Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Games
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οικονομία 11.05.2016 14:56

Τα brands γίνονται «ηθικά» και είναι έτοιμα να πολιτικοποιηθούν λόγω social media

Image of Σωτήρης Μπέσκος Σωτήρης Μπέσκος
Τα brands γίνονται «ηθικά» και είναι έτοιμα να πολιτικοποιηθούν λόγω social media Τα brands γίνονται «ηθικά» και είναι έτοιμα να πολιτικοποιηθούν λόγω social media
'Eτοιμες να πάρουν θέση σε αμφιλεγόμενα κοινωνικά και οικονομικά ζητήματα, ακόμη και να πολιτικοποιηθούν, εμφανίζονται τα τελευταία χρόνια οι εμπορικές μάρκες (brands). Κατανοώντας το μήνυμα της ραγδαίας ανάπτυξης των social media, όπως το Facebook ή το Twitter, λειτουργούν κατά κάποιον τρόπο σαν πρόσωπα με συγκεκριμένες απόψεις επί σημαντικών θεμάτων, όπως οι ίσες ευκαιρίες για όλους ή οι γάμοι μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου.

Η τάση αυτή αποτελεί εντεινόμενη πρόκληση για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, οι οποίοι μέρα με την ημέρα μετατρέπονται σε αφηγητές, που αφενός καλούνται να χτίζουν αληθινές ιστορίες για το brand, κι αφετέρου να κρατούν τις σωστές ισορροπίες για μεγάλα ζητήματα της εποχής στη βάση της εταιρικής στρατηγικής. Η τάση αυτή έρχεται δε να "χτίσει" πάνω σε εκείνη που σταδιακά επικράτησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν από την έννοια της ηθικής επιχείρησης (ethical corporation), που είχαν υιοθετήσει εταιρείες όπως η BMW ή η Lego, άρχισε να αναδύεται εκείνη της ηθικής μάρκας (ethical brand).

Τα παραπάνω επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Βασίλης Μουρδουκούτας, διευθυντής ανάπτυξης και εταιρικών υποθέσεων της εταιρείας V & O Communication, με αφορμή ομιλία του σε αποψινή εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο «Το σύγχρονο μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις: Καινοτομίες, τεχνολογίες και στρατηγικές». Την εκδήλωση διοργανώνουν το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB και το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

“Always”, “TOMS”, Μακ Λούαν και και Καρλ Πόπερ

"Θέλοντας και μη, το παιχνίδι με τα social media έχει μπει τόσο πολύ στο μεδούλι των brands, ώστε τα μηνύματά τους έχουν γίνει πολύ πιο κοινωνικά" σημειώνει ο κ.Μουρδουκούτας. 'Οπως εξηγεί, αρχής γενομένης από τις ΗΠΑ, οι καμπάνιες των διάφορων brands δεν δηλώνουν πλέον απλά "είμαι υπέρ του δίκαιου εμπορίου" ή "δίνω ένα ζευγάρι παπούτσια δώρο σε ένα παιδί που το χρειάζεται για κάθε ένα που αγοράζεις εσύ", όπως κάνει η Toms, αλλά παίρνουν θέση σε κοινωνικά ζητήματα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των προϊόντων γυναικείας υγιεινής της μάρκας "Always", που έχει ώς μότο το "empowering women" και ώς στόχο τις ίσες ευκαιρίες για όλες τις γυναίκες.

Υπενθυμίζοντας τον ισχυρισμό του ανατρεπτικού θεωρητικού της επικοινωνίας, Μάρσαλ Μακ Λούαν, ότι "το μέσο είναι το μήνυμα", ο κ.Μουρδουκούτας διερωτάται: "αν το μέσο είναι το βαθύτερο μήνυμα, τα social media ποια φυσιογνωμία έχουν; Είναι ανοιχτά, προσκλητικά, δημοκρατικά, αφού ο καθένας λέει ελεύθερα τη γνώμη του, ίσως είναι μια έκφραση των ανοιχτών κοινωνιών, που ονειρευόταν ο Αυστριακός φιλόσοφος Καρλ Πόπερ” υποστηρίζει και προσθέτει ότι “εφόσον το μέσο είναι το μήνυμα και το μέσο επηρεάζει το πώς σκεπτόμαστε και ζούμε, τα brands, από τη στιγμή που έχουν ασπαστεί τα social media, έχουν διαφοροποιήσει τα μηνύματά τους και τον τρόπο επικοινωνίας τους ως brands κι έχουν γίνει πιο κοινωνικά de facto".

