Επιχειρήσεις

Οδηγός e-commerce: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις, χρησιμοποιώντας εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων

Οδηγός e-commerce: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις, χρησιμοποιώντας εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων
Παρότι οι συνομιλίες είναι συνήθως ανεπίσημες κουβέντες, έχουν σταδιακά μετατραπεί και σε ένα εξαιρετικό κανάλι για marketing και e-commerce.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα νούμερα. To 2020, ο κόσμος των online αγορών γνώρισε σημαντικές αλλαγές, κυρίως λόγω του αυξανόμενου αριθμού των χρηστών που έκαναν αγορές online και της αυξανόμενης προτίμησης στις κινητές συσκευές, ως μέσο για τις αγορές αυτές. Αυτές οι τάσεις είναι εδώ για να μείνουν, σύμφωνα με το Datareportal. Ένα εντυπωσιακό 92,3% του παγκόσμιου πληθυσμού χρηστών του Διαδικτύου έχουν πρόσβαση στο web μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, κάτι που τους καθιστά την πιο πολυπληθή ομάδα μεταξύ αυτών που πραγματοποιούν αγορές -έναντι εκείνης που αγοράζει μέσω επιτραπέζιων υπολογιστών. Παράλληλα, το 2023, ένα εκπληκτικό 94,8% των ενηλίκων χρηστών του Διαδικτύου έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.
Καθώς πολλές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου προετοιμάζονται για την δημοφιλή περίοδο αγορών, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων τώρα, για να διαπιστώσετε πώς μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες να φτάσουν στους πελάτες, να τους κινητοποιήσουν για μια αγορά, αλλά και για να κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές.

Γνωριμία με την επιχείρηση

Providing customer service and cross selling via Viber Business Messages
Η εύρεση και η προβολή της επιχείρησης στο σωστό κοινό αποτελεί τον πρώτο βήμα για την πώληση ενός προϊόντος για μια εταιρεία e-commerce. Ενώ οι χρήστες μπορούν να βρουν ένα φυσικό κατάστημα στον δρόμο, οι επιχειρήσεις e-commerce πρέπει να δρουν διορατικά όταν αναζητούν τους πελάτες τους. Ευτυχώς, σήμερα οι εταιρείες μπορούν να φτάσουν το κοινό τους στα κινητά τους τηλέφωνα και να εξασφαλίσουν ότι στοχεύουν τους σωστούς χρήστες. Για παράδειγμα, στο Viber, οι επιχειρήσεις επιλέγουν το κοινό τους ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία, καθώς και τα ενδιαφέροντα τους. Επίσης, χρησιμοποιούν διάφορα είδη διαφήμισης που μπορούν να τοποθετηθούν χωρίς να ενοχλούν στις συνομιλίες ή τις οθόνες κλήσεων ή άλλα δημοφιλή σημεία μέσα στην εφαρμογή.

Η πρώτη εντύπωση του πελάτη για μια επιχείρηση είναι κρίσιμη. Επηρεάζει σημαντικά την αντίληψη του αγοραστή και η αλλαγή της αργότερα μπορεί να είναι δύσκολη. Οι επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν δημιουργικές όταν προωθούν τον εαυτό τους σε ένα κοινό και να εξασφαλίσουν θετική εντύπωση. Αξίζει να ρίξετε μια ματιά στις τεχνολογίες Επαυξημένης Πραγματικότητας και να δημιουργήσετε ένα διασκεδαστικό εξατομικευμένο φακό που οι χρήστες θα στέλνουν στους φίλους και την οικογένειά τους, ή να δημιουργήσετε ένα διαδικτυακό πακέτο αυτοκόλλητων που θα μεταδίδει το μήνυμα της επιχείρησής σας με διαδραστικό τρόπο - ιδιαίτερα για το νεότερο κοινό. Οι επιχειρήσεις στο Viber συνδέουν αυτές τις λύσεις με chatbots τους, καθοδηγώντας τους πελάτες στον επόμενο βήμα του ταξιδιού αγοράς.

