Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Dnews
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • ENTERTAINMENT
  • NEWS IN ENGLISH
Games
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Διεθνή 19.10.2014 10:05

Οι κορυφαίοι καλλιτέχνες της εποχής έφτιαξαν το ψηφιδωτό στην Αμφίπολη

Image of Σωτήρης Μπέσκος Σωτήρης Μπέσκος
Οι κορυφαίοι καλλιτέχνες της εποχής έφτιαξαν το ψηφιδωτό στην Αμφίπολη Οι κορυφαίοι καλλιτέχνες της εποχής έφτιαξαν το ψηφιδωτό στην Αμφίπολη
Οι κορυφαίοι καλλιτέχνες της εποχής έφτιαξαν το ψηφιδωτό στην Αμφίπολη «Το ψηφιδωτό στην Αμφίπολη είναι από τα ωραιότερα δείγματα βοτσαλωτού ψηφιδωτού που έχω δει και της αρχαίας ελληνικής τέχνης γενικότερα. Εδώ το ψηφιακό αναδεικνύεται ως μια από τις ευγενέστερες τέχνες της εποχής».

Η Δάφνη Αγγελίδου συγκαταλέγεται στους ελάχιστους σήμερα καλλιτέχνες που δημιουργούν ψηφιδωτά. Είναι ζωγράφος και αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, στο εργαστήριο Ψηφιδωτού.

Σήμερα εστιάζει τη ματιά της στο εντυπωσιακό ψηφιδωτό του Τύμβου Καστά της Αμφίπολης που η θεματολογία του παραπέμπει στο γνωστό μυθολογικό θέμα της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα.

Η γνωστή εικαστικός μάς μιλάει επίσης για τους καλλιτέχνες που δημιούργησαν αυτά τα ποιοτικά έργα αλλά και για τα μυστικά της τέχνης τους.
«Αυτό που μου φαίνεται πιο ενδιαφέρον στο ψηφιδωτό της Αμφίπολης είναι η μεταφυσική διάθεση στο θέμα του. Ο Ερμής Ψυχοπομπός είναι μια εκπληκτική μορφή, έτσι όπως τον είδα από τις φωτογραφίες. Μου θυμίζει κάποιους πίνακες της Αναγέννησης ο τρόπος που στρέφει το κεφάλι του. Εχει μια αμεσότητα το βλέμμα του Ερμή προς το θεατή που είναι συγκλονιστική, σε συναρπάζει. Καταλαβαίνεις όλο αυτό που πρόκειται να διαμειφθεί, μεταξύ θανάτου και ζωής».

Το καταλαβαίνεις με έναν τρόπο πολύ ποιητικό…

Είναι πράγματι πάρα πολύ ποιητική όλη η σύλληψη για ψηφιδωτό. Η Περσεφόνη οδηγείται στον Κάτω Κόσμο κι έτσι γίνεται χειμώνας στη γη. Υπάρχει μια μεταφορά ότι και η απουσία του νεκρού θα φέρει χειμώνα στη γη. Συνήθως έχουνε πολύ πιο ρεαλιστικές απεικονίσεις επειδή πρόκειται για μια τέχνη σκληρή και αδρή. Βλέπουμε μυθολογικές σκηνές σε δημόσιους χώρους ή σκηνές κυνηγιού σε ανδρώνες, σε μέρη όπου μεγαλώνουν άνδρες. Και αυτό επειδή το κυνήγι αποτελεί ανδρική δραστηριότητα και παράλληλα δραστηριότητα που παραπέμπει σε ευγενή καταγωγή. Οπως το βασιλικό κυνήγι του λιονταριού ή το κυνήγι της ελάφου στην Πέλλα. Γενικά υπάρχει μεγάλη σχέση μεταξύ της θεματογραφίας του ψηφιδωτού και της λειτουργίας του χώρου στον οποίο βρίσκεται.

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ 2'

Όσα πρέπει να ξέρετε
για να ξεκινήσετε τη μέρα σας.

* Με την εγγραφή σας στο newsletter του Dnews, αποδέχεστε τους σχετικούς όρους χρήσης

Στο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης η αρχιτεκτονική σύλληψη είναι μοναδική. Εχουμε τις Σφίγγες, τις Καρυάτιδες, τώρα αυτό το υπέροχο ψηφιδωτό και ποιος ξέρει τι άλλο ακόμα θα «βγάλει» η ανασκαφή.

