθρωπιστικών Επιστημών εξετάζονται στο μάθημα των Λατινικών, για την πρόσβαση στις σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου.
Τα θέματα παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία σε σχέση με τα περσινά. Το 2ο απόσπασμα ανήκει στις ενότητες που προστέθηκαν τα τελευταία χρόνια με τις ερωτήσεις εισαγωγής και ετυμολογικών να κρίνονται αναμενόμενες και τη Γραμματική να ακολουθεί τον τρόπο εξέτασης των προηγούμενων ετών χωρίς να παρουσιάζει εκπλήξεις.
Οι Παρατηρήσεις στο Συντακτικό είναι περισσότερες σε πλήθος και χαρακτηρίζονται αυξημένης δυσκολίας σε σύγκριση με πέρυσι. Γενικά οι εκφωνήσεις είναι σαφείς και οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι αναμένεται να μην δυσκολευτούν να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες.
Η ομάδα Φιλολόγων του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ
ΟΕΦΕ: Τα σχόλια για τα Λατινικά
Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 24 και 39 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές παρόλο που υπεισήλθε σε λεπτομέρειες.
Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα. Ζητήθηκε από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις λατινικές λέξεις της μιας στήλης με τις ελληνικές της άλλης όπου όμως περίσσευαν δύο λέξεις.
Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ζήτησε τη μετατροπή από τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, άσκηση που δε ζητήθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε να μετατραπούν δύο πλάγιες ερωτήσεις σε ευθείες κι ένα ειδικό απαρέμφατο σε κύρια πρόταση κρίσεως. Η Δ2β ήταν συνηθισμένη μεν, επρόκειτο για μια απλή μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, αρκετά απαιτητική δε γιατί έπρεπε να αλλάξουν 9 λέξεις. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.





