Βοήθεια στην επιλογή του προϊόντος

Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να προσφέρουν εξατομικευμένες συστάσεις: βοήθεια στην επιλογή του κατάλληλου ρούχου, εξήγηση μεγεθών, προτάσεις βασισμένες σε μια φωτογραφία που στέλνουν οι χρήστες κλπ.
Σήμερα, είναι πιο εύκολο να επιλέξει κανείς ένα προϊόν σε ένα online κατάστημα, διότι συνήθως προσφέρει ευρύτερη ποικιλία από τα φυσικά καταστήματα. Οι εταιρείες χρειάζεται να εκμεταλλευτούν αυτήν την τάση, καθώς αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Εδώ είναι που η αποστολή μηνυμάτων στους πελάτες, η αποστολή ειδικών προσφορών, η παρουσίαση των προϊόντων και η δυνατότητα επικοινωνίας με τους πελάτες για ερωτήσεις αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα. Οι επιχειρήσεις e-commerce θα επωφεληθούν επίσης από τα chatbots που προσφέρουν υποστήριξη όλο το 24ωρο και από τη δημιουργία παρουσίας της εταιρείας στην εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων με μια επίσημη σελίδα ή λογαριασμό που οι πελάτες μπορούν να βρουν εύκολα.

Χειρισμός παραγγελιών και παραδόσεων

Μόλις το προϊόν έχει επιλεγεί από τον αγοραστή, είναι απαραίτητη μια άψογη διαδικασία παραγγελίας και παράδοσης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω πραγματικού χρόνου παρακολούθησης παραγγελίας, άμεσων ενημερώσεων για την κατάσταση αποστολής και εύκολης πρόσβασης στην υποστήριξη πελατών. Οι επιχειρήσεις e-commerce μπορούν να αποστείλουν μηνύματα στους πελάτες τους μέσω της εφαρμογής για την κατάσταση της παραγγελίας τους, να στείλουν την εγγύηση, να τους επιτρέψουν να διαχειρίζονται την παράδοση και πολλά άλλα. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν τα chatbots τους για να επιτρέψουν στους πελάτες να λαμβάνουν πληροφορίες για τις παραγγελίες τους οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Υποστήριξη πελατών μετά από μία αγορά

Σε αυτό το στάδιο, μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, με την μάρκα σας παρούσα σε αυτήν, είναι καλύτερη από έναν πωλητή σε ένα κατάστημα, καθώς είναι πάντα δίπλα στους πελάτες σας -στα δάχτυλά τους! Στο μέλλον, είναι πιθανό ότι οι χρήστες θα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τέτοιου είδους προσωπικούς βοηθούς κατά την αγορά. Συνήθως, μια ομάδα υποστήριξης πελατών είναι αρμόδια για δουλειά αυτή. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν επαγγελματικά μηνύματα για να αντιμετωπίσουν προβλήματα που είναι πιο περίπλοκα ή ιδιαίτερα και να επιτρέψουν στα chatbots να αντιμετωπίσουν τις πιο κοινές και επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις. Οι επιχειρήσεις μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία για να προωθήσουν παρόμοια προϊόντα που ίσως ενδιαφέρουν τους πελάτες τους, να συγκεντρώσουν σχόλια από τους πελάτες και να δημιουργήσουν πιο στενές σχέσεις μαζί τους, μετατρέποντάς τους στο πιο πιστό τους κοινό.

Εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων: Μεταμορφώνοντας το shopping

Οι τάσεις αύξησης στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω κινητών και η δημοφιλία των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων επηρεάζουν σημαντικά τις online αγορές. Οι καταναλωτές τις αναμένουν ομαλές, εξατομικευμένες και βολικές - και οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων μπορούν να καλύψουν αλλά και να ξεπεράσουν ακόμη τις προσδοκίες αυτές. Προβλέπεται ότι η συνομιλητική τεχνητή νοημοσύνη και η επαυξημένη πραγματικότητα θα γίνουν ακόμα πιο σημαντικές στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, φτάνοντας σε ένα ευρύτερο κοινό -έτσι ώστε να καταστούν απαραίτητες για το εμπόριο. Με την παρουσία τους στις δημοφιλείς εφαρμογές μηνυμάτων, οι εταιρείες μπορούν να επικοινωνήσουν με ένα κοινό που είναι ήδη μεγάλο και αυξάνεται συνέχεια. Αμέτρητες εταιρείες το έχουν ήδη δοκιμάσει, με εξαιρετικά αποτελέσματα.

της Berina Tanovic, Sales Director στη Rakuten Viber

# TAGS