Το WhatsApp ανακοίνωσε ότι πλέον στην εφαρμογή θα εμφανίζονται διαφημίσεις, μια σημαντική αλλαγή στην αρχική φιλοσοφία της εφαρμογής.
Η είσοδος των διαφημίσεων στο app αποτελεί μια επικερδή ευκαιρία για τη Meta και πιθανώς εγείρει ερωτήματα για την ιδιωτικότητα, σχολιάζουν οι New York Times.
Όταν οι Γιαν Κουμ και Μπράιαν Άκτον δημιούργησαν το WhatsApp το 2009, στόχος τους ήταν να φτιάξουν έναν απλό και γρήγορο τρόπο επικοινωνίας, με end-to-end κρυπτογράφηση, κάτι που σημαίνει ότι μηνύματα, φωτογραφίες, βίντεο και κλήσεις είναι μη προσβάσιμα σε τρίτους. Αμφότεροι έφυγαν από την εταιρεία πριν από επτά χρόνια, ενώ νωρίτερα το 2014- η εφαρμογή με τους δύο δισεκατομμύρια χρήστες πέρασε στα χέρια του Facebook- πλέον Meta- έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται στο Updates του WhatsApp. Η εφαρμογή θα συλλέγει κάποια δεδομένα από τους χρήστες- όπως η χώρα, η πόλη και η γλώσσα του, όπως και πώς αλληλεπιδρά με άλλες διαφημίσεις και ποια κανάλια ακολουθεί- για στοχευμένες διαφημίσεις.
Όμως, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα παραμείνει η end-to-end κρυπτογράφηση των μηνυμάτων και των κλήσεων, όπως και ότι δεν σκοπεύει να εμφανίσει διαφημίσεις στις συνομιλίες. Πάντως, όσοι έχουν επιλέξει να συνδέσουν το WhatsApp με τον λογαριασμό τους στο Facebook ή το Instagram, θα βλέπουν περισσότερες στοχευμένες διαφημίσεις.
Οι εταιρείες με κανάλια θα έχουν τη δυνατότητα να προωθούν διαφημίσεις στο Updates και να χρεώνουν συνδρομή για την πρόσβαση σε επιπλέον περιεχόμενο. Το WhatsApp θα παίρνει το 10% αυτής της χρέωσης.
Ο Γουίλ Κάθκαρτ, επικεφαλής του WhatsApp, διαβεβαίωσε τους χρήστες ότι η εφαρμογή θα παραμείνει ασφαλής και θα προστατεύσει την ιδιωτικότητά τους. «Εργαζόμαστε σκληρά για να προστατεύσουμε την ιδιωτικότητα της επικοινωνίας των ανθρώπων. Κάποιοι χρησιμοποιούν το WhatsApp μόνο για ιδιωτικές συνομιλίες και κλήσεις και τίποτα δεν θα αλλάξει σε αυτό», τόνισε.



























