Για την ταμπέλα “Astra” δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η εμπορική επιτυχία της κρατά χρόνια και κουβαλά πίσω της ένα κάρο οικογενειακές συνειδήσεις.
Η νέα γενιά αποδεικνύεται ένας πραγματικός διεκδικητής ενός καινούργιου κοινού για τη μάρκα. Εξωτερικά, οι γραμμές που διατρέχουν το μυώδες αμάξωμα τονίζουν την καθαρότητα του σχεδίου, διατηρώντας κοινές συνισταμένες με τα υπόλοιπα Opel και ορίζοντας πλέον ένα family look που το κάνει να είναι τελείως διαφορετικό τελικά.
Το επονομαζόμενο “Opel Vizor”, το νέο πρόσωπο της γερμανικής εταιρείας που είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka, έχει διακριτικά ανοίγματα σαν γρίλιες εκατέρωθεν του σήματος της εταιρίας, καθώς και την πολύ χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή σαν μπαστούνια του γκολφ των φώτων ημέρας. Αυτά, μαζί με το «καθαρό» όσο και στιβαρό πίσω μέρος, δίνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου με ξεχωριστή προσωπικότητα.
Η ίδια αίσθηση σημαντικής αναβάθμισης αλλά και διαφοροποίησης, συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η πιο εξελιγμένη εκδοχή του ταμπλό Pure Panel της Opel (το οποίο κι αυτό το είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka) με τις οθόνες σε πρωταγωνιστικό ρόλο, κάνει εδώ ό,τι χρειάζεται για να εισπράττει ο οδηγός και όχι μόνο την αίσθηση πως είναι μέσα σε ένα απόλυτα σύγχρονο μοντέλο που προσφέρει όλα όσα έχει η τεχνολογία να δώσει. Στην κεντρική οθόνη αφής, βρίσκουμε ένα πολύ γρήγορο σε ανταπόκριση, μενού λειτουργιών. Υπάρχει επίσης διαθέσιμο, το Apple CarPlay και το Android Auto. Οι χώροι επιβατών και αποσκευών στο νέο Astra ικανοποιούν απόλυτα.
Στο δρόμο το νέο Astra είναι λίγο πιο άνετο από ότι θα περίμενε κανείς, καθώς χωρίς να θεωρηθεί σκληρή η ανάρτηση, αποδεικνύεται ενδοτική στις ανωμαλίες και τις διαχειρίζεται με μαεστρία, χωρίς να διαταράσσει τις προσλαμβάνουσες του οδηγού από το δρόμο. Το τιμόνι δεν αποτελεί πρότυπο σε αίσθηση αλλά «κόβει» αρκετά, με 10,5 μέτρα πλάτους στο δρόμο να είναι αρκετά για αναστροφή. Στο νέο Astra, βρίσκουμε την καλύτερη εκδοχή της ανάρτησης στο πλαίσιο EMP2 του Ομίλου PSA. Η ισορροπία ανάμεσα στη σκληρότητα των αμορτισέρ και των ελατηρίων, είναι η ιδανική. Ο οδηγός θα το καταλάβει αυτό τόσο περνώντας πάνω από έντονες ανωμαλίες (όπου δεν ακούγεται και τίποτα) με τη λειτουργία της ανάρτησης να είναι κάθε φορά υποδειγματική. Ομοίως και όταν πιέσει σε δρόμο με στροφές, το Astra παραμένει σταθερό στις απόψεις του περί αντίδρασης υπό πίεση, κάτι που δίνει πόντους αυτοπεποίθησης στον οδηγό που με σιγουριά ξέρει κάθε φορά τι να περιμένει.
Στην έκδοση με τους 130 ίππους τα 230 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ο κινητήρας δεν μπορεί να «βάλει δύσκολα» στο σύνολο πλαισίου- ανάρτησης, μια και αυτό το τελευταίο δείχνει ικανό να διαχειριστεί με άνεση τη διπλάσια και παραπάνω, απόδοση ισχύος. Οι ικανοποιητικές επιδόσεις του όμως παντρεύονται την οικονομική λειτουργία, δημιουργώντας έτσι ένα ιδανικό σύνολο σε καθημερινή χρήση.
Πρόσημο θετικό λοιπόν. Το Astra νέας εσοδείας αποτελεί μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, όχι μόνο με την αισθητική του αναβάθμιση που το «πλασάρει» ξεκάθαρα με μεγάλες αξιώσεις ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Παράλληλα, είναι το σύνολο που αποδεικνύεται ποιοτικό, πολύ ευχάριστο και ασφαλές, κάνοντας χρήση τεχνικών λύσεων που έχουμε ξαναδεί, με έναν τρόπο όμως που αναδεικνύει την ξεχωριστή προσωπικότητα του μοντέλου της Opel.
Οι τιμές για το Opel Astra2 130 PS με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ξεκινούν από 27.900 ευρώ και 34.500 ευρώ για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.