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ 2'

Όσα πρέπει να ξέρετε
για να ξεκινήσετε τη μέρα σας.

* Με την εγγραφή σας στο newsletter του Dnews, αποδέχεστε τους σχετικούς όρους χρήσης

Απόβαση των hippies στη ...Νορμανδία

Τι πρέπει να έχει όμως υπόψη της μια μάρκα, που “εκτίθεται” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; "'Όταν μια μάρκα αποφασίζει να παίξει σε αυτή τη μάχη και να κατέβει στη Νορμανδία των social media για τη δική της D-Day, θα πρέπει να μπει εκεί σαν ...χίπης, να ανοίξει, να χαλαρώσει, να μάθει να ακούει καλά και να καταλαβαίνει, να λέει μια ιστορία, να προσωποποιεί τον χαρακτήρα της. Τα social media δεν έχουν σχέση με σφιχτές γραβάτες" προσθέτει, επισημαίνοντας ότι η παρουσία αυτή πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά.

"Όταν ο ηγέτης του πολυεθνικού ομίλου της Barilla Γκουίντο Μπαρίλα έκανε μια δήλωση ότι είναι υπέρ των παραδοσιακών γάμων μόνο, η εταιρεία χρειάστηκε δύο χρόνια για να διορθώσει τη ζημία που έγινε. Έχοντας παρουσία στα social media εκτίθεσαι και περισσότερο, γι' αυτό και χρειάζεται προσοχή" σημειώνει.

Υπάρχει περίπτωση αυτή η στροφή των brands στη διατύπωση θέσεων για ζητήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα να τα κάνει και στην πράξη πιο "ηθικά" και κοινωνικά ενεργά; "Οταν ένα brand μπαίνει στη δημόσια σφαίρα και λαμβάνει θέση, αλλάζει κι εσωτερικά, στον βαθύτερό του πυρήνα και γίνεται κοινωνικό μπραντ. Υπό αυτή την έννοια, τα brands Θα γίνουν αναγκαστικά πιο ηθικά" σημειώνει.

Τα μπραντ ...“Ομπάμα” και “Μπράνσον”

Σε όλη αυτή τη διαδικασία σημαντικό ρόλο παίζουν τα πρόσωπα, οι CEO των εταιριών για παράδειγμα, προσωπικότητες όπως ο Ρίτσαρντ Μπράνσον της Virgin, τους οποίους οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να αξιοποιήσουν ώς ιδιαίτερες φιγούρες. Το μήνυμα έχουν πιάσει και οι πολιτικοί. "Σήμερα από τη μία πλευρά βλέπουμε την πολιτική να χάνει τα ερείσματά της και από την άλλη τους πολιτικούς να διαχειρίζονται τον εαυτό τους ώς brand. Χαρακτηριστικά τέτοια παραδείγματα είναι ο Ομπάμα και ο πρωθυπουργός του Καναδά, Τριντό, οι οποίοι χρησιμοποιώντας τεχνικές του μάρκετινγκ διαμορφώνουν για τον εαυτό τους συγκεκριμένες ταυτότητες, συμβολικό πλαίσιο και αναπαραστάσεις" σημειώνει.

Marketeers και ομηρικές αφηγήσεις

Σε όλο αυτό το σκηνικό, ποια είναι η μεγάλη πρόκληση για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ; "Δεν αρκεί να κάνεις επιχειρησιακή έρευνα και να εφαρμόζεις τις αρχές του μάρκετινγκ. Χρειάζεται μεν να γνωρίζεις καλά τον Φίλιπ Κότλερ (σ.σ. τον πιο διάσηµο, ίσως, και επιδραστικό θεωρητικό και καθηγητή του μάρκετινγκ), αλλά πρέπει επίσης να μπορείς να πεις μια ιστορία που αξίζει κάποιος να την ακούσει, να μπορείς να αφηγηθείς. Να γίνεις ένας μικρός Όμηρος των αφηγήσεων, να χτίσεις ενδιαφέρουσες ιστορίες" καταλήγει.