Πρόκειται πραγματικά για ένα μοναδικό σύνολο. Το δε ψηφιδωτό, για το οποίο μπορώ να μιλήσω, με την ιδιότητά μου ως καλλιτέχνιδος και όχι ως αρχαιολόγου, είναι εξαιρετικής ποιότητας. Με υπέροχα χρώματα, εκπληκτικά. Το «πλάσιμό» του είναι πολύ πιο ζωγραφικό απ’ ό,τι σε άλλα παρόμοια βοτσαλωτά ψηφιδωτά.

Αναφερθήκατε προηγουμένως στη σχέση της θεματολογίας του ψηφιδωτού με το χώρο στον οποίο βρίσκεται. Ποια άλλα στοιχεία καθορίζουν αυτή τη σχέση;

Επειδή το ψηφιδωτό είναι μια διακόσμηση προσπαθεί πάντα όταν είναι σε ένα αρχιτεκτόνημα να μην πάρει το ρόλο του αρχιτεκτονήματος. Δηλαδή όταν είναι τοιχογραφία δεν πρέπει να βγάζει ψεύτικο ανάγλυφο, ούτε ψεύτικο βάθος φόντου. Δεν πρέπει να ξεφεύγει από την επιφάνεια του τοίχου. Οταν είναι δάπεδο δεν πρέπει να βγάζει βάθος. Δεν μπορείς να περπατήσεις πάνω σε κάτι που σου δημιουργεί την αίσθηση ότι θα σε «ρουφήξει». Είναι πολύ βασικό στην αρχιτεκτονική του χώρου να μη δημιουργούνται «τρύπες» εφόσον το ψηφιδωτό παίζει ένα διακοσμητικό ρόλο. Κι εκεί ακριβώς βρίσκεται η μεγαλοπρέπεια αυτού του υλικού. Γιατί παρόλο που στέκεται πάντα στην επιφάνεια, έχει μοναδική εικαστική αξία. Παρόλο που είναι διακόσμηση, δεν είναι τελικά διακόσμηση. Πρόκειται για μοναδικά έργα τέχνης που, κατά κάποιον τρόπο, ισορροπούν στο κενό. Το ίδιο ισχύει με τις τοιχογραφίες στις εκκλησίες. Υπάρχει το χρυσό φόντο μέσα από το οποίο οι μορφές βγαίνουν μυστηριακές και κατά κάποιον τρόπο προσπαθούν να αναιρέσουν την αρχιτεκτονική μορφή του κτιρίου. Δηλαδή προσέχει κανείς μόνο αυτούς τους άγιους που συνήθως κοιτάνε κατάματα το θεατή. Οπως συμβαίνει με τα επιτοίχια ψηφιδωτά, έτσι και στο ψηφιδωτό της Αμφίπολης οι μορφές αυτές στέκονται στην επιφάνεια, είναι όμως περίτεχνα πλασμένες χωρίς να δημιουργούν βάθος με προοπτική. Το ίδιο βλέπουμε και στο μεγάλο ψηφιδωτό του Αλεξάνδρου που αποκαλύφθηκε στην Πομπηία.

Πρόκειται για ένα από τα πιο διάσημα ψηφιδωτά έργα…

Είναι τόσο σημαντικό αυτό το ψηφιδωτό ώστε με λίγους ανθρώπους και με ελάχιστα στοιχεία εικονίζεται μια από τις επιβλητικότερες πολεμικές σκηνές στην ιστορία της τέχνης. Γι’ αυτό και ο ο Γκαίτε βλέποντας ένα σκίτσο έγραψε: «Η εποχή μας και οι μελλοντικές εποχές δεν θα μπορέσουν να αποδώσουν δικαιοσύνη σε αυτό το θαύμα της τέχνης και ύστερα από μελέτη και εξέταση θα είμαστε υποχρεωμένοι να ξαναγυρίσουμε και πάλι σε μια φάση καθαρού και απλού θαυμασμού». Υπάρχει μια τρομερή σοφία στον τρόπο σύλληψης αυτού του ψηφιδωτού και στην οικονομία των υλικών και της αφήγησης.

