Ελλάδα

Liveblog το πόρισμα για τα Τέμπη: Διαψεύδεται από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ το σενάριο για έλαια σιλικόνης

Liveblog το πόρισμα για τα Τέμπη: Διαψεύδεται από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ το σενάριο για έλαια σιλικόνης
Θα μπορέσει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ να δώσει εξηγήσεις για την έκρηξη και την πυρόσφαιρα; Liveblog η Συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΑ.

Στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ παρουσιάζεται αυτή την ώρα το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Δείτε εδώ το πόρισμα όπως δημοσιεύθηκε από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ στα αγγλικά.

Η ελληνική περίληψη εδώ.

Το πόρισμα θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή προκειμένου να περιληφθεί στη δικογραφία, ενά αναμένονται ακόμη δύο πορίσματα: Ένα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σχετικά με τα έλαια σιλικόνης και άλλο ένα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας για τα τρία βίντεο. Ωστόσο, δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε θα ανακοινωθούν.

{https://www.youtube.com/watch?v=trukwZM17Lc}


LIVE

  • «Δεν εστιάσαμε στην πυρόσφαιρα»

    12:34:15

    «Σκοπός μας δεν ήταν να εστιάσουμε στην πυροσφαιρα και τα αιτία της», διευκρίνισαν τα μέλη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Αυτό είναι αποτέλεσμα της δικαστικής έρευνας».

  • Επιμένει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ στους 5-7 νεκρούς από τη φωτιά

    12:27:07

    «Δεν είμαστε υπεύθυνοι για όσα ισχυρίζονται άλλοι εμπειρογνώμονες. Είμαστε βέβαιοι πως ο αριθμός των θυμάτων που κατέληξαν από τη φωτιά είναι πολύ μικρός».

  • «Η δικαστική Αρχή υπεύθυνη για τον χώρο του δυστυχήματος»

    12:14:00

    Δεν έγινε καλός συντονισμός, δεν έγινε χαρτογράφηση του ατυχήματος και «χάθηκαν» πολύτιμα στοιχεία στο πεδίο.

  • «Εκτός κάδρου» οι πολιτικές ευθύνες

    12:03:12

    «Εξετάσαμε τις διαδικασίες του ΟΣΕ για να διασφαλίσει ότι οι σταθμάρχες είναι ικανοί σε κάθε συνθήκη», απάντησε ο Bart Accou σε σχετική ερώτηση του Θέμη Σοφού.

    «Δεν πήγαμε πέρα από αυτό, δεν εξετάσαμε ενδεχόμενη διαφθορά. Σκοπός μας ήταν να εξετάσουμε αν οι σταθμάρχες είχαν τις απαραίτητες ικανότητες».

  • Για το «μπάζωμα» στον τόπο της τραγωδίας

    11:54:51

    Αυτό που συνέβη στον τόπο της τραγωδίας προέκυψε ελλείψη γνώσης και κατάλληλης προετοιμασίας.

    «Έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, αλλά δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο», υποστηρίξε ο Bart Accou

    Σε μια σειρά διαδοχικών ερωτήσεων για το «μπάζωμα» και την διαχείριση, ωστόσο, τα μέλη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ τόνισαν πως η διαχείριση ήταν λανθασμένη αλλά αντικατοπτρίζει την κακή προετοιμασία των Αρχών.

    «Καταστράφηκαν στοιχεία τις πρώτες 3 μέρες και αυτό δεν πρέπει να ξαναγίνει».

    «Λέμε ότι έγιναν όλα λάθος, δεν λέμε όμως το γιατί», τόνισε ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης. «Δεν είναι στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς μας».

  • «Μακάρι να είχαμε χημικούς και μηχανολόγους μηχανικούς»

    11:46:10

    «Κάναμε 70 συνεντεύξεις, πήγαμε Λάρισα, μιλήσαμε με τη ΡΑΣ, τον ΟΣΕ, πήραμε εξωτερικές βοήθειες από ινστιτούτα και καθηγητές».

    «Μακάρι να είχαμε χημικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς και άλλους ειδικούς. Χρησιμοποίησα και τους τρεις διερευνητές που έχει ο οργανισμός.»

  • Εικόνες από την ανάλυση του πορίσματος για την πυρόσφαιρα

    11:39:26

    fg_d3b4f.jpeg

    fsf_9d8d5.JPG

    iusu_c6850.JPG

    pofbds_51642.JPG

  • Δύο συστάσεις για τη σηματοδότηση

    11:33:05

    Υπάρχουν δύο συστάσεις ασφαλείας από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τη σηματοδότηση.