# TAGS

  • brands
  • SOCIAL MEDIA
  • ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Merry Friday στα Public: Η αγαπημένη 3for2 προσφορά επιστρέφει σε Παιχνίδια, Χαρτικά & Είδη Δώρων!

Merry Friday στα Public: Η αγαπημένη 3for2 προσφορά επιστρέφει σε Παιχνίδια, Χαρτικά & Είδη Δώρων!

ΔΕΗ: Φως στο φόβο των γυναικών στις νυχτερινές μετακινήσεις

ΔΕΗ: Φως στο φόβο των γυναικών στις νυχτερινές μετακινήσεις

Όταν οι διαβάσεις ξεθωριάζουν, ποιος προστατεύει τα παιδιά μας;

Όταν οι διαβάσεις ξεθωριάζουν, ποιος προστατεύει τα παιδιά μας;

Από τη συνδρομή στο Netflix… στην εποχή της αυτοματοποίησης

Από τη συνδρομή στο Netflix… στην εποχή της αυτοματοποίησης

Καρκίνος μαστού: Η σύγχρονη προσέγγιση σε μια παλιά νόσο

Καρκίνος μαστού: Η σύγχρονη προσέγγιση σε μια παλιά νόσο

Οι αγρότες τρομάζουν την κυβέρνηση – Το Μαξίμου αναζητά νέα στρατηγική, ελπίζει στον... χρόνο

Οι αγρότες τρομάζουν την κυβέρνηση – Το Μαξίμου αναζητά νέα στρατηγική, ελπίζει στον... χρόνο

Ξύλο και χημικά δυναμώνουν τα μπλόκα των αγροτών

Ξύλο και χημικά δυναμώνουν τα μπλόκα των αγροτών

Επιστροφή ενοικίου: Πώς και πότε γίνονται οι διορθώσεις μετά το φιάσκο της πληρωμής

Επιστροφή ενοικίου: Πώς και πότε γίνονται οι διορθώσεις μετά το φιάσκο της πληρωμής

Ο Αλέξης θέτει το θέμα της εναλλακτικής διακυβέρνησης

Ο Αλέξης θέτει το θέμα της εναλλακτικής διακυβέρνησης

Η αδύνατη αυτοδυναμία, το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ, οι κυβερνήσεις συνεργασίας και τα νέα κόμματα

Η αδύνατη αυτοδυναμία, το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ, οι κυβερνήσεις συνεργασίας και τα νέα κόμματα

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν δε φάτε για 36 ώρες

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν δε φάτε για 36 ώρες

Συναγερμός για σαλμονέλα σε φουντούκια – Μπλόκο στα ελληνικά σύνορα

Συναγερμός για σαλμονέλα σε φουντούκια – Μπλόκο στα ελληνικά σύνορα

Εμμηνόπαυση και Ρευματικό Νόσημα: Πόσο επηρεάζει τη ζωή μου;

Εμμηνόπαυση και Ρευματικό Νόσημα: Πόσο επηρεάζει τη ζωή μου;

Καρκίνος: Κίνδυνος κατάθλιψης στους μακροχρόνιους επιζώντες από τη νόσο

Καρκίνος: Κίνδυνος κατάθλιψης στους μακροχρόνιους επιζώντες από τη νόσο

Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την αποθήκευση στα φωτοβολταϊκά

Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την αποθήκευση στα φωτοβολταϊκά

Ηλεκτρισμός: Οριακή πτώση της ζήτησης τον Οκτώβριο- Πώς μοιράζεται η «πίτα» της λιανικής

Ηλεκτρισμός: Οριακή πτώση της ζήτησης τον Οκτώβριο- Πώς μοιράζεται η «πίτα» της λιανικής

Στοχευμένες αλλαγές στο Αποθεματικό Σταθερότητας από την Κομισιόν- «μαξιλάρι» για την εκκίνηση του ETS2