Στο ψηφιδωτό της Αμφίπολης ποια άλλα στοιχεία σάς προκαλούν το θαυμασμό;

Εκτός από τη μορφή του Ερμή, με το εξαιρετικό πλάσιμό του, τον τρόπο που κοιτάζει το θεατή, είναι εξαιρετικές οι μορφές των αλόγων. Είναι πάρα πολύ καλά δουλεμένα γιατί φαίνονται όλες οι λεπτομέρειες με τις μικρές χρωματικές διαβαθμίσεις. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το ένα άλογο είναι πιο μπροστά και το άλλο πιο πίσω, πείθεσαι ότι αυτό το άρμα κινείται πολύ γρήγορα και έντονα. Η παράσταση των επιπέδων όπου ισορροπούν τα άλογα και οι μορφές δημιουργούν μια περίτεχνη αυταπάτη βάθους.

Οι καλλιτέχνες που δημιουργούσαν τόσο ποιοτικά ψηφιδωτά έργα ήταν παράλληλα και εξαιρετικοί ζωγράφοι;

Πιστεύω ότι αποκλείεται να μην ξέρανε από ζωγραφική. Οι καλλιτέχνες που ασχολούνται με το ψηφιδωτό είναι πάντα καλλιτέχνες που προέρχονται από το χώρο της ζωγραφικής ή και της γλυπτικής και γνωρίζουν πάρα πολύ καλά σχέδιο. Το ψηφιδωτό είναι ένα υλικό που δεν μπορείς να το δουλέψεις χωρίς σχέδιο. Δεν μπορείς να περάσεις μια λαζούρα και να κρύψεις κάτι ή να το αλλάξεις μετά. Πρέπει να έχεις μεγάλη εμπειρία για να συνθέσεις τις μορφές και τα υπόλοιπα στοιχεία της σύνθεσης. Αρα χρειάζεται πολύ καλή οργάνωση και εξαιρετικό σχέδιο. Από αυτό συμπεραίνω ότι οι τεχνίτες που επελέγησαν για να κάνουν τα ψηφιδωτά, ας πούμε της Πέλλας και της Αμφίπολης, πρέπει να ήταν από τους καλύτερους της εποχής.

Προφανώς δεν δουλεύανε μόνοι τους…

Πιθανόν να υπήρχαν και βοηθοί οι οποίοι μαζεύανε τα βότσαλα, κάνανε τις βοηθητικές εργασίες. Αυτό το γνωρίζουμε σίγουρα για τα αυτοκρατορικά συνεργεία της Κωνσταντινούπολης, επειδή υπάρχουν πολλές μαρτυρίες. Γνωρίζουμε, δηλαδή, ότι άλλοι μαζεύανε τις ψηφίδες, οι πιο ταπεινοί εργάτες ας πούμε του συνεργείου, άλλοι τις κόβανε -δεν είχανε άλλη δουλειά, μόνο κόβανε ψηφίδες-, άλλοι τις ταξινομούσανε. Κάποιος έκανε την ψηφοθέτηση στα αρχικά σχέδια, άλλος την έκανε μόνο σε ρούχα. Οι εξαιρετικοί καλλιτέχνες κάνανε μόνο τα πρόσωπα. Στον Οσιο Λουκά, στη Φωκίδα, έχουμε διαφορετικής τεχνοτροπίας πρόσωπα. Τα είχαν αναλάβει εξολοκλήρου διαφορετικοί καλλιτέχνες, δεν ξέρουμε ποιοι φυσικά.

Μας περιγράφετε μια εξαιρετικά χρονοβόρα καλλιτεχνική διαδικασία.

Οπωσδήποτε πολύ χρονοβόρα. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι δεν είναι εύκολη η επιλογή των υλικών, των χρωμάτων, το στάδιο της κατασκευής. Απαιτεί πολύ χρόνο και χρήμα. Πάντα τα ψηφιδωτά -ειδικά στη βυζαντινή περίοδο- βλέπουμε ότι τα χρησιμοποιούν οι αυτοκράτορες ως επίδειξη πλούτου. Δεν είναι τυχαίο ότι την εποχή του Ιουστινιανού και της Θεοδώρας έγιναν τα υπέροχα ψηφιδωτά της Ραβέννας με ημιπολύτιμους λίθους και χρυσό και αναδείχτηκε το ψηφιδωτό ως το τελειότερο μέσο έκφρασης ολόκληρης της βυζαντινής εποχής.