    Πρέπει να λάβει υπόψη τους κινδύνους από την κυκλοφορία και π.χ. να λαμβάνει μέτρα αν κάποια στοιχεία υπολειτουργούν, ενώ υπάρχει σύσταση για συνεχή έλεγχο και αξιολόγηση των στοιχείων από τον ΟΣΕ.

  • Πότε θα εφαρμοστούν οι συστάσεις και ποιος θα ελέγξει την ΡΑΣ

    11:27:58

    «Τα παιδιά αυτά σκοτώθηκαν γιατί προφανώς δεν ήταν ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρος», επισήμανε ο Χρήστος Παπαδημητρίου διευκρινίζοντας πως ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν είναι η ΡΑΣ.

    «Αν ο σιδηρόδρομος ήταν ασφαλής δεν θα βγάζαμε αυτές τις συστάσεις ασφαλείας».

    Το χρονοδιάγραμμα θα καθοριστεί από τους αρμόδιους φορείς που θα κληθούν να αναλάβουν τα σχετικά έργα. ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν μπορεί να ελέγξει, μπορεί ωστόσο ανά εξάμηνο να ενημερώνεται για την εξέλιξη των έργων.

    Σημειώνεται πως σε κάθε περίπτωση η ΡΑΣ εποπτεύεται από την ERA.

  • Απορρίπτεται το σενάριο για τα έλαια σιλικόνης

    11:19:59

    Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Bart Accou διευκρίνισε πως με βάση τα λίγα διαθέσιμα στοιχεία από τον χώρο του δυστύχηματος είναι εξαιρετικά απίθανο η έκρηξη να οφείλεται στα έλαια σιλικόνης.

    Με αυτό συμφωνούν αναλύσεις ειδικών, όπως σημειώνεται και στο πόρισμα.

  • Πόρισμα: Οι αιτιώδεις παράγοντες της σύγκρουσης

    11:15:03

    Σύμφωνα με την ελληνική περίληψη που δόθηκε στη δημοσίοτητα, οι αιτιώδεις παράγοντες που εντόπισε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ:

    • Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτοματοποιημένη μέθοδο προκειμένου να ορίσει τη διαδρομή
      για τον συρμό IC-62 για να φύγει από τον σταθμό Λάρισας προς τα βόρεια, προς Νέους Πόρους, βάσει της οποίας
      θα είχαν ρυθμιστεί σωστά όλες οι αλλαγές.

    Αντίθετα, χειρίστηκε τις μεμονωμένες αλλαγές χειροκίνητα και, ενώ το έκανε, ξέχασε να τοποθετήσει τις αλλαγές 118 A/B στην «κύρια» θέση, οδηγώντας έτσι τον συρμό IC-62 προς την αντίθετη κατεύθυνση από την κανονική διαδρομή. Αυτό το λάθος εξακολούθησε να περνάει απαρατήρητο από τον σταθμάρχη μετά από την αναχώρηση του IC-62.

    • Αυτές οι ενέργειες και οι αποφάσεις του σταθμάρχη πρέπει να γίνουν κατανοητές στο δύσκολο επιχειρησιακό
      πλαίσιο το οποίο είχε να αντιμετωπίσει εκείνο το βράδυ. Δεδομένων των διαθέσιμων στοιχείων, είναι πολύ
      απίθανο ο σταθμάρχης να είχε την πρόθεση να βάλει τον συρμό IC-62 στην αντίθετη τροχιά.

    Ο πίνακας ελέγχου που έπρεπε να χρησιμοποιήσει για τον απομακρυσμένο χειρισμό των αλλαγών μπορεί να είναι εύκολος στη
    χρήση από πιο έμπειρους σταθμάρχες, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση όταν ο σταθμάρχης δεν είναι αρκετά έμπειρος.

    Αυτό ίσχυε για τον σταθμάρχη εκείνης της βάρδιας, καθώς ο πίνακας ελέγχου περιείχε χρήσιμες πληροφορίες σε διαφορετικά σημεία, χρησιμοποιήθηκαν εναλλακτικά διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας των αλλαγών και δεν υπήρχαν σαφείς γραπτές οδηγίες.

    • Επιπλέον, ο κανονικός φόρτος εργασίας του επιβαρύνθηκε ιδιαίτερα από μια σειρά πρόσθετων παραγόντων.
      Υπήρξε μια σειρά από τεχνικές βλάβες, τόσο προσωρινές όσο και πιο μόνιμες, οι οποίες δημιούργησαν πρόσθετες
      αρμοδιότητες ή δυσχέραναν τα καθήκοντά του.

