Πετάει το ΕΛ.ΒΕΝ.
Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 7,7 εκατομμύρια επιβάτες προσγειώθηκαν στο Ελευθέριος Βενιζέλος το πρώτο τετράμηνο με την επιβατική κίνηση να καταγράφει αύξηση 16,5%.
Ειδικά τον Απρίλιο, ο αριθµός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16,3% σε 2,49 εκατομμύρια, με την κίνηση από το εξωτερικό να είναι αυξημένη κατά 21,7%.
Η αύξηση των επιβατών συνδέεται και με την αύξηση κατά 13,5% των πτήσεων που ξεπέρασαν τις 67.400. Μόνο τον Απρίλιο πραγματοποιήθηκαν 21.100 πτήσεις. Μάλιστα την εβδοµάδα 22 έως 28 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα 1.288 πτήσεις ανά ηµέρα!
Οι επαφές Sunlight για το 1 δισ. ευρώ
Σε διαπραγματεύσεις µε ελληνικές τράπεζες προκειμένου να εξασφαλίσει κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο 1 δισ. ευρώ, βρίσκεται ο όµιλος Sunlight που κοιτάζει και προς τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο όμιλος µέλος του Olympia Group του Πάνου Γερμανού, δροµολογεί την υλοποίηση πιλοτικής γραµµής κυψελών λιθίου και σχεδιάζει τη δηµιουργία του πρώτου γιγαεργοστασίου της Ευρώπης µπαταριών LFP (λιθίου) για συστήµατα αποθήκευσης ενέργειας και βιοµηχανικές εφαρµογές.
Πέρυσι η Sunlight πραγµατοποίησε πέντε εξαγορές επενδύοντας πάνω από 170 εκατ. ευρώ και έκλεισε με υπερδιπλασιασμό των εσόδων τα οποία ξεπέρασαν τα 1,087 δισ. από 416,5 εκατ. ευρώ το 2022.
To 100άρι των McDonald’s
Κι όμως το junk food δεν πέθανε. Και αυτό το αποδεικνύουν τα νούμερα της McDonald’s και όχι στις ΗΠΑ αλλά στην Ελλάδα. Πέρυσι η αλυσίδα, τα καταστήματα της οποίας διαχειρίζονται στην Ελλάδα οι Μαλτέζοι της Premier Capital, εμφάνισε πωλήσεις πάνω από 102 εκατ. ευρώ από 81,628 εκατ. ευρώ το 2022. Η αύξηση αυτή οφείλεται και στην επέκταση του δικτύου της αφού πέρυσι προστέθηκαν 3 καταστήματα. Όσο για τα κέρδη αυτά αυξήθηκαν 18,24% στα 3,358 εκατ. ευρώ από 2,840 εκατ. ευρώ το 2022.
Ο πληθωρισμός χτύπησε και τον τουρισμό
Τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας δείχνουν ότι πέρυσι ήρθαν περισσότεροι τουρίστες, που έμειναν μέν λιγότερο στη χώρα αλλά ξόδεψαν περισσότερα ανά χρήματα. Όμως ας μην έχουμε αυταπάτες μου είπε παράγοντας του κλάδου τα επιπλέον χρήματα ανά ημέρα που είναι πληθωριστικά λεφτά κατευθύνθηκαν κυρίως στις Κυκλάδες, στην Κρήτη, στην Αττική, στο Ιόνιο και στη Χαλκιδική.
Ο ίδιος βέβαια μου επεσήμανε ότι το ποτήρι είναι μισοάδειο. Γιατί η µέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε πέρυσι στα 570,7 ευρώ, από 591,7 ευρώ το 2022 αφού η µέση διάρκεια παραµονής μειώθηκε στις 6,5 διανυκτερεύσεις από 7,4 διανυκτερεύσεις το 2022.