Ποιες είναι οι διαφορές και οι ομοιότητες ανάμεσα στη σύγχρονη τέχνη του ψηφιδωτού και την αρχαία;
Το σημερινό ψηφιδωτό έχει αλλάξει τελείως. Η σύγχρονη τέχνη έχει ενσωματώσει κάθε είδους στοιχείο στην έκφρασή της. Τα ψηφιδωτά δεν τοποθετούνται πλέον μόνο μέσα στην αρχιτεκτονική ή στη διακόσμηση κατοικιών και επιφανειών αλλά γίνονται ολόγλυφα, γίνονται γλυπτά, γίνονται φορητά εικαστικά έργα… Η εικονογραφία είναι τελείως διαφορετική. Καταγράφει την προσωπική ιστορία που θέλει να αφηγηθεί ο κάθε καλλιτέχνης.
Να υποθέσω πως η τεχνική παραμένει η ίδια.

Οπωσδήποτε η τεχνική είναι πολύ σημαντική γιατί αν παρακάμψεις την τεχνική δεν μιλάμε πλέον για ψηφιδωτό. Η ψηφίδα είναι ψηφίδα, μπορεί όμως να έχει αλλάξει μέγεθος, σχήμα, μορφή και μπορούν να ενσωματωθούν και άλλα στοιχεία στο ψηφιδωτό. Εχουμε εξαιρετικά δείγματα από σύγχρονους καλλιτέχνες. Για παράδειγμα, υπάρχουν καταπληκτικές τεράστιες τοιχογραφίες που έχουν γίνει από ιταλικό εργαστήρι, στις οποίες μεταφέρθηκαν, σε ψηφιδωτό, έργα του Σαγκάλ.

Αντίστροφη μέτρηση για το «μυστικό του τάφου»

Πρόκειται για ένα μνημείο που δεν έχει σταματήσει στιγμή να μας ξαφνιάζει. Από τις πρώτες κιόλας ημέρες που ξεκίνησε η ανασκαφή του. Πρώτα ήλθαν στο φως οι επιβλητικές Σφίγγες, μετά οι αέρινες Καρυάτιδες και τώρα ένα εξαίσιο ψηφιδωτό, το πρώτο που εντοπίζεται σε μακεδονικό τάφο.

Η αποκάλυψη, την προηγούμενη Πέμπτη, ολόκληρου του ψηφιδωτού δαπέδου και του μύθου που μας «αφηγείται» την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα πρόσθεσε μια ακόμη πολύτιμη «ψηφίδα» στις μοναδικότητες που συγκροτούν αυτό το εντελώς ξεχωριστό, σε διεθνές επίπεδο, μνημείο-μουσείο.

Και μετά το ψηφιδωτό, τι; Το βέβαιο είναι πως δεν πρόκειται να πλήξουμε. Από τον πρώτο και το δεύτερο θάλαμο -όπου εντοπίστηκε το ψηφιδωτό δάπεδο- απομακρύνθηκαν εντελώς τα χώματα που κάλυπταν το εσωτερικό τους. Χθες η ανασκαφική ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη έπιασε δουλειά στον τρίτο θάλαμο. Η υποστύλωσή του έχει ολοκληρωθεί αλλά πρέπει να απομακρυνθούν τα χώματα που σχηματίζουν «βουνό». Η απομάκρυνση των χωμάτων θα αποκαλύψει τον τρόπο που επικοινωνεί ο επικλινής, τρίτος θάλαμος με το τέταρτο θύρωμα που έχει εντοπιστεί στη βορεινή πλευρά του και σε βάθος περίπου δύο μέτρων. Εκεί βαθιά στη γη πιθανολογείται πως κρύβεται και το μυστικό του τάφου.

Λόγω της υψομετρικής διαφοράς, οι αρχαιολόγοι εικάζουν πως στο τέταρτο θύρωμα φτάνει κανείς μέσω μιας ράμπας ή σκάλας. Τι βρίσκεται πίσω από αυτό το νέο «άνοιγμα»; Ενας ακόμη θάλαμος ίσως, μία κρύπτη; Προς τα μέσα της εβδομάδας κάποια από αυτά τα ερωτήματα ίσως να έχουν απαντηθεί.