    Έπρεπε να αντιμετωπίσει έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επικοινωνιών, πολλές από τις οποίες δεν είχαν άμεση σχέση με το καθήκον του να ελέγχει την κυκλοφορία των τρένων.

    Επιπλέον, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος εργασίας, λόγω της θέσης των διαφόρων μέσων που χρησιμοποιούνται, δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή συνομιλιών και ταυτόχρονα την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των τρένων.

    Τέλος, την προσοχή του και την συναισθηματική του κατάσταση, επηρέασε η διόρθωση ενός λάθους που έκανε, όταν προηγουμένως καθόρισε τη διαδρομή για ένα άλλο εισερχόμενο, τοπικό τρένο.

    • Ακολούθως, η άδεια για την αμαξοστοιχία IC-62, να αναχωρήσει από τον σταθμό Λαρίσης προς βορρά, δόθηκε
      προφορικά από τον σταθμάρχη Λάρισας και δεν επιβεβαιώθηκε μέσω επανάληψης από τους μηχανοδηγούς της
      IC-62.

    Αυτό έμεινε χωρίς αντίδραση από τον σταθμάρχη, αφήνοντας ασαφές το πώς έγινε κατανοητό το μήνυμα από τους μηχανοδηγούς.

    • Αυτή η αλληλουχία δραστηριοτήτων επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη γενική έλλειψη αυστηρής εφαρμογής
      της προδιαγεγραμμένης μεθοδολογίας δομημένης επικοινωνίας.

    Επιπλέον, η μεθοδολογία που ορίζεται στους ελληνικούς κανονισμούς είναι ξεπερασμένη σε σύγκριση με τα πιο πρόσφατα διεθνή πρότυπα. Τέλος, η χρήση ενός ανοιχτού καναλιού ραδιοεπικοινωνίας, όπως συνηθίζεται στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, δεν επιτρέπει άμεσες και χωρίς διακοπή επικοινωνίες ασφαλείας μεταξύ σταθμάρχων και μηχανοδηγών.

    • Εν τέλει ξεπεράστηκε το πιθανό (χρονικό) όριο, στο οποίο οι μηχανοδηγοί του IC-62 θα μπορούσαν να αντιδράσουν στις αντικρουόμενες πληροφορίες μεταξύ της θέσης των αλλαγών και της χορηγηθείσας άδειας κυκλοφορίας.

    Αν και ήταν αναμενόμενο να σταματήσουν μπροστά από τις λανθασμένα ρυθμισμένες αλλαγές 118 A/B και να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη για να λάβουν σαφείς οδηγίες, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας IC-62 αντέδρασαν στη θέση των αλλαγών, η οποία δεν ήταν συμβατή με τη ληφθείσα εντολή.

    Ο κύριος παράγοντας που μπορεί να το εξηγήσει αυτό, είναι ότι ήταν συνηθισμένο φαινόμενο να κατευθύνονται οι μηχανοδηγοί στην αντίθετη γραμμή. Αυτό είχε συμβεί και νωρίτερα την ίδια ημέρα στο επίμαχο τμήμα, μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων.

    Επίσης, οι εμπλεκόμενοι μηχανοδηγοί οδήγησαν στην αντίθετη γραμμή για να φτάσουν στο σταθμό Λαρίσης, από το Παλαιοφάρσαλο.

  • «Όσοι καθυστέρησαν την 717 έχουν συμβάλλει στο να σκοτωθούν τα παιδιά»

    11:05:19

    Ο Χρήστος Παπαδημητρίου απαντώντας σε σχετική ερώτηση υποστήριξε πως όσοι ευθύνονται για την καθυστέρηση της υλοποίησης της σύμβασης 717 έχουν συμβάλλει στον να σκοτωθούν οι 57 των Τεμπών.

  • Γιατί δεν αναβλήθηκε η δημοσίευση του πορίσματος;

    11:02:33

    Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ απάντησε εκ νέου - δια στόματος Χρήστου Παπαδημητρίου - για την απόφασή του να μην αναβάλλει την σημερινή δημοσίευση του πορίσματος.

    Η ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι σαφής, αυστηρή και ορίζει πως θα πρέπει να ολοκληρωθεί η έρευνα εντός ενός έτους.

    Την ίδια ώρα, αντίστοιχα email έστειλαν και άλλοι συγγενείς, ζητώντας να πραγματοποιηθεί κανονικά η σημερινή δημοσίευση.

  • «Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε το είδος του καυσίμου»

    10:54:03

    «Υπήρξαν εκτιμήσεις για το ποιο θα μπορούσε να είναι το καύσιμο, αλλά παραμένουν εκτιμήσεις», απάντησε σε σχετική ερώτηση ο Bart Accou - διευκρινίζοντας πως δεν έγινε σωστή επιθεώρηση του χώρου του δυστυχήματος κι επομένως έχουν χαθεί πολύτιμα στοιχεία.