Στοχευμένες αλλαγές στο Αποθεματικό Σταθερότητας από την Κομισιόν- «μαξιλάρι» για την εκκίνηση του ETS2

Στο τραπέζι του διαλόγου Eurelectric και βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος

Στο τραπέζι του διαλόγου Eurelectric και βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος

Ενεργειακό κόστος: Στο «περίμενε» για τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης η βιομηχανία

Ενεργειακό κόστος: Στο «περίμενε» για τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης η βιομηχανία

Επίδομα θέρμανσης: Ξεπέρασαν τις 895.000 οι αιτήσεις- Τα SOS για τις κοινόχρηστες δαπάνες

Επίδομα θέρμανσης: Ξεπέρασαν τις 895.000 οι αιτήσεις- Τα SOS για τις κοινόχρηστες δαπάνες

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αττική Οδός: Φωτιά σε αυτοκίνητο στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο

Ελλάδα 14:49

Πάρκο Σταύρος Νιάρχος: Όλες οι δωρεάν εκδηλώσεις του Δεκεμβρίου

Entertainment 14:49

Είστε κουμπάρος του πρωθυπουργού κύριε;

Ο Πληροφοριοδότης 14:48

Δούκας: Η κυβέρνηση εκδικείται τους Δήμους - Τιτάνια προσπάθεια να μην αυξήσουμε τα δημοτικά τέλη

Πολιτική 14:41

Ξεκινά την Κυριακή το «ξήλωμα» των τρόλεϊ, η πρώτη περιοχή που καταργούνται

Ελλάδα 14:35

Χριστούγεννα 2025: Γιατί στολίζουμε δέντρο - Το έθιμο με το καράβι

Life 14:29
Όλες Οι Ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Είναι γελοίο, δυστυχώς ζούμε στην Ελλάδα»: Οργή από δικαιούχους για την επιστροφή ενοικίου

Οικονομία 17:53

Μπλόκα αγροτών: Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις - Πού είναι κλειστή η εθνική οδός

Ελλάδα 18:18

Μπλόκα αγροτών: «Σπάσαμε τον τσαμπουκά της κυβέρνησης» - Αύριο νέα συνέλευση

Ελλάδα 20:02

Πώς συνέβη το θανατηφόρο τροχαίο στη Λούτσα: Ο 24χρονος είχε έρθει Ελλάδα για την ορκωμοσία της κοπέλας του

Ελλάδα 19:09

Σίσσυ Χρηστίδου: «Ανατρίχιασα όταν το είπε» - Η on air συγκίνησή της για τον διάλογο με ηλικιωμένο

Life 18:12
Ειδήσεις από την Περιφέρεια - σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα ενημερωτικά μέσα της Περιφέρειας

# HOT TOPICS

  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΤΙΜΕΣΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

αναλύσεις & ρεπορτάζ
από την συντακτική ομάδα τουDnews

ΤΙΜΕΣ ΡΕΥΜΑ ΤΙΜΕΣ ΦΥΣ. ΑΕΡΙΟ

Σχετικά Άρθρα

Διάλειμμα μίας εβδομάδας από τα social media: Τα οφέλη για την ψυχική υγεία

Διάλειμμα μίας εβδομάδας από τα social media: Τα οφέλη για την ψυχική υγεία

Υγεία 27.11.2025 10:24
Αγαπημένα καρτούν στην εποχή του AI και των social media

Αγαπημένα καρτούν στην εποχή του AI και των social media

Entertainment 26.11.2025 17:50
«Κόφτη» στα social media για τα παιδιά κάτω των 16 ετών ζητά το ΕΚ

«Κόφτη» στα social media για τα παιδιά κάτω των 16 ετών ζητά το ΕΚ

Διεθνή 26.11.2025 14:51
Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη: Επιδημία ο εθισμός στα smartphone και τα social media

Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη: Επιδημία ο εθισμός στα smartphone και τα social media

Τεχνολογία 25.11.2025 17:40

NETWORK

Μεγαλόπολη: Σήμερα ανακοινώνονται οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2027

Μεγαλόπολη: Σήμερα ανακοινώνονται οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2027

ienergeia.gr 12.01.2025 - 13:17
Συναγερμός για σαλμονέλα σε φουντούκια – Μπλόκο στα ελληνικά σύνορα