πηγη: Ελευθερος Τύπος

# TAGS

  • ΑΜΦΙΠΟΛΗ
  • ΨΗΦΙΔΩΤΟ
  • ΤΑΦΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Η μαγεία των Χριστουγέννων ξεκινά από τα Public

Η μαγεία των Χριστουγέννων ξεκινά από τα Public

Η Stoiximan παρουσιάζει τη νέα της εικόνα

Η Stoiximan παρουσιάζει τη νέα της εικόνα

Όταν οι αρθρώσεις αρχίζουν να μιλούν, είναι καιρός να τις ακούσεις

Όταν οι αρθρώσεις αρχίζουν να μιλούν, είναι καιρός να τις ακούσεις

Η εποχή του Universal Exchange: Η Bitget επαναπροσδιορίζει την ψηφιακή οικονομία

Η εποχή του Universal Exchange: Η Bitget επαναπροσδιορίζει την ψηφιακή οικονομία

26 μοναδικές προτάσεις δώρων για το 2026, από 10€ έως 200€ μόνο από το στίγκα!

26 μοναδικές προτάσεις δώρων για το 2026, από 10€ έως 200€ μόνο από το στίγκα!

Στους ώμους των αγροτών μια ολόκληρη κοινωνία

Στους ώμους των αγροτών μια ολόκληρη κοινωνία

3ος Πανελλήνιος Γραπτός ΑΣΕΠ - Ο γλωσσικός συλλογισμός «Σωστό/Λάθος/Δεν μπορώ να πω»

3ος Πανελλήνιος Γραπτός ΑΣΕΠ - Ο γλωσσικός συλλογισμός «Σωστό/Λάθος/Δεν μπορώ να πω»

Τελική ευθεία για φόρους και δηλώσεις: Όλες οι εκκρεμότητες έως 31 Δεκεμβρίου

Τελική ευθεία για φόρους και δηλώσεις: Όλες οι εκκρεμότητες έως 31 Δεκεμβρίου

Επιστροφή ενοικίου: Τελευταία ευκαιρία για άμεση πληρωμή, γιατί το ποσό βγαίνει «μικρότερο»

Επιστροφή ενοικίου: Τελευταία ευκαιρία για άμεση πληρωμή, γιατί το ποσό βγαίνει «μικρότερο»

Οι επόμενες πληρωμές για συντάξεις, ΔΥΠΑ, επιδόματα και Δώρο Χριστουγέννων

Οι επόμενες πληρωμές για συντάξεις, ΔΥΠΑ, επιδόματα και Δώρο Χριστουγέννων

Η γρίπη K σαρώνει - Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα;

Η γρίπη K σαρώνει - Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα;

Χριστούγεννα: Πώς η κανέλα έγινε η δημοφιλής μυρωδιά των γιορτών

Χριστούγεννα: Πώς η κανέλα έγινε η δημοφιλής μυρωδιά των γιορτών

Το ρόφημα που ανεβάζει την αρτηριακή πίεση πιο γρήγορα από το αλάτι

Το ρόφημα που ανεβάζει την αρτηριακή πίεση πιο γρήγορα από το αλάτι

Φαρμακευτική κάνναβη: Τα οφέλη και οι κίνδυνοι - Τι αποκαλύπτει μεγάλη ανάλυση

Φαρμακευτική κάνναβη: Τα οφέλη και οι κίνδυνοι - Τι αποκαλύπτει μεγάλη ανάλυση

Οι ενεργειακοί πάροχοι στο «παιχνίδι» των τηλεπικοινωνιών- Αυξάνονται οι συμμαχίες και ο ανταγωνισμός

Οι ενεργειακοί πάροχοι στο «παιχνίδι» των τηλεπικοινωνιών- Αυξάνονται οι συμμαχίες και ο ανταγωνισμός

RED III: Δίμηνη προθεσμία συμμόρφωσης στους κανόνες δίνει η Κομισιόν- Στο κάδρο η Ελλάδα και άλλες 7 χώρες

RED III: Δίμηνη προθεσμία συμμόρφωσης στους κανόνες δίνει η Κομισιόν- Στο κάδρο η Ελλάδα και άλλες 7 χώρες

Κομισιόν: 1,3 τρισ. ευρώ για τα δίκτυα έως το 2040 – Ποια ελληνικά projects εντάσσονται στις «ενεργειακές λεωφόρους»

Κομισιόν: 1,3 τρισ. ευρώ για τα δίκτυα έως το 2040 – Ποια ελληνικά projects εντάσσονται στις «ενεργειακές λεωφόρους»

Πάνω από 500 εκατ. ευρώ το έλλειμμα ΕΛΥΚΩ – Άμεση παρέμβαση από την Πολιτεία ζητά ο ΕΣΠΕΝ