    «Το μόνο στο οποίο μπορέσαμε να καταλήξουμε είναι πως οι μηχαχές του τρένου ή το επίσημα καταγεγγραμένο φορτίο του δεν μπορεί να εξηγήσει την πυρόσφαιρα».

  • «Τα όρια ταχύτητας έπρεπε να έχουν αλλάξει»

    10:51:41

    Τα σιδηροδρομικά οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα για σύγκρουση με ταχύτητα άνω των 36 km/h, επομένως πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ενεργητικής ασφάλειας για τη μείωση της σοβαρότητας των συνεπειών.

    Φαίνεται ότι δεν υπήρχε κανένα κριτήριο ή κανόνας στον ΟΣΕ για την προσαρμογή της μέγιστης επιτρεπόμενης
    ταχύτητας ανάλογα με την κατάσταση του συστήματος σηματοδότησης.

  • 17 συστάσεις ασφαλείας στον ΟΣΕ

    10:46:11

    Μεταξύ άλλων, η Hellenic Train συνιστάται να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί αξιολογούνται τακτικά και εκτελούν τακτικά επαρκώς τα καθήκοντά τους και η ΡΑΣ συνιστάται να αναπτύξει ένα ενιαίο σύστημα αναφοράς περιστατικών για όλους τους φορείς.

    Παράλληλα ο ΟΣΕ καλείται:

    • Να ελέγξει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας
    • Να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφαλείας των στοιχείων υποδομής
    • Να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας
    • Να αναπτύξει ένα σύστημα για την παρακολούθηση της απόδοσης του ανωτέρου προσωπικού
    • Να εξάγει διδάγματα από περιστατικά και ατυχήματα
    • Να αυξάνει τα καταγεγραμμένα δεδομένα που χρησιμεύουν στην διερεύνηση ατυχημάτων.
  • «Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου»

    10:39:29

    Στο βήμα αυτή την ώρα ο Αστέριος Αλεξάνδρου,Πολιτικός Μηχανικός, προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

    «Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου. Είχαμε απώλεια πληροφοριών που θα ήταν απαραίτητες σε εμάς».

    Την ίδια ώρα, «η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας. Αρκετές από αυτές εντοπίστηκαν στη συνέχεια».

  • «Πιθανή παρουσία ενός αγνώστου μέχρι στιγμής καυσίμου»

    10:35:33

    Βάσει της έρευνας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ 5-7 από τα θύματα κατέληξαν λόγω φωτιάς.

    Η πυρόσφαιρα ήταν πολύ μεγάλη. Καταλήξαμε ότι δεν υπήρξε ένδειξη ότι το σιδηδρομικό υλικό προκάλεσε τη φωτιά. Πιθανή η παρουσία αγνώστου καυσίμου».

  • Δεν προκάλεσε την πυρόσφαιρα ο εξοπλισμός του τρένου

    10:33:27

    6478596_12b56.jpg

  • Τραγική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ

    10:31:15

    Ο Κ. Καπετανίδης τόνισε πως το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το όριο που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό.

    «Ο κόσμος δούλευε ατελείωτες ημέρες χωρίς ρεπό, μπορεί και 29».

  • ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    • Βήμα - βήμα τα κρίσιμα λάθη

      10:25:34

      Στο βήμα αυτή τη στιγμή ο Κωνσταντίνος Καπετανιδης, Πολιτικός Μηχανικός, Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

      Όπως σημείωσε οι αιτιώδεις παράγοντες της σύγκρουσης είναι οι εξής:

      • δύο τρένα στην ίδια γραμμή
      • ο σταθμάρχης δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη - λάθος χειρισμού που οφείλεται σε αλλεπάλληλες βλάβες και καθυστερήσεις, κακές συνθήκες εργασίας, «ο άνθρωπος είχε να αντιμετωπίσει τεράστιο αριθμό επικοινωνιών», είχε συναισθηματικό φορτίο εξαιτίας προηγούμενου λάθους
      • η δικλείδα ασφαλείας ήταν δύο λαμπάκια στον πίνακα ελέγχου
      • η εντολή αναχώρησης δόθηκε προφορικά και δεν επιβεβαιώθηκε
      • ο οδηγός δεν αντέδρασε ούτε όταν έφτασε στην αλλαγή 118, ούτε όταν μπήκε στην αντίθετη γραμμή.
    • Τα τρία στοιχεία που συνέβαλαν στην τραγωδία

      10:19:01

      Σύμφωνα με τον Χρήστο Παπαδημητρίου, τρεις παράγοντες συνέβαλαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα:

      • η μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717
      • η διαχρονική απόφαση του ελληνικού κράτους να αφήσει χωρίς επενδύσεις τον ελληνικό σιδηρόδρομο
      • τα μνημόνια που είχαν ως αποτέλεσμα την αποψίλωση του ΟΣΕ.
    • «Ένα μεγάλο συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων»

      10:15:57

      «Την βραδιά του δυστυχήματος ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος.