Συναγερμός για σαλμονέλα σε φουντούκια – Μπλόκο στα ελληνικά σύνορα

healthstat.gr 12.01.2025 - 13:14
ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: Χρυσά μπόνους για αποτυχίες: Ο ΔΕΔΔΗΕ επιβραβεύει τα στελέχη του, στέλνοντας τον λογαριασμό στους πολίτες

ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: Χρυσά μπόνους για αποτυχίες: Ο ΔΕΔΔΗΕ επιβραβεύει τα στελέχη του, στέλνοντας τον λογαριασμό στους πολίτες

ienergeia.gr 12.01.2025 - 12:08
Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν δε φάτε για 36 ώρες

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν δε φάτε για 36 ώρες

healthstat.gr 12.01.2025 - 13:52
Sungrow European C&I ESS Summit: Η Sungrow παρουσίασε τη νέα λύση C&I αποθήκευσης ενέργειας, PowerKeeper

Sungrow European C&I ESS Summit: Η Sungrow παρουσίασε τη νέα λύση C&I αποθήκευσης ενέργειας, PowerKeeper

ienergeia.gr 12.01.2025 - 13:52
Δίαιτα: Η «βασίλισσα» στην απώλεια βάρους

Δίαιτα: Η «βασίλισσα» στην απώλεια βάρους

healthstat.gr 12.01.2025 - 14:20
Γεωργιάδης: «Γενικός μέσος όρος ικανοποίησης 4,07/5 από τους πολίτες που νοσηλεύτηκαν στο ΕΣΥ»

Γεωργιάδης: «Γενικός μέσος όρος ικανοποίησης 4,07/5 από τους πολίτες που νοσηλεύτηκαν στο ΕΣΥ»

healthstat.gr 12.01.2025 - 13:50
ΑΝΑΚΕΜ: Ημερίδα με θέμα «Εναλλακτική Διαχείριση ΑΕΚΚ στα ιδιωτικά και δημόσια έργα στην ΠΕ Ξάνθης

ΑΝΑΚΕΜ: Ημερίδα με θέμα «Εναλλακτική Διαχείριση ΑΕΚΚ στα ιδιωτικά και δημόσια έργα στην ΠΕ Ξάνθης

ienergeia.gr 12.01.2025 - 13:12
Dnews

ΟΠΙΝΙΟΝ ΠΟΣΤ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. "OPINIONPOST" Διεύθυνση: ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ 8, 16346 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΘΗΝΑ, Ελλάδα
ΑΦΜ: 800961697 - ΔΟΥ: Φ.Α.Ε. Πειραιά
ΑΡ. ΓΕΜΗ: 145803601000
Τηλ: 210 7517080
E-mail: info@dnews.gr

Domain name: Dnews.gr (Dikaiologitika.gr)
Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθύνων Σύμβουλος: Νίκος Ανδριόπουλος (andriopoulos@opinion-post.gr)
Ιδιοκτησία: OPINIONPOST A.E. - Μέτοχοι: ENERGY REGISTER Α.Ε. / Ανδριόπουλος Νικόλαος
Δικαιούχος Domain: OPINIONPOST A.E. - Διαχειριστής Domain: Σωτήρης Μπέσκος
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Παναγιώτης Ευθυμιάδης
Διευθυντής Σύνταξης: Κώστας Σαρρηκώστας

  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • COOKIES
  • ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μέλος ΕΝΕΔ

Copyright © 2011 - 2025 OpinionPost S.A. All rights reserved.

Developed by Nuevvo.

ΜΕΛΟΣ #242054 Μ.Η.Τ. Μέλος #242054 του Μ.Η.Τ.
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Life
  • Παιδεία
  • Υγεία
  • Αθλητισμός
  • Επιστήμη
  • Επιχειρήσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Ο Πληροφοριοδότης
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Τεχνολογία
  • Auto - Moto
  • Entertainment
  • Market Maven
  • News In English
  • Opinions
  • Ειδήσεις Από Την Περιφέρεια
  • Όλες οι Ειδήσεις
Games