Πάνω από 500 εκατ. ευρώ το έλλειμμα ΕΛΥΚΩ – Άμεση παρέμβαση από την Πολιτεία ζητά ο ΕΣΠΕΝ

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

Τα αγροτικά μπλόκα βαρόμετρο για τη ζήτηση καυσίμων- Ανθεκτική η αγορά με οριακή τάση ανόδου τιμών

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΗΠΑ: Πυροβολισμοί στο πανεπιστήμιο Brown - Τουλάχιστον 2 νεκροί και 8 σε κρίσιμη κατάσταση

Διεθνή 03:17

ΗΠΑ: Πυροβολισμοί στο Πανεπιστήμιο Brown - Πληροφορίες για πολλά θύματα (Βίντεο)

Διεθνή 23:57

Σε μπλόκο της Τροχαίας που έκανε αλκοτέστ στην Αθήνα ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Πολιτική 23:53

Τροχαίο δυστύχημα στη Χίο: Νεκρός οδηγός μοτοσικλέτας που παρέσυρε ηλικιωμένο πεζό

Ελλάδα 23:40

Ροβανιέμι: Το μήνυμα αγάπης του Άγιου Βασίλη από το παραμυθένιο χωριό (Βίντεο)

Διεθνή 23:32

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Το 2026 θα λειτουργήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο στο 100%

Πολιτική 23:18
Όλες Οι Ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση της ΕΦΣΥΝ - Το μήνυμα της νέας ιδιοκτησίας

Ο Πληροφοριοδότης 12:17

Ανατροπή με κλειστά καταστήματα την Κυριακή 14/12

Ελλάδα 07:37

Οι 3 ελληνικές πόλεις που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε το χειμώνα

Life 07:16

Έρχεται το «τέλος» των ATM για μικρά ποσά: Ανάληψη μετρητών από εμπορικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ

Επιχειρήσεις 07:42

Έρχονται νέα μέτρα από την ΑΑΔΕ το 2026 - Αποκαλύπτεται φοροδιαφυγή 51 δισ. ευρώ

Οικονομία 07:15
Ειδήσεις από την Περιφέρεια - σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα ενημερωτικά μέσα της Περιφέρειας

# HOT TOPICS

  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

ΤΙΜΕΣΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

αναλύσεις & ρεπορτάζ
από την συντακτική ομάδα τουDnews

ΤΙΜΕΣ ΡΕΥΜΑ ΤΙΜΕΣ ΦΥΣ. ΑΕΡΙΟ

Σχετικά Άρθρα

Μαθητές στην Αγριά Βόλου τιμούν τον Βαγγέλη Παπαθανασίου με ένα ψηφιδωτό: Αποκλειστικές εικόνες και βίντεο

Μαθητές στην Αγριά Βόλου τιμούν τον Βαγγέλη Παπαθανασίου με ένα ψηφιδωτό: Αποκλειστικές εικόνες και βίντεο

Entertainment 06.05.2025 13:34
Αμφίπολη: Η νέα, ανατρεπτική ερμηνεία για τον «ένοικο» του αρχαίου τάφου

Αμφίπολη: Η νέα, ανατρεπτική ερμηνεία για τον «ένοικο» του αρχαίου τάφου

Ελλάδα 23.11.2023 11:29
ΥΠΠΟ: 25 αρχιτεκτονικά μέλη, μετά από 21 αιώνες, επιστρέφουν στην Αμφίπολη

ΥΠΠΟ: 25 αρχιτεκτονικά μέλη, μετά από 21 αιώνες, επιστρέφουν στην Αμφίπολη

Ελλάδα 03.11.2023 04:19
Αμφίπολη: Διθυραμβικά σχόλια στο βιβλίο επισκεπτών του τύμβου Καστά

Αμφίπολη: Διθυραμβικά σχόλια στο βιβλίο επισκεπτών του τύμβου Καστά

Ελλάδα 27.09.2023 02:01

NETWORK

Χριστούγεννα: Πώς η κανέλα έγινε η δημοφιλής μυρωδιά των γιορτών

Χριστούγεννα: Πώς η κανέλα έγινε η δημοφιλής μυρωδιά των γιορτών

healthstat.gr 12.13.2025 - 06:10
Χρ.Δήμας για “Route 2025”: Ενεργειακή αυτονομία του ΔΑΑ και αναβάθμιση της Ελλάδας στις βιώσιμες αερομεταφορές

Χρ.Δήμας για “Route 2025”: Ενεργειακή αυτονομία του ΔΑΑ και αναβάθμιση της Ελλάδας στις βιώσιμες αερομεταφορές

ienergeia.gr 12.12.2025 - 15:18
Φαρμακευτική κάνναβη: Τα οφέλη και οι κίνδυνοι - Τι αποκαλύπτει μεγάλη ανάλυση

Φαρμακευτική κάνναβη: Τα οφέλη και οι κίνδυνοι - Τι αποκαλύπτει μεγάλη ανάλυση

healthstat.gr 12.13.2025 - 06:33
Το ρόφημα που ανεβάζει την αρτηριακή πίεση πιο γρήγορα από το αλάτι

Το ρόφημα που ανεβάζει την αρτηριακή πίεση πιο γρήγορα από το αλάτι

healthstat.gr 12.13.2025 - 06:21
Η γρίπη K σαρώνει - Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα;

Η γρίπη K σαρώνει - Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα;

healthstat.gr 12.13.2025 - 06:00
Σ. Αρναούτογλου: Με ΗΠΑ και Κίνα να αποδυναμώνουν τη Συμφωνία του Παρισιού, η Ευρώπη καλείται να ηγηθεί σε μια κρίση που δεν γνωρίζει σύνορα

Σ. Αρναούτογλου: Με ΗΠΑ και Κίνα να αποδυναμώνουν τη Συμφωνία του Παρισιού, η Ευρώπη καλείται να ηγηθεί σε μια κρίση που δεν γνωρίζει σύνορα

ienergeia.gr 12.12.2025 - 15:02
Πέτη Πέρκα: Η κυβέρνηση θέλει να τα ξεπουλήσει όλα - «Πάρτι» δισεκατομμυρίων με τις Συμβάσεις Παραχώρησης

Πέτη Πέρκα: Η κυβέρνηση θέλει να τα ξεπουλήσει όλα - «Πάρτι» δισεκατομμυρίων με τις Συμβάσεις Παραχώρησης

ienergeia.gr 12.12.2025 - 13:58
ΑΠΘ: Πρώτη επιτυχημένη εφαρμογή εισαγωγής ανακυκλωμένου πλαστικού σε ασφαλτοτάπητες

ΑΠΘ: Πρώτη επιτυχημένη εφαρμογή εισαγωγής ανακυκλωμένου πλαστικού σε ασφαλτοτάπητες

ienergeia.gr 12.12.2025 - 15:44
Dnews

ΟΠΙΝΙΟΝ ΠΟΣΤ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. "OPINIONPOST" Διεύθυνση: Ιπποκράτους 2, Αθήνα, 10679, Ελλάδα
ΑΦΜ: 800961697 - ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ Αττικής
ΑΡ. ΓΕΜΗ: 145803601000
Τηλ: 210 3608484
E-mail: info@dnews.gr

Domain name: Dnews.gr (Dikaiologitika.gr)
Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθύνων Σύμβουλος: Νίκος Ανδριόπουλος (andriopoulos@opinion-post.gr)
Ιδιοκτησία: OPINIONPOST A.E. - Μέτοχοι: ENERGY REGISTER Α.Ε. / Ανδριόπουλος Νικόλαος
Δικαιούχος Domain: OPINIONPOST A.E. - Διαχειριστής Domain: Σωτήρης Μπέσκος
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Παναγιώτης Ευθυμιάδης
Διευθυντής Σύνταξης: Κώστας Σαρρηκώστας

  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • COOKIES
  • ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Μέλος ΕΝΕΔ

Copyright © 2011 - 2025 OpinionPost S.A. All rights reserved.

Developed by Nuevvo.

ΜΕΛΟΣ #242054 Μ.Η.Τ. Μέλος #242054 του Μ.Η.Τ.
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Life
  • Παιδεία
  • Υγεία
  • Αθλητισμός
  • Επιστήμη
  • Επιχειρήσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Ο Πληροφοριοδότης
  • Παιχνίδια Εξουσίας
  • Τεχνολογία
  • Auto - Moto
  • Entertainment
  • Market Maven
  • News In English
  • Opinions
  • Ειδήσεις Από Την Περιφέρεια
  • Όλες οι Ειδήσεις
Games