      »Η μη ιεροποίηση του χώρου δυστυχήματος είχε ως συνέπεια να χαθούν πολύτιμα στοιχεία.»

    • «Δεν τιμά το ελληνικό κράτος η μη ύπαρξη του Οργανισμού το βράδυ του δυστυχήματος»

      10:14:49

      Αβελτηρίες και εγληματικά λάθη επί σειρά ετών διαπιστώνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, δια στόματος Χρήστου Παπαδημητρίου.

      «Μόνο ο ευρωπαϊκός οργανισμός (ERA) θέλησε να στείλει τρεις ειδικούς, οι οποίοι στη συνέχεια έγιναν δύο: Οι Bart Accou και Fabrizio Caprinelli. Σαν Ελληνικό κράτος μας τιμά η παρουσία των διακεκριμένων ξένων στελεχών».

    • Το πάνελ των ομιλητών

      10:09:52

      6478539_ad49d.jpg

      6478540_90e00.jpg

      6478541_326a8.jpg

    • Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων

      10:08:25

      Αυτή τη στιγμή τηρείται ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των 57 θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.

      6478568_06d45.jpg

    • Ποιοι θα κάνουν την παρουσίαση του πορίσματος

      10:01:05

      Την παρουσίαση του πορίσματος θα κάνουν οι:

      • Αστέριος Αλεξάνδρου, Πολιτικος Μηχανικος - Προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
      • Bart Accou, Επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
      • Κωνσταντίνος Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός - Προϊσταμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
      • Fabrizio Caprinelli, Project Officer Ευρωπαϊκής Ενωσης Σιδηροδρόμων - Μέλος της επιτροπής Διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ
      • Χρήστος Παπαδημητρίου, Δικηγόρος παρ Αρείω Παγω -Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ
    • Τέμπη: Δύο μαρτυρίες από το 5ο βαγόνι - Η κόλαση του Δάντη και το μανιτάρι της φωτιάς

      09:33:10

      «Έχω χάσει την πίστη μου στο σύστημα. Δεν υπάρχει δικαιοσύνη», δηλώνει στο Dnews επιζών της τραγωδίας των Τεμπών.

      Διαβάστε το ρεπορτάζ του Dnews.

    • Τέμπη 2 χρόνια μετά: Αυτά είναι όλα τα κενά της Δικαιοσύνης

      09:31:35

      Το dnews.gr παρουσιάζει αναλυτικά όλες τις καταγγελλόμενες παραλείψεις της Δικαιοσύνης μέχρι και σήμερα.

      Διαβάστε αναλυτικά εδώ.

      6478532_421c9.jpg

    • Μήνυμα Καρυστιανού στη νεολαία μέσω του Dnews: «Μαζί θα βρούμε το χαμένο οξυγόνο»

      09:29:25

      Η Μαρία Καρυστιανού κάνει έκκληση για ειρηνική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις και μιλάει για τη Μάρθη.

    • Ύπαρξη «αντικρουόμενων στοιχείων» στο πόρισμα

      09:28:42

      Την ύπαρξη «αντικρουόμενων στοιχείων» φαίνεται ότι έχει το πόρισμα που παρουσιάζεται σήμερα στην ΕΣΗΕΑ, παρουσία της τριμελούς επιτροπής διερεύνησης.

      Τα στοιχεία αφορούν τα αίτια των εκρήξεων και της πυρκαγιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο τρένων τη νύχτα της 28nς Φεβρουάριου 2023.

      Ως προς την πυρόσφαιρα, το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν αναμένεται να δίνει καθαρή απάντηση.

      Με βάση τα ευρήματα του Πανεπιστημίου της Γάνδης από το πείραμα που είχαν κάνει με χρήση των βίντεο από την πυρκαγιά και μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης, οι ειδικοί κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι αποκλείεται ανάφλεξη από έλαια σιλικόνης και εκτιμούσαν ότι μια τέτοια πυρόσφαιρα θα μπορούσε να προκύψει από την ανάφλεξη αρωματικών υδρογονανθράκων.

      6478534_5712f.jpg

NETWORK