Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εκμεταλλεύονται την πασχαλινή ανάπαυλα για να προετοιμαστούν για τις Πανελλήνιες 2025 και να κάνουν τεστ προσομοίωσης και εντατικές επαναλήψεις στο σύνολο των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Το μάθημα με το οποίο παραδοσιακά ξεκινούν οι εξετάσεις είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η κοινώς λεγόμενη Έκθεση, που δυσκολεύει τους υποψηφίους και καθορίσει σημαντικά τις φετινές τους επιδόσεις.
Το Θέμα Α ζητά την πύκνωση του νοήματος ενός τμήματος του μη λογοτεχνικού κειμένου, είτε ορίζοντας εξαρχής το τμήμα, είτε απαιτώντας να προσδιορίσει ο υποψήφιος σε ποια σημεία του κειμένου πρέπει να στηρίξει την απάντησή του, με βάση αντίστοιχη ερώτηση που του γίνεται. Καλό είναι λοιπόν να διαβάσετε προσεκτικά το Κείμενο/ τα Κείμενα που θα σας δοθούν για να δώσετε εύστοχες απαντήσεις. Το Θέμα Β περιλαμβάνει 3 ερωτήματα που συνδέονται με την κατανόηση, με τη δομή και με τη γλώσσα του μη λογοτεχνικού κειμένου. Εξ αυτών μόνο το ένα ερώτημα μπορεί να έχει δύο σκέλη. Μπορεί να ζητηθεί να απαντήσετε με περιορισμένο αριθμό λέξεων σε ερώτημα που θα ζητά να αποδώσετε με δικά σας λόγια το νόημα τμήματος του κειμένου. Αν ένα από τα κείμενα είναι εικόνα μπορεί να ζητηθεί ο σχολιασμός της ή η συνεξέτασή της με το αντίστοιχο μη λογοτεχνικό κείμενο. Φυσικά στην κατηγορία της κατανόησης μπορεί να έχετε άσκηση της μορφής Σωστό- Λάθος με ή χωρίς αιτιολόγηση.
Όσον αφορά στη δομή του κειμένου μπορεί να τεθούν ερωτήσεις σχετικές με τη λογική οργάνωση μιας παραγράφου ή με τα πλεονεκτήματά της, με τον τίτλο ή το διάγραμμα του κειμένου, με το είδος του κειμένου αλλά και την πρόθεση του συντάκτη. Αντίστοιχα είναι δυνατόν να τεθεί ερώτηση σχετική με τις τακτικές πειθούς. Γλωσσολογικά μπορούν να τεθούν ερωτήσεις σχετικές με τα εκφραστικά μέσα και τις γλωσσικές επιλογές του συντάκτη, δηλαδή ερωτήσεις για το λεξιλόγιο και τα μορφοσυντακτικά φαινόμενα του κειμένου, όπως για παράδειγμα τα χαρακτηριστικά των ρηματικών τύπων, τα σημεία στίξης και άλλα. Το Θέμα Γ αφορά στο περιεχόμενο του Λογοτεχνικού Κειμένου που μας δίνεται και βαθμολογείται με 15 μονάδες. Στο θέμα αυτό συνήθως έχουμε δύο υποερωτήματα, ενώ εκτός από την ερμηνεία του κειμένου με κάποιους τύπους ερωτήσεων ζητείται και το ερμηνευτικό σχόλιο, η προσωπική δηλαδή άποψη του υποψηφίου για το θέμα που δίνεται. Το Θέμα Δ αφορά στην Παραγωγή Λόγου. Βαθμολογείται με 30 μονάδες και απαιτεί την ολοκληρωμένη επιχειρηματολογία για ένα θέμα ή για μία έννοια σχετική με τα μη λογοτεχνικά κείμενα που έχουν δοθεί.
Πανελλήνιες 2025: Dnews και Μεθοδικό συνεργάζονται και σας παρουσιάζουν προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Έκθεση με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων
Τα προτεινόμενα θέματα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα λειτουργούν ως αφορμή για επανάληψη, αλλά και ως προσομοίωση των Εξετάσεων, βοηθώντας τους υποψηφίους να βελτιώνουν τον τρόπο γραφής τους και να αποκτούν την απαιτούμενη εμπειρία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025.
Από την πρεμιέρα των Πανελληνίων 2025, την Παρασκευή 30 Μαΐου, Dnews και Μεθοδικό ενώνουν για μια ακόμη φορά τις δυνάμεις τους και με την ανακοίνωση των θεμάτων θα δημοσιεύουμε σε πρώτο χρόνο τα θέματα που έπεσαν σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα και νωρίς το μεσημέρι θα δημοσιεύουμε τις απαντήσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα. Σήμερα, μπορείτε να δείτε προτεινόμενα θέματα στη Χημεία ενώ τις επόμενες μέρες θα «τσεκάρετε» τις γνώσεις σας σε όλα τα μαθήματα των φετινών εξετάσεων.
Πανελλήνιες 2025: Το πρόγραμμα για τους μαθητές ΓΕΛ
Oι Πανελλήνιες 2025 για τα ΓΕΛ θα αρχίσουν στις 30 Μαΐου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και θα ακολουθήσουν τρεις ημέρες εξετάσεων μαθημάτων Προσανατολισμού, με τελευταία την Παρασκευή 6 Ιουνίου.
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων.Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ.